• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

Lancering af ny TV-type
med influencer marketing

Samsung lancerede The Sero - det første rotérbare TV. Lanceringsstrategien bestod af en blanding af influencer marketing og traditionel PR, der sikrede de helt rigtige resultater.

I 2020 lancerede Samsung det første TV nogensinde, der kan rotere 90 grader. Formålet med et roterbart TV var at skabe et mobilvenligt TV, da det vertikale format i høj grad egner sig til sociale medier og apps.  Det innovative TV, med navnet The Sero, gav anledning til at nytænke måden, man bruger sit TV på.

The Sero har mange facetter og dermed også forskellige målgrupper. Det henvender sig fx til en yngre målgruppe, da det lodrette format er perfekt til at se TikTok-videoer eller stories på Instagram. Det henvender sig samtidigt til de aktive, der vil bruge deres TV til hjemmetræning, men også til det mere modne segment, der går op i at TV’et skal blende ind i hjemmet på en æstetisk og diskret måde.

Fordi denne type TV ikke er set tidligere, var det derfor vigtigt at kommunikere de mange fordele og demonstrere, hvad et rotérbart TV kunne bruges til. RelationsPeople hjalp derfor Samsung med at sætte fokus på, hvilke nye muligheder det kunne give forbrugeren. Samsung ønskede desuden en høj frekvens i kampagneperioden for at øge kendskabet til det nye TV.

RelationsPeople aktiverede derfor hele 18 influencere på sociale medier, som hver især skulle illustrere den rotérbare funktion på en kreativ måde og sætte The Sero i en relevant kontekst. Derfor bestod influencerindsatsen af tre forskellige kategorier for at ramme så bred en målgruppe som muligt; En dansekategori, som skulle aktiveres på TikTok, en fitnesskategori, der skulle sætte fokus på hjemmetræning, samt en fotokategori, som skulle illustrere en optisk illusion. RelationsPeople udvalgte influenterne til kampagnen og sørgede for, at deres målgruppedata matchede de modtagere, vi gerne ville ramme i de respektive kategorier. De mange influenter fik kreativ frihed til at løse opgaven, hvilket resulterede i spændende og engagerende content, som alt i alt opnåede over 1.000.000 organiske visninger.

Parallelt med den store influencer kampagne håndterede vi også presseindsatsen, hvilket resulterede i 11 presseklip i samme periode med overskrifter såsom “Det vildeste der er sket for tv’et i dette årtusinde”.

Tilmeld nyhedsbrevCasesInfluencer marketingPublic relations
Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Artikel
Tre råd til at udnytte globale data til lokal PR
by Bjørn Andreassen
Public relationsThought Leadership
Kan virksomheder kommunikere troværdigt på det danske marked, når deres data og budskaber bliver udviklet uden for Danmark? Mulighederne er gode, hvis du tager udgangspunkt i lokale talspersoner.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
Finansiel kommunikationPublic relations
Mediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér