• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

Influencerkampagne med
fokus på julemarked

Nikoline Meincke Larsen

Seniorkonsulent
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk

I forbindelse med deres årlige julemarked, ønskede Plantorama at skabe større engagement og fysisk trafik gennem en influencerkampagne.

Plantorama, som er et have-, bolig- og dyrecenter placeret 13 steder i landet, afholder hvert år et julemarked i alle deres centre. Plantorama har de seneste to år ønsket hjælp til at sætte fokus på julemarkedet gennem RelationsPeoples datadrevne tilgang til influencer marketing og derved skabe synlighed omkring de mange muligheder, julemarkederne tilbyder.

Plantorama bad RelationsPeople udarbejde en influencerkampagne på baggrund af influencernes data inden for målgruppe (især demografi), reach og engagement. Influencernes primære opgave var at skabe fysisk trafik til Plantoramas julemarked ved at dele content derfra og opfordre til, at deres følgere besøgte markedet. Samtidig skulle de inspirere til en lang række dekorationer, der kunne laves ud fra de materialer, der var at finde på julemarkedet, så flere kunne få lyst til at besøge julemarkedet.

RelationsPeople har de sidste to år udviklet en influencerkampagne med 12-15 influencers for at sætte fokus på julemarkedet. Her skulle influencerne vælge, om de ville lave adventskranse, juledekoration eller et nisselandskab for at belyse, hvilke muligheder Plantoramas julemarked tilbød de besøgende. Alle influencerne blev bedt om at levere det færdige resultat samt opskriften til, hvordan man gjorde, så Plantorama kunne lægge det op på deres egen hjemmeside og inspirere kunderne. Derudover skulle alle influencere lave indhold til deres personlige Instagram fra besøget på julemarkedet, den kreative proces samt det færdige resultat.

Julemarkedskampagnen skabte et reach i 2020 på 325.596 og engagerede 12.459 unikke brugere. Derudover leverede alle involverede influencere et reach tal på deres IG-post for Plantorama, som var højere end deres gennemsnitlige reach for Instagram posts.

Tilmeld nyhedsbrevNikoline Meincke LarsenCasesInfluencer marketing
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Artikel
Markedsføring på Twitch
by Bjørn Andreassen
Influencer marketingKampagnerPublic relations
Hvis du er på udkig efter gode kanaler til at ramme den yngre målgruppe, så kan den sociale livestreaming-platform Twitch være det, du leder efter. I denne artikel giver vi et overblik over platformen, så du kan beslutte, om den er vejen frem for din virksomhed.
Event
Morgenbriefing: Sådan opbygger du et stærkt ambassadørprogram
Influencer marketing
AFHOLDT - Kom til morgenbriefing torsdag den 7. april, når vi mødes i Pandahuset i ZOO til inspiration om ambassadørprogrammer.
Artikel
Månedens profil: Pandora
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Vita Clausen, der er PR og Influencer Director hos smykkevirksomheden Pandora, har særligt fokus på troværdigheden i samarbejdet med influencere. Hun har lagt strategien for det, der i dag er et verdensomspændende ambassadørprogram, som ud over at forbedre salgstallene også giver øget tillid og loyalitet til smykkebrandet.
Artikel
Månedens profil: True Gum hitter på TikTok
Influencer marketingPublic relations
True Gum-rejsen startede i en lille lejlighed i København, og på bare fire år er virksomheden vokset til en succesfuld dansk producent af plastikfrit tyggegummi. Missionen er at positionere sig hos de unge klimabevidste forbrugere, og TikTok er blevet vejen dertil.
Artikel
Kreatør-økonomien er landet – og den buldrer derudad
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Kreatør-hvafornoget? Det, vi tidligere beskrev som influencerøkonomien eller influencermarketing, er internationalt set udvidet som begreb til kreatør-økonomien. Flere og flere influencere foretrækker at identificere sig som kreative content-udviklere snarere end udelukkende influencere. En ny rapport kortlægger kreatør-økonomien.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér