
Træning af mellemledere i
forandringskommunikation
En international, dansk produktionsvirksomhed ønskede, at alle mellemledere i deres indkøbsafdeling skulle blive bedre til at kommunikere i forbindelse med interne forandringer.
Virksomheden ønskede at udvikle og træne medarbejderne i et fælles koncept, der kunne give en mere ensartet tilgang på tværs af virksomheden. Ledelsen i indkøbsafdelingen havde også en ambition om, at bedre kommunikation kunne øge den interne tilfredshed med afdelingen. Kravet var, at mellemlederne skulle trænes sammen, selvom de havde forskellige erfaringer med forandringskommunikation.
Vi udviklede et enkelt koncept for forandringskommunikation med skabeloner, der kunne hjælpe lederne i praksis. Materialer og træning var struktureret efter ADKAR konceptet uden at det var et mål i sig selv at deltagerne skulle kende dette koncept. Vi gennemførte en tre timers workshop for 20 lederne i indkøbsfunktionen, hvor de fik mulighed for at afprøve koncept og skabeloner i praksis på aktuelle cases fra deres egen hverdag.