• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Forandringskommunikation

Nå sikkert i mål med
en inkluderende forandringsproces

Vil du vide mere?
Kontakt:

Anders Monrad Rendtorff

Seniorrådgiver og associeret partner
+45 29 40 70 16
anders@relationspeople.dk

Vil du vide mere?
Kontakt:

Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Hvordan sikrer man en vellykket forandringsproces? Forandringer skal gribes an på den helt rigtige måde for at lykkes. Det kræver gennemgående transparens, reel involvering og god kommunikation, så ledere og medarbejderne føler sig trygge og måske endda motiverede. Med mangeårig erfaring med forandringskommunikation, kan vi tilrettelægge alt fra forandringens strategiske grundlag til dens endelige implementering.

Sådan arbejder vi med forandringskommunikation

Forandringer kræver, at man tager hånd om sine medarbejdere med god kommunikation. Det er en opgave i sig selv at få medarbejderne til at forstå nødvendigheden af forandring, ligesom de skal forstå, hvor forretningen er på vej hen. Derfor er det vigtigt at være troværdig og transparant i leder- og medarbejderkommunikationen, så der ikke opstår intern modstand eller uhensigtsmæssige ideer om, hvad forandringen får af konsekvenser i dagligdagen. Det kræver god planlægning og kendskab til medarbejdernes indstilling, ligesom det kræver involvering af de centrale stakeholders og tydelige mål for implementeringen.

Se eksempler på vores arbejde med forandringskommunikation: Forandringsproces i finansiel virksomhed og Træning af mellemledere i forandringskommunikation.

Anders Monrad RendtorffKristian Eiberg
Artikel
Toplederkommunikation i praksis
by Kristian Eiberg
ForandringskommunikationLederkommunikationThought Leadership
I RelationsPeople arbejder vi med at forstå toplederes kommunikation bedre. Vi har de sidste fem år investeret tusindvis af timer i interviews med topledere og deres rådgivere, i udvikling og formidling af indsigter og i intern træning af konsulenter. Sideløbende bliver vi ofte spurgt af kommunikationsdirektører, forskere og studerende, hvordan vi selv som eksterne konsulenter arbejder med toplederkommunikation i praksis for vores kunder. Det spørgsmål giver vi nogle svar på her.
Artikel
Medarbejder-motivation: Kan vi kommunikere os ud af corona-matheden?
ForandringskommunikationKommunikationsstrategi
Ensomhed bag skærmen på hjemmekontoret truer den enkelte medarbejders arbejdsglæde, trivsel og produktivitet og dermed i sidste ende virksomhedens resultater. Hvilke greb kan kommunikationsrådgiveren gøre brug af for at lette stemningen og styrke motivationen?
Artikel
Espresso House: Hvordan kommunikerer man kommercielt i en krise?
Corporate BrandingForandringskommunikation
Fra den ene dag til den anden skulle 55 danske Espresso House caféer lukke ned, og 800 kolleger blev sendt hjem. For Sinne Fiil Fredslund, Head of Marketing and Product, var Statsministerens nedlukning af samfundet i marts startskuddet på to måneders intenst arbejde med at holde gejsten oppe hos kollegerne og balancere kommercielle budskaber i en global krise. Samtidigt viste nedlukningen sig at være en ret relevant kontekst at teste nye idéer i.
Workshop
Workshop: Sådan bliver du en bedre kommunikationsrådgiver for din topleder
ForandringskommunikationLederkommunikationTræning
Der har aldrig tidligere været større krav til de øverste ledere om at kommunikere klart og engagerende både internt og eksternt. Det skaber nye muligheder for de kommunikationsafdelinger, der rådgiver toplederne, men det stiller også nye krav.
Artikel
Covid-19: Intern kommunikation har aldrig været vigtigere
by Anders Monrad Rendtorff
ForandringskommunikationKrisekommunikationLederkommunikation
Der er mange iagttagelser, læringer og refleksioner i landets organisationer i denne corona-tid. Intern kommunikation har sjældent været vigtigere, og både små og store organisationer kan med fordel bruge denne periode til at få kommunikationen mellem medarbejdere og ledere i en retning, som på sigt kan være til stor gavn for både forretning og trivsel. Vi har samlet seks perspektiver om en forandret intern kommunikation
Artikel
Fire spørgsmål om din kommunikationsstrategi, som du skal kunne svare på
by Kristoffer Kej
ForandringskommunikationKommunikationsstrategi
Det har aldrig været vigtigere at have en god kommunikationsstrategi. De fleste organisationer er udsat for hyppige forandringer i deres markeder og omverden – og ofte med behov for hastige interne forandringer til følge. Sikrer din kommunikationsstrategi retning, prioritering og en sikker hånd på roret midt i det oprørte hav? Hvis du ikke kan give et klart svar på disse fire spørgsmål, så er det måske tid til at få den skærpet.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér