• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Træning
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople

Et kompetenceløft inden for bæredygtighed i kommunikation
og markedsføring

For mere information er du velkommen til at kontakte

Kristian
Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Som kommunikatør eller marketeer er det et spørgsmål om tid, før man forventes at kunne bruge virksomhedens bæredygtighedsarbejde til at styrke omdømme og relationer, skabe loyalitet hos stakeholdere og værdi for virksomheden. Men hvornår er det tid til at udvide kompetencer og beredskab i forhold til bæredygtighed og ESG i kommunikation og markedsføring?

Det er det, når den øverste ledelse i virksomheden fx:

  • Efterspørger rådgivning om kommunikation og markedsføring af bæredygtighed, og de relevante afdelinger gerne vil være på omgangshøjde med – eller lidt foran – kravene, men samtidig oplever et kompetencevakuum.
  • Giver bæredygtighed en fremtrædende placering i virksomhedens strategi, som efterfølgende skal formidles internt og eksternt.
  • Har oplevet – eller ser en fremtidig risiko for – en forretningskritisk opmærksomhed på deres aktiviteter i fx politisk eksponerede regioner eller brancher, og derfor har brug for et beredskab og muligheden for at forklare virksomhedens beslutninger over for dens interessenter.
  • Forventer, at også marketing- og kommunikationsteams leverer på virksomhedens bæredygtighedsstrategi i indhold og praksis.

Dette akademi er målrettet dig, der arbejder professionelt med kommunikation, marketing eller branding, og som oplever stigende forventninger til at kunne omsætte bæredygtighed til stærk og ansvarlig kommunikation – både internt og eksternt.

Med afsæt i et involverende og skræddersyet læringsdesign arbejder vi med, hvordan du kan:

  • Omsætte bæredygtighedsstrategier til meningsfuldt indhold i praksis
  • Skabe retning og troværdighed i et fragmenteret og individualiseret mediebillede
  • Balancere governance og ansvarlighed i et medielandskab uden fælles spilleregler
  • Rådgive dit team eller dine kolleger i bæredygtighedsrelateret kommunikation

Akademiet om kommunikation af bæredygtighed udbyder vi i samarbejde med mediebureauet Orchestra , som vi deler adresse med i Ørstedhus i København. Undervisningen varetages af erfarne partnere og rådgivere fra de to bureauer inden for strategisk kommunikation, markedsføring, medieplanlægning og bæredygtighedsrådgivning.

Praktisk info
Undervisningen er designet i tre moduler som en kombination af fælles og valgfri sessioner, som tager udgangspunkt i et læringsdesign, hvor deltagerne udvikler kompetencer i at arbejde med kommunikation og markedsføring inden for bæredygtighed. Der afholdes to fysiske heldagskonferencer og imellem dem tilbydes valgfri sessioner, som kan tilvælges alt efter interesse og behov.

Akademiet kan skræddersyes efter netop jeres behov, og derfor afhænger prisen af antallet af deltagere og moduler.

For yderligere information kan du hente en fuld akademibeskrivelse ved at udfylde formlen herunder. 

Kristian Eiberg

Hent akademibeskrivelsen her

Artikel
ESG er mere en hygiejnefaktor end trækplaster i employer branding
by Cecilie Wagner Tang
Employer BrandingESG
Flere virksomheder lægger vægt på ESG i deres employer brand. Men spørgsmålet er, om det også er noget, kandidaterne faktisk vælger arbejdsplads ud fra – eller om faktorer som kultur, udviklingsmuligheder og ledelse stadig spiller en større rolle. Og hvad betyder det egentlig for medarbejderne at arbejde i en virksomhed, der vægter ESG højt?
Artikel
Bæredygtighedskommunikation: Dilemmaledelse for fuld udblæsning
by Kristian Eiberg
ESGLederkommunikation
Når kommunikatører skal kommunikere om bæredygtighed skal de stå tidligt op. Indholdet er svært og fuldt af dilemmaer. Løsningen er at udvikle et stærkt narrativ og etablere en effektiv tværfaglig organisering.
Artikel
Ny rapport: 7 sandheder om greenwashing
ESG
by Eva Harpøth Skjoldborg
ESG
Greenwashing er et tilbagevendende tema i både medier og virksomheders kommunikation – men hvor opstår de største risici egentlig? Og hvordan kan man tage noget af forvirringen ud af at kommunikere om bæredygtighed?
Undersøgelse
Ny minirapport om intern ESG-kommunikation
ESG kommunikation
by Eva Harpøth Skjoldborg
ESGIntern kommunikationLederkommunikation
Hvordan arbejder danske virksomheder med intern ESG-kommunikation? Hvilke udfordringer står de overfor? Og hvad kan man gøre for at komme bedre i mål med indsatsen?
Artikel
Ny podcast hjælper dig med at kommunikere om ESG
by Eva Harpøth Skjoldborg og Mai Steenbock Sørensen
ESG
Har du dokumentation nok med i pressemeddelelsen, eller er du bekymret for, at annoncen går i greenwashing-fælden?
Artikel
Toplederkommunikation har aldrig været sværere
RelationsPeople kommunikations bureau
by Kristian Eiberg
ESGKommunikationsstrategiLederkommunikationtoplederkommunikation
Når noget er svært, er det fristende at lade være. Denne tilgang duer ikke, når det drejer sig om toplederens kommunikation. ’Den der lever stille’ er ikke længere en farbar vej. Der er ingen vej udenom at navigere den kompleksitet, usikkerhed og tvetydighed, der skaber dilemmaer for toplederens kommunikation. Uanset hvor svært det er, er et stærkt narrativ en god start.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin