Forstå forretningskonteksten

Forstå forretningskonteksten

Af
Kristian Eiberg, Adm. direktør, partner

17. december 2019
Vi har netop sammen med Københavns Universitet udgivet et white paper med titlen ’Navigating the business context’. Det er det tredje white paper fra forskningsprojektet ’Toplederkommunikation og Fremtidens Rådgiver’, som vi startede i 2018. Læs mere om, hvordan du kan downloade det.

I december sidste år udgav vi det første white paper om forskningsprojektet ’Toplederkommunikation og Fremtidens Rådgiver’, hvor vi sammen med København Universitet sætter fokus på de krav, som kommunikationsrådgivere af topledere i fremtiden skal leve op til. Nu har vi udgivet det tredje white paper med titlen ’Navigating the business context’. På baggrund af vores analyse af mange interviews med topledere og erfarne kommunikationsrådgivere af topledere foreslår vi, at vi taler om en forretningskontekst i to interne og to eksterne niveauer i stedet for forretningsforståelse. 

Forretningsforståelse ser vi i stedet for en kompetence, og vores interviews peger på at det er en vigtig kompetence for at kunne rådgive en topleder om kommunikation. Hvilke kompetencer, som fremtidens kommunikationsrådgiver skal have for i praksis at navigere sikkert i forretningskonteksten, bliver temaet for fjerde white paper, som udkommer i første halvdel af 2020.

Du kan frit downloade det nye white paper og de tidligere white papers her. Hvis du har kommentarer eller gode idéer, så vil vi blive meget glade for at høre fra dig.