• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Greenwashing
+ Tilmeld nyhedsbrev

Greenwashing er mere end marketing

Eva Harpøth Skjoldborg RelationsPeople 2
Eva Harpøth Skjoldborg

ESG seniorrådgiver
+4561308023
eva@relationspeople.dk

Det er let at komme til at plaske rundt i sine budskaber, når man kommunikerer på mange niveauer i virksomheden. Vi har zoomet ind på greenwashing og fundet syv sandheder, der kan hjælpe dig med at holde trit med budskaberne.

Virksomheder kommunikerer på mange niveauer, og man kan komme til at overdrive i sine budskaber på dem alle.

RelationsPeople har i sommeren 2024 zoomet ind på greenwashing, som fylder godt i både mediebilledet og i vores egen undersøgelse af ESG-kommunikation i 16 store danske virksomheder fra årsskiftet 2024.

Vi stiller nu dette overblikspapir til rådighed, hvor vi har defineret syv sandheder om greenwashing.

Download det herunder.

Tilmeld nyhedsbrevEva Harpøth SkjoldborgArtiklerESG

Download her

Artikel
Bæredygtighedskommunikation: Dilemmaledelse for fuld udblæsning
by Kristian Eiberg
ESGLederkommunikation
Når kommunikatører skal kommunikere om bæredygtighed skal de stå tidligt op. Indholdet er svært og fuldt af dilemmaer. Løsningen er at udvikle et stærkt narrativ og etablere en effektiv tværfaglig organisering.
Artikel
Ny rapport: 7 sandheder om greenwashing
ESG
by Eva Harpøth Skjoldborg
ESG
Greenwashing er et tilbagevendende tema i både medier og virksomheders kommunikation – men hvor opstår de største risici egentlig? Og hvordan kan man tage noget af forvirringen ud af at kommunikere om bæredygtighed?
Undersøgelse
Ny minirapport om intern ESG-kommunikation
ESG kommunikation
by Eva Harpøth Skjoldborg
ESGIntern kommunikationLederkommunikation
Hvordan arbejder danske virksomheder med intern ESG-kommunikation? Hvilke udfordringer står de overfor? Og hvad kan man gøre for at komme bedre i mål med indsatsen?
Artikel
Ny podcast hjælper dig med at kommunikere om ESG
by Mai Steenbock Sørensen og Eva Harpøth Skjoldborg
ESG
Har du dokumentation nok med i pressemeddelelsen, eller er du bekymret for, at annoncen går i greenwashing-fælden?
Artikel
Toplederkommunikation har aldrig været sværere
RelationsPeople kommunikations bureau
by Kristian Eiberg
ESGKommunikationsstrategiLederkommunikationtoplederkommunikation
Når noget er svært, er det fristende at lade være. Denne tilgang duer ikke, når det drejer sig om toplederens kommunikation. ’Den der lever stille’ er ikke længere en farbar vej. Der er ingen vej udenom at navigere den kompleksitet, usikkerhed og tvetydighed, der skaber dilemmaer for toplederens kommunikation. Uanset hvor svært det er, er et stærkt narrativ en god start.
Artikel
Er det en god idé at bruge ESG-budskaber i dit employer brand?
RelationsPeople Kommunikation og PR Bureau
by Alexandra Infantino Charquero
Employer BrandingESG
Budskaber om ESG spiller en afgørende rolle for tiltrækningen og fastholdelsen af medarbejdere, i hvert fald hvis man spørger de employer branding ansvarlige. Men budskaber om ESG er ikke nødvendigvis dem, de potentielle medarbejdere synes er vigtigst. Så hvad gør man?

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin