• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
The Sero_Frida Hallqvist billede til case
+ Tilmeld nyhedsbrev

Lancering af ny TV-type
med influencer marketing

Samsung lancerede The Sero - det første rotérbare TV. Lanceringsstrategien bestod af en blanding af influencer marketing og traditionel PR, der sikrede de helt rigtige resultater.

I 2020 lancerede Samsung det første TV nogensinde, der kan rotere 90 grader. Formålet med et roterbart TV var at skabe et mobilvenligt TV, da det vertikale format i høj grad egner sig til sociale medier og apps.  Det innovative TV, med navnet The Sero, gav anledning til at nytænke måden, man bruger sit TV på.

The Sero har mange facetter og dermed også forskellige målgrupper. Det henvender sig fx til en yngre målgruppe, da det lodrette format er perfekt til at se TikTok-videoer eller stories på Instagram. Det henvender sig samtidigt til de aktive, der vil bruge deres TV til hjemmetræning, men også til det mere modne segment, der går op i at TV’et skal blende ind i hjemmet på en æstetisk og diskret måde.

Fordi denne type TV ikke er set tidligere, var det derfor vigtigt at kommunikere de mange fordele og demonstrere, hvad et rotérbart TV kunne bruges til. RelationsPeople hjalp derfor Samsung med at sætte fokus på, hvilke nye muligheder det kunne give forbrugeren. Samsung ønskede desuden en høj frekvens i kampagneperioden for at øge kendskabet til det nye TV.

RelationsPeople aktiverede derfor hele 18 influencere på sociale medier, som hver især skulle illustrere den rotérbare funktion på en kreativ måde og sætte The Sero i en relevant kontekst. Derfor bestod influencerindsatsen af tre forskellige kategorier for at ramme så bred en målgruppe som muligt; En dansekategori, som skulle aktiveres på TikTok, en fitnesskategori, der skulle sætte fokus på hjemmetræning, samt en fotokategori, som skulle illustrere en optisk illusion. RelationsPeople udvalgte influenterne til kampagnen og sørgede for, at deres målgruppedata matchede de modtagere, vi gerne ville ramme i de respektive kategorier. De mange influenter fik kreativ frihed til at løse opgaven, hvilket resulterede i spændende og engagerende content, som alt i alt opnåede over 1.000.000 organiske visninger.

Parallelt med den store influencer kampagne håndterede vi også presseindsatsen, hvilket resulterede i 11 presseklip i samme periode med overskrifter såsom “Det vildeste der er sket for tv’et i dette årtusinde”.

Tilmeld nyhedsbrevCasesInfluencer marketingPublic relations
Artikel
Målbare data eller mavefornemmelse? Her er hvad du bør overveje, når du vælger influencers til jeres kampagne
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Anita Østergaard Sørensen
Influencer marketing
I dag måler de fleste brands på deres influencer-indsatser vha. data. Og det bør man også gøre. Mange vægter derimod mavefornemmelsen, når der skal vælges influencers, for det er vigtigt, at influenceren passer til brandet. Men hvilke parametre skal du egentlig prioritere, når du skal vælge den rigtige influencer til et betalt samarbejde? Her følger vores bud.
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
Artikel
Kender du værdien af influencer indsatser?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketing
Brands og virksomheder rykker i stigende omfang deres annoncebudgetter fra traditionel annoncering til influencer-aktivering. Men få kender de korrekte data på rækkevidde og resultater af samarbejderne. RelationsPeople er dykket ned i området og har fået en række svar fra influencer-dataeksperten Zeth Edwardsen.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin