27. august 2019

Strategisk rådgiver. Teori er ikke nok

Af Kristoffer Kej
Sammen med K-forum har vi udviklet et intensivt forløb over to dage, hvor kursisterne bliver klædt på til at sætte sig igennem som strategiske rådgivere. Forløbet er en videreudvikling af den populære K-dag om kommunikationsstrategi, som har kørt i flere år. Her har vi dog oplevet, at en væsentlig barriere for at arbejde mere strategisk i praksis har været, at mange har haft svært ved at sætte sig igennem som rådgivere i hverdagen. Derfor et nyt forløb, der sætter fokus på netop rådgiverrollen.
Læs mere
27. august 2019

Corporate Communications: Hvad er relevante internationale indsigter?

Af Anders Monrad Rendtorff
Kommunikationsfaget er stadig et ungt fag, hvor vi hele tiden bliver klogere. Hovedparten af kommunikatører i Danmark er veluddannede akademikere, der i dag arbejder meget praktisk og ofte kompetent med kommunikation. Men miljøet i Danmark er stadig meget .. dansk, de fleste aktører er danske og de fleste kommunikationsindsatser foregår i og handler om Danmark. Nu får du muligheden for at blive opdateret på tendenser fra Europa og USA. EACD og K1 afholder event den 3. september hos Kommunikation & Sprog. Du er velkommen.
Læs mere
27. august 2019

Kernefortællingen er virksomhedens tilstandsrapport

Af Kristoffer Kej
I en verden præget af hyppige forandringer oplever vi stigende fokus på at have en stærk kernefortælling, der kan skabe retning både kommunikations- og ledelsesmæssigt. Alle kan hyre en tekstforfatter til at skrive en kernefortælling, der giver kuldegysninger. Men der skal også være bund i den. Her kan du se de seks spørgsmål, som SKAL være besvaret i din virksomheds kernefortælling, hvis den skal blive til andet og mere end bare en velklingende tekst.
Læs mere

Pages