• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Gen z

Morgenbriefing: sådan når du de unge under 30

Alexandra RelationsPeople
Alexandra Infantino Charquero

Seniorkonsulent
+45 31 39 54 38
alexandra@relationspeople.dk

Kristoffer
Kristoffer Kej

Direktør og partner
+45 22 65 52 56
kristoffer@relationspeople.dk

TikTok-generationen, zoomerne eller Gen Z. Der er mange betegnelser for gruppen af personer, der er født mellem cirka 1995-2012. De er kendt for mange ting, men først og fremmest, er det generationen, der synes, at arbejdsmarkedets spilleregler er en smule sus og delulu, og det er noget, de tidligere generationer highkey elsker at yappe om.

Men hvad er egentligt cap, og hvad er fax, når det kommer til deres forventninger til arbejdspladsen? Hvordan sikrer man, at de bliver locked in? Og hvordan adskiller de sig fra tidligere generationer Hvis du ikke er helt sikker på, hvad alle ordene i denne invitation betyder, så tag det som et tegn på, at du bør deltage til morgenbriefingen.

I forlængelse heraf vil Kristoffer Kej, med sine næsten 20 års erfaring med employer branding, interviewe Alexandra Krautwald, der længe beskæftiget sig med de nye generationer og ledelse.

Spoiler alert, employer branding står potentielt overfor en revitalisering.

Hvad kan du forvente?

Rekrutteringsudfordringer – hvad forventer den unge generation egentligt?
Kanaler der konverterer – hvad virker bedst?
Hvad driver de unge?
Fastholdelse eller flugt? – er den unge generation mindre loyal eller forventer tidligere generationer for meget?

Interview med Alexandra Krautwald og Kristoffer Kej

Q&A

Det praktiske

Dato: den 15. maj

Tid: 08.30 – 09.45

Sted: Djøf Rooftop, Nørre Voldgade 106, 5. sal 1358 København K

 

Alexandra Krautwald

Hun er managing director og beslutningsrådgiver hos Composing A/S, men har tidligere erfaring fra konsulentverdenen. Derudover er hun forfatter til flere bøger, herunder “Unge generationer på arbejde – vejen til et anderledes rigt liv” og “Oplagt – at lede adfærd”.

Kristoffer Kej

Kristoffer har beskæftiget sig med employer branding i tæt på 20 år. Han har arbejdet med adskillige danske og internationale virksomheder og organisationer og har indgående kendskab til fagets discipliner, tendenser og best- practices.

 

Alexandra Infantino CharqueroKristoffer KejEventsEmployer Branding

Tilmeld dig her!

Artikel
Fra aktivitet til effekt: Sådan måler du dit employer brand strategisk
by Kristoffer Kej
Employer Branding
I vores dialog med virksomheder oplever vi, at det ofte er en udfordring at sætte de rigtige mål for employer branding-indsatsen. Derfor havde vi den 27. marts inviteret til webinar om måling af employer branding. Her får du de tre centrale pointer fra webinaret.
Artikel
Derfor skal kommunikatører forstå EU’s løndirektiv
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Kristoffer Kej
Employer BrandingIntern kommunikationLederkommunikation
Hvis du arbejder med intern kommunikation, ledelseskommunikation eller employer branding, så er der god grund til at holde skarpt øje med det EU-direktiv om løngennemsigtighed, som senest til sommer næste år bliver til dansk lovgivning.
EventTræning & workshops
Masterclass: Strategisk employer branding (venteliste)
Konsulenter hos RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Kristoffer Kej
Employer Branding
Vi gennemførte i foråret 2024 en Masterclass om strategisk employer branding, som fik gode evalueringer af deltagerne. Vi vil gerne gentage succesen, hvis vi igen kan samle et hold af dygtige og videbegærlige employer branding ansvarlige.
Artikel
Er det en god idé at bruge ESG-budskaber i dit employer brand?
RelationsPeople Kommunikation og PR Bureau
by Alexandra Infantino Charquero
Employer BrandingESG
Budskaber om ESG spiller en afgørende rolle for tiltrækningen og fastholdelsen af medarbejdere, i hvert fald hvis man spørger de employer branding ansvarlige. Men budskaber om ESG er ikke nødvendigvis dem, de potentielle medarbejdere synes er vigtigst. Så hvad gør man?
Artikel
Holdning: Employer branding-indsatsen kan ikke alene drive arbejdet med at øge diversiteten
Employer Branding
by Anita Østergaard Sørensen
Employer BrandingHoldning
Vi har netop udgivet vores seneste rapport om employer branding-praksis ude i danske virksomheder. I vores undersøgelse har vi spurgt employer branding-professionelle ind til, hvordan man arbejder med strategi og måling, involvering af ledelsen, ESGs betydning for rekrutteringen, employee advocacy m.m.
Artikel
Employee Advocacy: Når en medarbejder deler egne historier, skaber det ringe i vandet
Employee advocay
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Hos HOFOR, Hovedstadsområdets Forsyningsselskab, er employee advocacy et nyt strategisk tiltag i jagten på de rette kompetente medarbejdere. Indsatsen bygger på medarbejdernes egne passioner og lyst til at dele virksomhedens historier på LinkedIn, og de første erfaringer fra pilotprojektet ser lovende ud.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin