Vi er et kommunikationsbureau med solid forretningsforståelse. Vores kommunikationsløsninger er altid et svar på en konkret forretningsudfordring, og de tager udgangspunkt i at forbedre omdømme, vinde markedsandele eller forandre organisationer. Her kan du se eksempler på vores arbejde inden for hvert område. Og her kan du møde hele holdet.
Artikel
Employer branding på LinkedIn

by Anita Østergaard Sørensen og Kristoffer Kej
Employer BrandingLinkedInUanset om organisationer generelt har et godt tag om employer branding eller ej, så møder vi stort set altid de samme spørgsmål og udfordringer fra vores kunder, når deres employer branding skal ud at leve på LinkedIn. Her giver vi en praktisk lynguide til, hvordan I kan få sat jeres arbejde med employer branding på LinkedIn i system.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider

by Nina Faurby
Finansiel kommunikationPublic relationsMediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.
Artikel
To vigtige pointer om god kommunikationsrådgivning af topledere

by Anita Østergaard Sørensen
ArtikelsamlingToplederkommunikationEr du kommunikationsrådgiver? Og savner du fagligt input og inspiration fra andre erfarne kommunikationsrådgivere, der både kan styrke dit strategiske arbejde med kommunikation og din relation til din topleder? Så er vores artikelsamling ’Toplederkommunikation: Sådan bliver du en bedre rådgiver for din topleder’ lige noget for dig (og så har vi en virkelig god nyhed til dig – længere nede i artiklen).
Artikel
Artikelsamling om toplederkommunikation

Lederkommunikation
I artikelsamlingen, 'Toplederkommunikation: Sådan bliver du en bedre rådgiver for toplederen', har vi plukket brugbar teori og vigtige, praktiske erfaringer om kommunikationsrådgivning af topledere, indsamlet hos RelationsPeople gennem mere end 20 år.
Artikel
Få en god relation til topchefen

by Kristian Eiberg
LederkommunikationKan man koge et stort forskningsprojekt ned til få, konkrete anbefalinger, som en rådgiver for en topchef kan bruge i praksis? Således lød udfordringen forud for et netværksmøde med en gruppe erfarne pressechefer, og svaret blev ni anbefalinger med afsæt i forskningsprojektets data.
Artikel
Markedsføring på Twitch

by Bjørn Andreassen
Influencer marketingKampagnerPublic relationsHvis du er på udkig efter gode kanaler til at ramme den yngre målgruppe, så kan den sociale livestreaming-platform Twitch være det, du leder efter. I denne artikel giver vi et overblik over platformen, så du kan beslutte, om den er vejen frem for din virksomhed.
Artikel
Employer branding-strategi: Unge jobansøgere stiller nye krav

by Alexandra Infantino Charquero
Employer BrandingDe nye generationer træder ind på jobmarkedet med et stigende behov for at komme bag kulissen hos deres potentielle arbejdspladser gennem blandt andet peer-to-peer møder og transparens på sociale medier. Det betyder, at tiden måske er inde til at gentænke din employer branding-strategi. Her får du 4 tips til, hvordan din virksomhed kan imødekommende de nye tendenser, der spirer blandt de unge.
Artikel
Budskabsplatformen: Skab rød tråd i din kommunikation

by Kristian Eiberg
KommunikationsstrategiLederkommunikationBudskabsplatforme er muligvis old school, men de er nogle af de vigtigste kommunikationsværktøjer, hvis man vil arbejde struktureret med toplederkommunikation, corporate kommunikation, employer branding eller navigere sikkert gennem en krise. I RelationsPeople begyndte vi at bruge budskabsplatforme for 20 år siden, og i denne artikel har vi samlet nogle af vores erfaringer, der måske kan inspirere andre rådgivere.
Artikel
Måler du værdien af din kommunikation?

by Sofie Desmareth Riemann
AnalysePublic relationsSelvom du måske har styr på begreber som share of search, PR-score og visibility score, så er du måske stadig grundlæggende i tvivl om, hvordan du måler værdien af din kommunikationsindsats for virksomheden? Vi har taget en snak med ekspert i kommunikationsmåling Jesper Andersen for at tage temperaturen på k-måling anno 2022.
Event
Morgenbriefing: Sådan opbygger du et stærkt ambassadørprogram

Influencer marketingTræning
AFHOLDT - Kom til morgenbriefing torsdag den 7. april, når vi mødes i Pandahuset i ZOO til inspiration om ambassadørprogrammer.
Artikel
Skriv stærke stillingsopslag med meningsskabelsesteori

by Mai Steenbock Nielsen
Employer BrandingHvis et stillingsopslag favner for bredt i forsøget på at tiltrække så mange spændende kandidater som muligt, kan man komme til at skille dem fra ved ikke at være skarp nok i sin kommunikation. En vej til at skærpe kommunikationen og tale til de rette kandidater kan være at gøre brug af meningsskabelsesteori.
Artikel
Undervurder ikke peer management

by Kristian Eiberg
LederkommunikationDen nye kommunikationschef har grund til at være glad. Forude venter spændende opgaver enten i samme organisation eller et helt nyt sted. Men forude lurer en overhængende fare for ikke at slå til. Er du derimod god til hurtigt at skabe et internt netværk det nye sted, er der større sandsynlighed for, at du bliver en succes.
Artikel
10 tips: at skrive for andre

by Nina Faurby
KommunikationsstrategiDebatindlæg og klummer er helt essentielle redskaber i en strategisk kommunikationsindsats for en topleder, der udtaler sig om samfundsaktuelle emner. For rådgiveren er det en god mulighed for at komme helt tæt på sin topleder, når holdninger og personlige værdier skal foldes ud sort på hvidt. Her er 10 tips til, hvordan du skriver på vegne af andre.
Artikel
Undgå ’greenwashing’ i din markedsføring

by Oliver Toldbod Helgesen
KampagnerPublic relationsAt kommunikere om sit produkts bæredygtige fortræffeligheder kan være tillokkende i et marked med stigende grønt fokus. Men det er en disciplin, man som virksomhed skal arbejde både seriøst og varsomt med, så man ikke risikerer at vildlede forbrugerne. Det handler blandt andet om at kunne dokumentere det, man siger – kort sagt, walk the talk. Læs med i denne artikel, hvor vi stiller skarpt på Forbrugerombudsmandens nye guide til, hvordan man som virksomhed undgår greenwashing i sin eksterne kommunikation.
Artikel
Sådan bygger du din stillingsannonce

by Kenneth Grothe Toustrup
Employer BrandingDer er fut i jobmarkedet, og det giver skærpet konkurrence i rekrutteringen og travlhed hos alle os, der skriver stillingsannoncer. Her kommer tre tips til, hvordan du kan sætte teksten sammen.
Artikel
Boganbefalinger: Det læser vi i juleferien

by Michala Bro Poulsen
Julen giver anledning til at trække stikket, tage en dyb indånding og fordybe sig i en bog, langt væk fra arbejde og de daglige pligter. I år er det særligt oplagt at forsvinde ind i litteraturens verden og glemme, hvad der foregår ude i verden, nu når kulturlivet igen er lukket for offentligheden og hvor vi befinder os i en tid, hvor vi skal passe ekstra godt på os selv og vores nærmeste. Derfor har vi spurgt vores kollegaer om deres bedste boganbefalinger, så du kan få inspiration til din julelæsning. Om det så er for at lære eller slappe af, det er helt op til dig. God læselyst!
Artikel
Styrk kulturen og motivationen gennem meningsfuld kommunikation

by Mai Steenbock Nielsen
Employer BrandingKommunikationsstrategiEn god kultur og høj motivation blandt medarbejdere er noget, de fleste arbejdsgivere drømmer om. Alligevel kæmper mange arbejdspladser med medarbejdere, der skifter job netop grundet manglende motivation eller i jagten på en bedre arbejdskultur. Vi har dykket ned i motivations- og meningsskabelsesteori for at få svar på, hvordan vi gennem meningsfuld kommunikation kan vække motivationen hos medarbejderne og styrke kulturen på arbejdspladsen.
Artikel
Sådan opbygger du en tillidsfuld relation til den, du rådgiver

