Kenneth Grothe Toustrup
Rådgiver
+45 26 56 29 96
kenneth@relationspeople.dk
De fleste i hovedstaden kender HOFOR fra vand- og varmeregnskabet og bilerne i bybilledet, men færre ved, at HOFOR også er en stor og attraktiv arbejdsplads. Det skulle et nyt employer brand lave om på.
Bor man i hovedstadsområdet, kender man HOFOR fra sin vand- og varmeregning, ligesom man ofte ser HOFORs logo på biler i gadebilledet. Men færre ved, at HOFOR også er Danmarks største bygherre og en arbejdsplads med muligheder for mange forskellige faggrupper. HOFOR ønskede at søsætte en målrettet indsats mod særligt fem medarbejdergrupper, som er svære at rekruttere: ingeniører, it-profiler, bygge- og anlægsprojektledere, håndværkere og maskinmestre. Det skulle projektet lave om på ved at øge kendskabet til HOFOR som en attraktiv arbejdsplads.
RelationsPeople udviklede en employer branding-platform med overskriften: ”Hos os får du plads”, baseret på en omfattende analyse med gruppeinterviews med udvalgte medarbejdergrupper, interview med direktion og rekrutterende ledere samt en lang række workshops, arbejdsmøder og test af budskaber og materialer. Endelig blev platformen i samarbejde med Mads Kold, selvstændig kreativ strateg, omsat til et kreativt koncept, en ny visuel retning, der bruger projicering til et give billeder og film et unikt udtryk.
HOFOR har efterfølgende selv lanceret employer brandet på jobsite, LinkedIn og øvrige kanaler.