
Ny rapport: 7 sandheder om greenwashing
Greenwashing er et tilbagevendende tema i både medier og virksomheders kommunikation – men hvor opstår de største risici egentlig? Og hvordan kan man tage noget af forvirringen ud af at kommunikere om bæredygtighed?
Det har vi kigget på hos RelationsPeople. F.eks. undersøgte vi i 2024 ESG-kommunikation i 16 store danske virksomheder, hvor vi bl.a. dykkede ned i, hvordan man bedst navigerer uden om misvisende budskaber.
Baseret på vores research og Forbrugerombudsmandens seneste vejledning har vi samlet syv sandheder om greenwashing, som hjælper virksomheder med at kommunikere troværdigt om bæredygtighed.
Som vi ser det, er hovedreglerne sådan set enkle nok, det udfordrende kan være at levere det, der skal til, for at overholde dem. For kommunikationsfolk er en del af udfordringen nok også at lade være med at tage hele ansvaret på sig.
Download guiden herunder og få konkrete indsigter i, hvordan du undgår faldgruberne. Og hvem din nye bedste ven skal være