• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

RelationsPeople Prisen for bedste
cand.merc.(kom.) speciale 2021

by Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

I 2021 har dimittender fra cand.merc.(kom.) på Copenhagen Business School mulighed for at vinde RelationsPeople Prisen for det bedste speciale inden for kommunikation. Det er nu muligt at blive indstillet til prisen for det bedste cand.merc.(kom.) speciale.

12. oktober 2020

RelationsPeople og Copenhagen Business School stiftede prisen i 2015 for at anerkende nyt talent og en høj, faglig kvalitet i specialerne.

”Vi er utroligt glade for at opleve en stadigt stigende interesse for RelationsPeople Prisen, og feltet bliver konstant udviklet og udfordret. Både studerende og vejledere kan hente inspiration i den nytænkning, prisen opfordrer til, og vi får med de bedste specialer et unikt indblik i de nyeste tendenser. Samtidig er det meget givende at få de studerendes refleksioner med, da de bidrager til at gøre os særligt kloge på fremtiden med de muligheder og udfordringer, faget rummer,” siger Kristian Eiberg, som er administrerende direktør i RelationsPeople og ekstern lektor på CBS ved Department of Management, Society and Communication, der står bag cand.merc.(kom.) uddannelsen.

Det er specialevejlederne, der skal indstille specialer til prisen senest den 15. januar 2021.
Specialet vinder ved at være innovativt og på bedste vis leve op til studiets læringsmål, såvel som at være bedømt til en karakter på minimum 10. Prisoverrækkelsen finder sted i foråret 2021, og med prisen følger 10.000 kroner til vinderen.

I 2020 var 12 specialer indstillet til prisen, og det krævede sit af dommerpanelet, da vinderen skulle kåres. Valget faldt på Ida Andersen Boe og Denise Kohlhaas, som vandt med specialet ”CSR-rapportering som løftestang for mangfoldighedsudvikling – et empirisk studie af A.P. Møller-Mærsk og Novo Nordisk”. Specialet afdækker, hvordan CSR-rapportering understøtter mangfoldighedsudviklingen i de to virksomheder og funderer på et solidt teoretisk grundlag, der giver mulighed for en omfattende, tværgående analyse. Dommerpanelet lagde især vægt på, at de to forfattere har udviklet deres egen model til at evaluere mangfoldigheden i virksomhederne: ”diversity development assessment tool” eller blot ”DDAT”. Hermed får virksomheder et konkret redskab til selv at sætte fokus på mangfoldighedsudviklingen, som er et yderst relevant emne i dag.

Læs mere om indstillingsproceduren her: Konceptbeskrivelse

Tilmeld nyhedsbrevKristian EibergArtiklerRelationsPeople-prisen
Artikel
Vinderen af RelationsPeople Prisen 2020 er kåret
by Nynne Munk
RelationsPeople-prisen
For sjette år i træk afholdt RelationsPeople i samarbejde med Copenhagen Business School overrækkelsen af RelationsPeople Prisen. Prisen uddeles hvert år til det bedste cand.merc.(kom.) speciale, der udmærker sig ved at tænke innovativt og i særlig grad leve op til studiets læringsmål.
Artikel
Mød finalisterne til RelationsPeople Prisen 2020
by Nynne Munk
RelationsPeople-prisen
For sjette år i træk afholder RelationsPeople prisoverrækkelse for det bedste cand.merc.(kom.) speciale. Inden prisoverrækkelsen finder sted d. 16. september, kan du møde finalisterne her og få indblik i deres specialer samt lidt om deres proces igennem specialeskrivningen.
Artikel
RelationsPeople prisen for bedste cand.merc.(kom.) speciale 2020
by Kristian Eiberg
RelationsPeople-prisen
For sjette år i træk har dimittender fra cand.merc.(kom.) på Copenhagen Business School mulighed for at vinde RelationsPeople Prisen for det bedste kommunikationsspeciale.
Artikel
Vinderspeciale: ”Et bæredygtigt byggeri kan styrke dit brand”
by Kristian Eiberg
RelationsPeople-prisen
Bygninger står for ca. 40% af det samlede energi- og materialeforbrug i Europa. En bygning med et lavt energiforbrug reducerer ikke blot bygningens CO2-aftryk. Hvis ejeren af bygningen kan kommunikere, at bygningen er bæredygtig, skaber det værdi for både ejer og lejer. Det er en af konklusionerne i det speciale fra Copenhagen Business School, der i år vandt RelationsPeople Prisen for bedste cand.merc.(kom)-speciale.
Artikel
Her er de nominerede til RelationsPeople Prisen for bedste cand.merc.(kom.)-speciale 2019
by Kristian Eiberg
RelationsPeople-prisen
Tre specialer er nomineret til prisen for bedste cand.merc.(kom).-speciale, som RelationsPeople og Copenhagen Business School i år uddeler for femte år i træk. Som optakt til prisuddelingen, der finder sted torsdag den 16. maj, har vi taget en snak med de nominerede om deres specialer.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér