• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Formidling
+ Tilmeld nyhedsbrev

Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand

Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.

NFT er et bud på, hvordan en af fremtidens teknologier vil kunne se ud – og særligt hvis metaverset bliver en større del af flere menneskers liv, bliver det endnu mere relevant. Da RelationsPeople skulle i gang med formidlingen af NFT i samarbejde med Samsung, havde Samsung allerede et udbredt engagement med NFT-teknologien på andre globale markeder. Det var derfor målsætningen at skabe et rum for samtalen om NFT i Danmark.

Udfordringen var, at NFT var en umoden teknologi. Der findes endnu ikke mange lokale NFT-eksperter, og målgruppen af interessenter er stadig smal. Af samme grund blev der lagt grundigt fodarbejde i at undersøge, hvem der taler om NFT, og hvordan vi bruger det i Danmark.

I tæt samarbejde med Samsung udarbejdede RelationsPeople pressemeddelelser, surveys og rapporter, og med afsæt i de lokale data udviklede RelationsPeople en masterclass for journalister og interessenter. Der blev også inviteret danske eksperter fra forskellige industrier til at fortælle om, hvordan de bruger NFT i deres brancher for at vise diversiteten i NFT’er. Gæsterne havde mulighed for at lære mere om Samsungs engagement med NFT og se, hvordan Samsungs produkter kan bruges som værktøj til at handle med og skabe NFT’er.

Masterclassen resulterede i omtale i både nationale tech- og livsstilsmedier, der belyste NFT-teknologien fra forskellige vinkler og som nævnte Samsung i sammenhæng med teknologien. Medieomtalerne gav et samlet reach på knap 3,4 millioner.

Parallelt med kommunikationsindsatserne blev Samsungs lokale talsperson budskabstrænet, og der blev igangsat en presseindsats, som resulterede i klummer i Computerworld og ITwatch. Samsungs talsperson har fået bred spalteplads, hvor han har kunnet udtale sig om teknologierne og er sidenhen blevet interviewet til diverse artikler inden for innovation og teknologi.

Alle kommunikationsindsatserne har været med til at styrke Samsungs positionering som NFT-partner i Danmark. Derudover bliver Samsungs engagement med NFT og metaverse anerkendt og anvendt som case til konferencer.


Hvad er NFT?
En NFT (Non-Fungible Token) er en unik enhed af data, som knytter sig til en genstand fx et stykke musik eller et digitalt kunstværk. NFT’er er med andre ord tokens, som vi kan bruge til at repræsentere ejerskab af unikke varer, lidt a la en unik stregkode. En NFT er lagret på en blockchain.

Tilmeld nyhedsbrevCasesKampagnerPublic relationsCorporate Branding
Artikel
Hvor svært kan det være at få en forsideartikel i Børsen?
by Vita Clausen
KampagnerMarkedsføringPublic relations
Hvorfor har journalisten ikke vinklet historien, som vi ønskede det? Og hvorfor endte hele vores social media kampagne i en shitstorm? Det er blot nogle af de spørgsmål, som virksomhedens marketingafdeling ofte står med, når kampagnen ruller – og man måske ikke lige har fået involveret PR-afdelingen i tide, eller måske ikke helt har styr på, hvad PR i grunden er for en disciplin.
Artikel
Disse tre spørgsmål skal du stille dig selv, hvis du vil lykkes med at lave effektive influencer kampagner
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingPublic relations
Influencer marketing er blevet et fast begreb i de danske marketing - og kommunikationsafdelinger, og ifølge Influencer Marketing Hub er den globale værdi af influencer marketing næsten tidoblet på syv år til 16,4 milliarder dollars i sin markedsstørrelse. Men for mange virksomheder kan det stadig være en jungle, hvordan man laver en influencer kampagne, der skaber effektive og målbare resultater.
Artikel
Influencer marketing artikelsamling
ArtikelsamlingInfluencer marketingPublic relations
Artikelsamlingen giver dig en indføring i, hvordan du anvender influencer marketing til at forstærke dine budskaber og bygge troværdighed om dit brand.
Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér