RelationsPeople Prisen for bedste Cand.Merc.(kom) speciale 2018

RelationsPeople Prisen for bedste Cand.Merc.(kom) speciale 2018

10. oktober 2017
For fjerde år i træk får dimittender fra cand.merc.(kom.) uddannelsen på Copenhagen Business School mulighed for at vinde en pris for det bedste kommunikationsspeciale.

Strategisk kommunikation står over for nye udfordringer og muligheder, som særligt drives af den stadigt tættere kobling i praksis mellem marketing og kommunikation. Samtidig har digitaliseringen udfordret det kendte mediebillede og den interne organisering. Der stilles nye krav til lederkommunikationen for at skabe retning og følgeskab i en tid præget af transformative forandringer. Og når erhvervsledere mødes i Davos og FN er verdensmålene blevet nye pejlemærker for bæredygtighed. Kommunikationsfaget står med andre ord over for mange nye udfordringer og muligheder.

Igen i år dykker dimittender fra cand.merc.(kom.) uddannelsen på Copenhagen Business School (CBS) ned i disse udfordringer og muligheder og giver deres bud på, hvordan faget udvikler sig lige nu. For 4. år i træk hylder RelationsPeople de nyuddannede kommunikatører og deres bud på kommunikationsfagets nyeste tendenser og overrækker RelationsPeople Prisen for det bedste og mest nytænkende cand.merc.(kom.) speciale. Prisoverrækkelsen finder sted i foråret 2018, og med prisen følger 10.000 kr. til vinderen. Det er specialevejlederne, der senest den 15. januar 2018 skal indstille specialer til prisen. For at vinde skal et speciale være innovativt og på bedste vis leve op til studiets læringsmål. Derudover skal specialet være bedømt til en karakter på minimum 10

”Kommunikationsfaget er i praksis præget af så store og dybe transformationer, at det er svært i dag at afgrænse faget. Derfor er der mere end nogensinde brug for talenter, der er teoretisk rustet til at se muligheder og anvise løsninger i praksis. Med prisen belønner vi de specialer, der gør os særligt kloge på fremtiden” siger Kristian Eiberg, som er adm. direktør i RelationsPeople og ekstern lektor på CBS ved Institut for Interkulturel Kommunikation, der står bag cand.merc.(kom.) uddannelsen.

Sidste år var det Jonas Ledam og Mark Rossil, der vandt prisen for deres speciale ”Big data som flertydigt teknologisk fænomen: Når fremtidens teknologier bliver fortolket gennem fortidens logikker – et praktisk studie af Coop Danmarks tolkning af big data”. Specialet undersøgte, hvordan detailbranchens historiske brug af ældre teknologier har lagret sig i Coops organisatoriske hukommelse over tid, og hvordan denne metode for teknologi-anvendelse har betydning for tolkningen af data. ”Jonas og Mark imponerer med en skarp nuanceret tilgang til brug af Big Data som et teknologisk fænomen, der kan tage mange former. Specialet forholder sig til et højaktuelt emne, og dykker ned i en gren af området, som der findes meget lidt viden om.” Siger Anne Vestergaard, studieleder på Cand.Merc.(kom) og en del af juryen 2017.