
Et kompetenceløft inden for bæredygtighed i kommunikation
og markedsføring
For mere information er du velkommen til at kontakte

Kristian Eiberg
Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk
Som kommunikatør eller marketeer er det et spørgsmål om tid, før man forventes at kunne bruge virksomhedens bæredygtighedsarbejde til at styrke omdømme og relationer, skabe loyalitet hos stakeholdere og værdi for virksomheden. Men hvornår er det tid til at udvide kompetencer og beredskab i forhold til bæredygtighed og ESG i kommunikation og markedsføring?
Det er det, når den øverste ledelse i virksomheden fx:
- Efterspørger rådgivning om kommunikation og markedsføring af bæredygtighed, og de relevante afdelinger gerne vil være på omgangshøjde med – eller lidt foran – kravene, men samtidig oplever et kompetencevakuum.
- Giver bæredygtighed en fremtrædende placering i virksomhedens strategi, som efterfølgende skal formidles internt og eksternt.
- Har oplevet – eller ser en fremtidig risiko for – en forretningskritisk opmærksomhed på deres aktiviteter i fx politisk eksponerede regioner eller brancher, og derfor har brug for et beredskab og muligheden for at forklare virksomhedens beslutninger over for dens interessenter.
- Forventer, at også marketing- og kommunikationsteams leverer på virksomhedens bæredygtighedsstrategi i indhold og praksis.
Dette akademi er målrettet dig, der arbejder professionelt med kommunikation, marketing eller branding, og som oplever stigende forventninger til at kunne omsætte bæredygtighed til stærk og ansvarlig kommunikation – både internt og eksternt.
Med afsæt i et involverende og skræddersyet læringsdesign arbejder vi med, hvordan du kan:
- Omsætte bæredygtighedsstrategier til meningsfuldt indhold i praksis
- Skabe retning og troværdighed i et fragmenteret og individualiseret mediebillede
- Balancere governance og ansvarlighed i et medielandskab uden fælles spilleregler
- Rådgive dit team eller dine kolleger i bæredygtighedsrelateret kommunikation
Akademiet om kommunikation af bæredygtighed udbyder vi i samarbejde med mediebureauet Orchestra , som vi deler adresse med i Ørstedhus i København. Undervisningen varetages af erfarne partnere og rådgivere fra de to bureauer inden for strategisk kommunikation, markedsføring, medieplanlægning og bæredygtighedsrådgivning.
Praktisk info
Undervisningen er designet i tre moduler som en kombination af fælles og valgfri sessioner, som tager udgangspunkt i et læringsdesign, hvor deltagerne udvikler kompetencer i at arbejde med kommunikation og markedsføring inden for bæredygtighed. Der afholdes to fysiske heldagskonferencer og imellem dem tilbydes valgfri sessioner, som kan tilvælges alt efter interesse og behov.
Akademiet kan skræddersyes efter netop jeres behov, og derfor afhænger prisen af antallet af deltagere og moduler.
For yderligere information kan du hente en fuld akademibeskrivelse ved at udfylde formlen herunder.





