Tre skarpe til vores nye direktør

Tre skarpe til vores nye direktør

Af
Kenneth Grothe Toustrup, Senior kommunikationskonsulent

17. december 2019
En af årets gode nyheder er, at vi har fået ny direktør. Sofie Desmareth Riemann har efter seks år på bureauet fået titlen og vil fremover være en del af ledelsen sammen med Kristian Eiberg og Kristoffer Kej. Vi har udfordret Sofie med tre skarpe spørgsmål om fremtiden.
Hvad arbejder du med lige nu?
 
Lige nu lægger jeg mig i selen for, at vi på bureauet får afsluttet alle december-opgaver for vores kunder, inden vi går på ferie om et øjeblik. December er altid lidt hektisk på den konto. Og så bruger jeg en del tid på udvikling af vores nye website og ditto grafisk identitet. Det bliver lidt et skifte visuelt, så jeg er ret spændt på, hvordan folk tager imod det i det nye år.
 
Hvad kommer til at præge 2020 på kommunikationsfronten?
 
Forandring og omskiftelighed er blevet et vilkår i kommunikationsbranchen både hvad angår vores ydelser, men også den måde som arbejdet er organiseret på ude hos vores kunder. Det sætter store krav til, at vi kan omstille os og udfordre på de rette områder, så vi kan skabe værdi. Samtidig oplever vi, at strategiske kerneprodukter som udvikling af budskaber og strategiske kommunikationsplatforme fortsætter med at være relevante, når der skal et bureau ind over – de går ikke rigtig af mode. Dette vil også komme til at præge 2020.
 
På den mere konkrete side, så optager det mig at skabe relevant kommunikation for modtagerne på platforme som LinkedIn, gennem influencer marketing og via medierne. Min oplevelse er, at i stedet for at bruge disse nye kanaler for det, de er stærke til, så falder mange virksomheder i fælden med kvantitet frem for kvalitet. Det kommer til at hævne sig i sidste ende. Dette vil klart være et område, vi som bureau kommer til at holde fanen højt på i 2020.
 
Hvad glæder du dig mest til i 2020?
 
Vi er inde i en rigtig god udvikling hos RelationsPeople med mange stærke kompetencer på bureauet, som både er med til at udfordre og dermed forbedre vores tilbud til kunderne. Dette fundament glæder jeg mig til at bygge videre på i 2020, hvor vi også fortsat vil skabe inspirerende arrangementer, indsigter og holdninger inden for emner som toplederkommunikation, employer branding og marketing PR.