by Nina Faurby
LederkommunikationDet er ofte hårdt slid at udvikle en stærk relation til den, du rådgiver. Når den først er etableret, kan der ske kommunikationsfaglig magi – lige indtil den dag, en af jer skifter job. Så er det op på hesten igen. Når det sker, er det værd at reflektere over, hvordan du med bevidste tiltag og en vis portion selvindsigt kan arbejde dig til en styrket position. Det var RelationsPeople inviteret til at fortælle om under konferencen ’Fremtidens Rådgiver 2021’.
Artikel
To tips til at undgå den sproglige ”metervarestil”

by Anita Østergaard Sørensen
KommunikationsstrategiPublic relationsNår du som kommunikationsrådgiver skriver klummer, taler eller fx debatindlæg på vegne af andre, så kan det være en udfordring at tilpasse teksten til afsenderens personlige stil. At kommunikere på vegne af andre er en faglighed med en høj grad af praktiske præmisser og overvejelser, der har stor betydning for personens samlede autenticitet og troværdighed. Her får du to tips til, hvordan du lettere kan finde frem til en autentisk og vedkommende stil og samtidig undgå sproglige ”metervarer”.
Artikel
Den nye generation brænder for de bløde værdier

by Kenneth Grothe Toustrup
Employer BrandingHverken purpose eller personalegoder står øverst på listen over de budskaber, der fænger mest hos de unge på vej på arbejdsmarkedet. Men hvad er det så, der tænder gnisten? Vi har taget en snak med Mette Obelitz, direktør og partner hos Marketminds, om, hvad der driver de unge i karrierevalget.
Artikel
Brand-blikket skal vendes indad

by Kristoffer Kej og Oliver Toldbod Helgesen
Employer BrandingKommunikationsstrategiDen vigtigste målgruppe for et stærkt brand er virksomhedens egne medarbejdere. Purposekommunikation og intern employer branding smelter sammen. Og den stærke CEO skal prioritere de indre kanaler over TV 2 news og Børsen. Det er blandt pointerne i en ny global rapport om trends inden for branding og kommunikation.
Artikel
Månedens profil: Video-kreatør Sonja Lovdal

by Michala Bro Poulsen
KampagnerEt billede siger mere end tusind ord, holder det stadig? Ved et hurtigt kig på sociale medier er det tvivlsomt, da det er tydeligt, at brugerne i stigende grad tyer til video frem for billeder. Ifølge Sonja Lovdal, content creator og strateg, er det ikke tilfældigt, at videoformatet har taget brugerne med storm. De vil nemlig have underholdning, musik og storytelling – og det kan kun gå for langsomt.
Artikel
Tre råd til arbejdet med strategiske temaer

by Kristian Eiberg
LederkommunikationThought LeadershipStrategiske temaer kan være et centralt værktøj i toplederkommunikationen. En topleder har sjældent held med at mene noget om hvad som helst. Temaer er praktiske, fordi de skaber fokus og sætter retning. Det lyder enkelt. Det er det ikke altid i praksis. I denne artikel giver vi nogle praktiske råd til at komme i gang.
Artikel
Digital overvågning på de offentlige hjemmesider

by Michala Bro Poulsen
I Danmark har vi en stor og indflydelsesrig offentlig sektor, der i højere grad bliver digitaliseret med det formål at kunne tilbyde mere effektive, brugervenlige og nemt tilgængelige ydelser. Men det er ikke helt så lige til, som det lyder. Vinderne af RelationsPeople Prisen 2021, René Meier og Teis Lebeck, tager os med ind i maskinrummet og giver svaret på, hvem der egentlig holder øje med dig, når du besøger offentlige hjemmesider.