Kommunikationsstrategi i finansiel virksomhed

En finansiel virksomhed ønskede fælles strategiske prioriteter på tværs af forretningsenheder.

En ny kommunikationsdirektør skulle udvikle en kommunikationsstrategi, der kunne understøtte virksomhedens forretning og de strategiske prioriteter for kommunikationen. Samtidig skulle kommunikationsdirektøren sikre sig, at der var den rigtige organisation til at eksekvere på strategien.

RelationsPeople udviklede sammen med kommunikationsdirektøren et rammedokument for strategien og faciliterede en række workshops med direktøren og mellemlederne for at udvikle de enkelte dele i strategien. Desuden tilrettelagde RelationsPeople et udviklingsforløb, der gav teamet fælles indsigt i, hvordan deres forskellige profiler bidrog til samarbejdet. Denne indsigt blev bl.a. skabt ved en omfattende personlighedstest. Indsigten var værdifuldt for både det fremtidige samarbejde og teamets evne til at eksekvere, og den gav lederen mulighed for at være opmærksom på at imødekomme diversiteten og få det bedste ud af sit team.

Vil du vide mere om denne case?

Kristian Eiberg

Adm. direktør, partner
+45 22 65 52 51