RelationsPeople prisen for bedste cand.merc.(kom.) speciale 2020

RelationsPeople prisen for bedste cand.merc.(kom.) speciale 2020

Af
Kristian Eiberg, Adm. direktør, partner

13. november 2019
For sjette år i træk har dimittender fra cand.merc.(kom.) på Copenhagen Business School mulighed for at vinde RelationsPeople Prisen for det bedste kommunikationsspeciale.

Prisen er stiftet i 2015 af RelationsPeople og Copenhagen Business School for at anerkende talentet og den høje kvalitet i specialerne, der de tidligere år har budt på stor faglig variation, alt fra det empiriske og praksisorienterede til det mere teoretiske og reflekterende. 

”Efter fem år med RelationsPeople Prisen er vi glade for den store interesse og opbakning, vi stadig oplever fra både studerende og vejledere. Med et fag i konstant udvikling får vi med de bedste specialer en unik indsigt i de studerendes refleksioner over de tendenser, som udspiller sig nu og som har et fremtidigt potentiale. Med prisen belønner vi det speciale, der gør os særligt kloge på fremtiden samt de udfordringer og muligheder, som faget står overfor.” siger Kristian Eiberg, som er administrerende direktør i RelationsPeople og ekstern lektor på CBS ved Department of Management, Society and Communication, der står bag cand.merc.(kom.) uddannelsen.

Det er specialevejlederne, der senest den 15. januar 2020 skal indstille specialer til prisen. For at vinde skal et speciale være innovativt og på bedste vis leve op til studiets læringsmål. Derudover skal specialet være bedømt til en karakter på minimum 10. Prisoverrækkelsen vil finde sted i foråret 2020, og med prisen følger 10.000 kroner til vinderen. 

I 2019 blev 10 specialer indstillet til prisen, hvor Rasmus Grosen Olesen vandt prisen for sit speciale”Det strategiske kommunikative potentiale for DGNB-certificering af fast ejendom”. Resultatet af undersøgelsen i specialet har belyst nye strategiske muligheder for, hvordan en ejendomsinvestor som PensionDanmark kan anvende Green Building Council Denmark som et strategisk brand community. 

Juryen fremhæver, at specialet er innovativt ved at koble bæredygtighedscertificering af bygninger og branding. Specialets resultater kan være en inspiration til en ny praksis i strategisk CSR-kommunikation for investorer i byggesektoren med udgangspunkt i deres ejendomsportefølje. 

Læs mere om indstillingsproceduren her.