• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

Markedsføring af et rotérbart TV

by Gunilla Neergaard Freiesleben

Konsulent
+4540416819
gunilla@relationspeople.dk

Samsung lancerede The Sero - et rotérbart TV, som ikke var set lignende på markedet.

I 2020 lancerede Samsung det første TV nogensinde, der kan rotere 90 grader. Formålet med et roterbart TV var at skabe et mobilvenligt TV, da det vertikale format i høj grad egner sig til sociale medier og apps.  Det innovative TV, med navnet The Sero, gav anledning til at nytænke måden, man bruger sit TV på.

The Sero har mange facetter og dermed også forskellige målgrupper. Det henvender sig fx til en yngre målgruppe, da det lodrette format er perfekt til at se TikTok videoer eller stories på Instagram. Det henvender sig samtidigt til de aktive, der vil bruge deres TV til hjemmetræning, men også til det mere modne segment, der går op i at TV’et skal blende ind i hjemmet på en æstetisk og diskret måde.

Fordi denne type TV ikke er set tidligere, var det derfor vigtigt at kommunikere de mange fordele og demonstrere, hvad et rotérbart TV kunne bruges til. RelationsPeople hjalp derfor Samsung med at sætte fokus på, hvilke nye muligheder det kunne give forbrugeren. Samsung ønskede desuden en høj frekvens i kampagneperioden for at øge kendskabet til det nye TV.

RelationsPeople aktiverede derfor hele 18 influencere på sociale medier, som hver især skulle illustrere den rotérbare funktion på en kreativ måde og sætte The Sero i en relevant kontekst. Derfor bestod influencerindsatsen af tre forskellige kategorier for at ramme så bred en målgruppe som muligt; En dansekategori, som skulle aktiveres på TikTok, en fitnesskategori, der skulle sætte fokus på hjemmetræning, samt en fotokategori, som skulle illustrere en optisk illusion. RelationsPeople udvalgte influenterne til kampagnen og sørgede for, at deres målgruppedata matchede de modtagere, vi gerne ville ramme i de respektive kategorier. De mange influenter fik kreativ frihed til at løse opgaven, hvilket resulterede i spændende og engagerende content, som alt i alt opnåede over 1.000.000 organiske visninger.

Parallelt med den store influencer kampagne håndterede vi også presseindsatsen, hvilket resulterede i 11 presseklip i samme periode med overskrifter såsom “Det vildeste der er sket for tv’et i dette årtusinde”.

Tilmeld nyhedsbrevGunilla Neergaard FreieslebenCasesInfluencer marketingMarketing PR
Artikel
Planet Nusa: Samarbejde med influencers river varerne af hylderne
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingMarketing PR
For knap to år siden satte de to iværksættere Mille Skat og Kristine Esmer sig for at skabe det bæredygtige sportsbrand, Planet Nusa. Vi har talt med dem om deres digitale rejse fra at være en lille start-up med en god idé til en etableret iværksættervirksomhed i vækst.
Case
Udvikling af datadrevet ambassadørprogram
Influencer marketing
Gennem et nyt ambassadørprogram fik EASIS struktureret deres arbejde med influencer marketing, hvorved de opnåede resultater.
Case
Influencer-kampagne med fokus på julemarked
Influencer marketing
I forbindelse med deres årlige julemarked, ønskede Plantorama at skabe større engagement og fysisk trafik gennem en influencerkampagne.
Case
Influencer-kampagne som skulle skabe trafik til hjemmesiden
Influencer marketing
Have-, bolig- og dyrecenteret Plantorama lancerede i foråret 2020 deres nye Klik og Hent-funktion, som de ønskede at skabe opmærksomhed omkring gennem en influencer-aktivering.
Case
Pressedækning for et godt formål
Marketing PR
Hvert år går hele Danmark, DR og de 12 største NGO’er sammen for at samle penge ind til projekter i tredjeverdenslande under Danmarks Indsamling. Det store indsamlingsshow løber af stablen den første lørdag i februar på DR1, men forud for showet er gået mange måneders arbejde med indsamlingsaktiviteter. RelationsPeople har siden 2019 været PR-partner for Danmarks Indsamling.
Artikel
Kan virtuelle influencers være troværdige?
by Gunilla Neergaard Freiesleben
Influencer marketingMarketing PR
Virtuelle influencers har vundet indpas inden for de sidste par år, og de fiktive personligheder oplever stor succes som reklamesøjler for nogle af de største fashion brands som Prada, Supreme og Nike. Men hvordan bliver opdigtede karakterer troværdige, og hvilke fordele kan der være ved at benytte sig af dem?

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér