Masterclass: PR for dig,
der arbejder med marketing
Arbejder du i en marketingafdeling og har fået til opgave at samarbejde mere med kommunikationsafdelingen? Eller ønsker du som en del af en marketingafdeling at øge jeres gennemslagskraft ved at bruge PR? Så er denne masterclass noget for dig, for du vil få grundlæggende viden om PR og blive inspireret med konkrete cases.
Aldrig tidligere har der været så stor en sammensmeltning mellem disciplinerne inden for kommunikation, PR og markedsføring. Og med god grund, for der er kontante fordele at hente for brands og virksomheder, når de lykkes med at skabe sammenhæng og synergi mellem disciplinerne. Samtidig så er det ofte en udfordring for de to discipliner at arbejde sammen, fordi afsættet et så forskelligt: paid versus earned.
På denne masterclass giver vi dig derfor en hands-on introduktion til PR, som du kan tage med hjem og øve dig på. Målsætningen er at skabe bedre, sammenhængende resultater og sætte dig i stand til at vælge den strategi samt de værktøjer, der giver mest værdi for pengene.
Det får du med dig hjem
- En grundlæggende strategisk og operationel forståelse for PR-tilgangen, og hvordan den adskiller sig fra marketing, og kan supplere og skabe bedre resultater
- En masse tips og tricks til, hvordan du kan udvide din værktøjskasse og bygge bro til PR
- Indføring i hvordan medierne arbejder, og hvad vi kan lære af den journalistiske ’earned’-tilgang i marketing
- Konkrete cases på aktiviteter og kampagner, hvor synergien mellem marketing og PR virker
Pris og praktik
- Pris: 4900 kr. ekskl. moms for en hel kursusdag inkl. forplejning
- Tag en kollega med og få 20 % rabat på den anden tilmelding
- Udfyld formularen nederst på siden for at høre mere om, hvornår vi afholder den næste masterclass
Hvem underviser på masterclassen
- Sofie Desmareth Riemann (+45 22 65 51 34) er senior kommunikationsrådgiver og partner hos RelationsPeople. Sofie har rådgivet virksomheder om PR og markedsføring i +15 år inden for en række forskellige brancher blandt andet tech, FMCG og finans. Sofie har skabt kampagner og aktiviteter i samarbejde med både kreative bureauer og mediebureauer samt kundernes egne kommunikations- og marketingafdelinger og har derfor talrige eksempler på, hvornår synergien opstår, og hvilke resultater virksomheder og brands kan skabe gennem denne synergi.