Lancering af ny TV-type
med influencer marketing
Samsung lancerede The Sero - det første rotérbare TV. Lanceringsstrategien bestod af en blanding af influencer marketing og traditionel PR, der sikrede de helt rigtige resultater.
I 2020 lancerede Samsung det første TV nogensinde, der kan rotere 90 grader. Formålet med et roterbart TV var at skabe et mobilvenligt TV, da det vertikale format i høj grad egner sig til sociale medier og apps. Det innovative TV, med navnet The Sero, gav anledning til at nytænke måden, man bruger sit TV på.
The Sero har mange facetter og dermed også forskellige målgrupper. Det henvender sig fx til en yngre målgruppe, da det lodrette format er perfekt til at se TikTok-videoer eller stories på Instagram. Det henvender sig samtidigt til de aktive, der vil bruge deres TV til hjemmetræning, men også til det mere modne segment, der går op i at TV’et skal blende ind i hjemmet på en æstetisk og diskret måde.
Fordi denne type TV ikke er set tidligere, var det derfor vigtigt at kommunikere de mange fordele og demonstrere, hvad et rotérbart TV kunne bruges til. RelationsPeople hjalp derfor Samsung med at sætte fokus på, hvilke nye muligheder det kunne give forbrugeren. Samsung ønskede desuden en høj frekvens i kampagneperioden for at øge kendskabet til det nye TV.
RelationsPeople aktiverede derfor hele 18 influencere på sociale medier, som hver især skulle illustrere den rotérbare funktion på en kreativ måde og sætte The Sero i en relevant kontekst. Derfor bestod influencerindsatsen af tre forskellige kategorier for at ramme så bred en målgruppe som muligt; En dansekategori, som skulle aktiveres på TikTok, en fitnesskategori, der skulle sætte fokus på hjemmetræning, samt en fotokategori, som skulle illustrere en optisk illusion. RelationsPeople udvalgte influenterne til kampagnen og sørgede for, at deres målgruppedata matchede de modtagere, vi gerne ville ramme i de respektive kategorier. De mange influenter fik kreativ frihed til at løse opgaven, hvilket resulterede i spændende og engagerende content, som alt i alt opnåede over 1.000.000 organiske visninger.
Parallelt med den store influencer kampagne håndterede vi også presseindsatsen, hvilket resulterede i 11 presseklip i samme periode med overskrifter såsom “Det vildeste der er sket for tv’et i dette årtusinde”.