• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople

Vi skaber resultater gennem relationer

Alexandra
Infantino
Charquero

Konsulent

Alexandra
Infantino
Charquero

Alexandra RelationsPeople

Konsulent
+45 31 39 54 38
alexandra@relationspeople.dk

Til dagligt sidder Alexandra blandt andet med driften af to af bureauets største kunder, hvor hun beskæftiger sig med traditionelt og produkt-PR samt events. Alexandra går særligt op i sprog, detaljer og relationer og når hun ikke arbejder, maler hun og forbereder quizzer til kontorets sociale arrangementer.

by Alexandra Infantino Charquero

Artikel
Employer branding-strategi: Unge jobansøgere stiller nye krav
by Alexandra Infantino Charquero
Employer Branding
De nye generationer træder ind på jobmarkedet med et stigende behov for at komme bag kulissen hos deres potentielle arbejdspladser gennem blandt andet peer-to-peer møder og transparens på sociale medier. Det betyder, at tiden måske er inde til at gentænke din employer branding-strategi. Her får du 4 tips til, hvordan din virksomhed kan imødekommende de nye tendenser, der spirer blandt de unge.

Anders
Monrad
Rendtorff

Seniorrådgiver og associeret partner

Anders
Monrad
Rendtorff

Seniorrådgiver og associeret partner
+45 29 40 70 16
anders@relationspeople.dk

Anders har speciale i toplederkommunikation med mere end 20 års erfaring som kommunikationschef i danske og internationale virksomheder, blandt andet Coloplast og Vestas. Han har sin faste gang på direktionsgangene og er ofte ude af huset til workshops, oplæg og træninger.

by Anders Monrad Rendtorff

Case
Lancering af koncernstrategi for 140 ledere
Lederkommunikation
TV 2 Danmark havde udviklet en ny koncernstrategi og skulle lancere den for alle chefer og medarbejdere. COVID-19 betød, at lanceringen måtte ske virtuelt.
Case
Udviklingsforløb for kommunikationsrådgivere
Træning
For at etablere og styrke et moderne mind-set og stærkere rådgivningskompetencer, udviklede RelationsPeople et træningsforløb for rådgiverne på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet.
Case
Kommunikationstræning for lokale ledere
LederkommunikationTræning
For en stor virksomhed som Securitas kan det være en udfordring at kommunikere relevant og nærværende til alle de lokale afdelinger. RelationsPeople udviklede derfor et kursus målrettet mellemlederne, så de påtog sig større ansvar for kommunikationen og gjorde afstanden mellem hovedkvarter og lokale afdelinger mindre.
Artikel
Covid-19: Intern kommunikation har aldrig været vigtigere
by Anders Monrad Rendtorff
ForandringskommunikationKrisekommunikationLederkommunikation
Der er mange iagttagelser, læringer og refleksioner i landets organisationer i denne corona-tid. Intern kommunikation har sjældent været vigtigere, og både små og store organisationer kan med fordel bruge denne periode til at få kommunikationen mellem medarbejdere og ledere i en retning, som på sigt kan være til stor gavn for både forretning og trivsel. Vi har samlet seks perspektiver om en forandret intern kommunikation
Artikel
Fire tips til kommunikatører i en Corona-tid
by Anders Monrad Rendtorff og Kenneth Grothe Toustrup
KrisekommunikationLederkommunikation
Som de fleste andre faggrupper, er vi, der arbejder med kommunikation, også sprittet grundigt af og sendt hjem på ubestemt tid. Hvad er det for en kommunikationssituation, vi er havnet i, og hvilke redskaber kan vi trække på? Her kommer fire tips til dig, der arbejder med kommunikation.
Case
Udvikling af nordisk kommunikationsstrategi
Kommunikationsstrategi
En servicevirksomhed med aktiviteter i Danmark, Norge, Sverige og Finland ønskede at udvikle den første nordiske kommunikationsstrategi.
Artikel
Der er ingen plan for toplederkommunikation
by Anders Monrad Rendtorff
Lederkommunikation
Toplederkommunikation er normalt drevet af en ad hoc tilgang uden strategisk sigte, viser foreløbige resultater fra et forskningsprojekt lavet i et samarbejde mellem RelationsPeople og Københavns Universitet.
Artikel
Hvad er fremtidens kompetencekrav?
by Anders Monrad Rendtorff
Lederkommunikation
Offentlig eller privat kommunikationsrådgiver? Er der forskel? Det spørgsmål har vi i samarbejde med Københavns Universitet og Kommunernes Landsforening svaret på i en helt ny analyse af kommunale kommunikatører.
Artikel
Fremtidens Rådgiver 2019: Brug anledninger proaktivt
by Anders Monrad Rendtorff
KommunikationsstrategiLederkommunikation
Mere end 200 deltagere til årets største, danske konference om kommunikationsrådgivning ”Fremtidens Rådgiver 2019” tyder på stor interesse for at udvikle rådgiverrollen. RelationsPeople præsenterede uddrag af forskningsprojektet ’Toplederkommunikation og Fremtidens Rådgiver’.

Anita
Østergaard
Sørensen

Seniorkonsulent

Anita
Østergaard
Sørensen

Seniorkonsulent
+45 27 58 94 46
anita@relationspeople.dk

Anita er uddannet retoriker med speciale i taleskrivning og brænder for at skabe vedkommende og levende fortællinger og kommunikation. Sammenlagt har Anita mere end seks års erfaring med politisk, kommerciel og journalistisk kommunikation med brede kompetencer inden for tekstforfatning, sociale medier, kampagneledelse og PR.

by Anita Østergaard Sørensen

Artikel
Guide: Tiltræk de rigtige kandidater med organiske jobopslag på LinkedIn
by Anita Østergaard Sørensen
Employer Branding
Arbejder du med jeres employer branding eller rekruttering, ved du sikkert, at LinkedIn rummer gode muligheder for at komme i kontakt med relevante kandidater. Men du har måske også oplevet forskellig grad af succes, når du publicerer jobopslag for at gøre opmærksom på en åben stilling. Derfor får du her et par gode råd til, hvordan du får mest muligt ud af dit jobopslag på LinkedIn– og hvordan du helt praktisk bærer dig ad.
Artikel
Guide: Lær at annoncere på LinkedIn med tre minutters læsning
by Anita Østergaard Sørensen
Employer Branding
LinkedIn er et uundværligt værktøj for alle, der arbejder med employer branding og rekruttering. Her får du en praktisk guide, der hjælper dig med at komme godt i gang med at annoncere den næste ledige stilling på LinkedIn.
Artikel
Brug SoMe-ekspertens hemmelige våben, hvis du vil lykkes på de sociale medier
by Anita Østergaard Sørensen
KommunikationsstrategiSociale medier
Mange virksomheder har ikke spurgt sig selv, hvad de vil opnå med deres tilstedeværelse på sociale medier, og hvordan de vil opnå det. Her får du en grundlæggende introduktion til det brugbare værktøj, der både kombinerer din virksomheds strategi for sociale medier og taktik for samme - en såkaldt playbook - hvad sådan en består af, og hvorfor den er så vigtig at have ved hånden, hvis du vil lykkes på sociale medier.
Artikel
Employer branding på LinkedIn
by Anita Østergaard Sørensen og Kristoffer Kej
Employer BrandingLinkedIn
Uanset om organisationer generelt har et godt tag om employer branding eller ej, så møder vi stort set altid de samme spørgsmål og udfordringer fra vores kunder, når deres employer branding skal ud at leve på LinkedIn. Her giver vi en praktisk lynguide til, hvordan I kan få sat jeres arbejde med employer branding på LinkedIn i system.
Artikel
To vigtige pointer om god kommunikationsrådgivning af topledere
by Anita Østergaard Sørensen
ArtikelsamlingLederkommunikation
Er du kommunikationsrådgiver? Og savner du fagligt input og inspiration fra andre erfarne kommunikationsrådgivere, der både kan styrke dit strategiske arbejde med kommunikation og din relation til din topleder? Så er vores artikelsamling ’Toplederkommunikation: Sådan bliver du en bedre rådgiver for din topleder’ lige noget for dig (og så har vi en virkelig god nyhed til dig – længere nede i artiklen).
Artikel
To tips til at undgå den sproglige ”metervarestil”
by Anita Østergaard Sørensen
KommunikationsstrategiPublic relations
Når du som kommunikationsrådgiver skriver klummer, taler eller fx debatindlæg på vegne af andre, så kan det være en udfordring at tilpasse teksten til afsenderens personlige stil. At kommunikere på vegne af andre er en faglighed med en høj grad af praktiske præmisser og overvejelser, der har stor betydning for personens samlede autenticitet og troværdighed. Her får du to tips til, hvordan du lettere kan finde frem til en autentisk og vedkommende stil og samtidig undgå sproglige ”metervarer”.

Bjørn
Andreassen

Seniorkonsulent

Bjørn
Andreassen

Seniorkonsulent
+45 22 65 51 92
bjorn@relationspeople.dk

Bjørn kommer fra en verden af finans, jura og politik, hvor han har arbejdet som presserådgiver i flere forskellige organisationer, senest Alm. Brand. Når Bjørn ikke er på arbejde, kan man bl.a. finde ham på Kløvermarken iført en bordeaux fodboldtrøje eller i Pumpehuset til koncert.

by Bjørn Andreassen

Artikel
Tre råd til at udnytte globale data til lokal PR
by Bjørn Andreassen
Public relationsThought Leadership
Kan virksomheder kommunikere troværdigt på det danske marked, når deres data og budskaber bliver udviklet uden for Danmark? Mulighederne er gode, hvis du tager udgangspunkt i lokale talspersoner.
Artikel
Markedsføring på Twitch
by Bjørn Andreassen
Influencer marketingKampagnerPublic relations
Hvis du er på udkig efter gode kanaler til at ramme den yngre målgruppe, så kan den sociale livestreaming-platform Twitch være det, du leder efter. I denne artikel giver vi et overblik over platformen, så du kan beslutte, om den er vejen frem for din virksomhed.
Artikel
Det skal vi læse i juleferien
by Bjørn Andreassen
Hvad skal du læse i juleferien? Vi har spurgt vores kollegaer i RelationsPeople om deres planer og anbefalinger, som vi deler med dig her. Måske bliver du inspireret.

Kenneth
Grothe
Toustrup

Rådgiver

Kenneth
Grothe
Toustrup

Rådgiver
+45 26 56 29 96
kenneth@relationspeople.dk

Kenneth er en øvet skribent med næse for at finde gode historier og interessante vinkler. Han færdes hjemmevant i de fleste genrer og kan desuden trække på en stor erfaring med pressearbejdet, når historierne skal ud og leve.

by Kenneth Grothe Toustrup

Artikel
Tiltræk medarbejdere med employer branding
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Ledigheden falder fortsat, og der er kamp om at tiltrække medarbejdere. Det gælder ikke mindst de unge, der er i høj kurs. Her kommer en række råd og indsigter, der kan hjælpe med at få den ombejlede gruppe i tale.
Artikel
Sådan bygger du din stillingsannonce
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Der er fut i jobmarkedet, og det giver skærpet konkurrence i rekrutteringen og travlhed hos alle os, der skriver stillingsannoncer. Her kommer tre tips til, hvordan du kan sætte teksten sammen.
Artikel
Den nye generation brænder for de bløde værdier
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Hverken purpose eller personalegoder står øverst på listen over de budskaber, der fænger mest hos de unge på vej på arbejdsmarkedet. Men hvad er det så, der tænder gnisten? Vi har taget en snak med Mette Obelitz, direktør og partner hos Marketminds, om, hvad der driver de unge i karrierevalget.
Artikel
Onboarding: Fire tips til at få nye medarbejdere godt ombord
by Kenneth Grothe Toustrup og Kristoffer Kej
Employer Branding
Den første arbejdsdag er også den første test af employer brandet. Lever virkeligheden op til de forventninger, som stillingsopslag, karrieresite og rekrutteringsforløb har bygget op? Her får du fire tips til programmet, der skal byde den nye medarbejder velkommen.
Case
Udvikling af employer brand for at styrke rekruttering
Employer Branding
Efter Evida flyttede hovedsæde fra København til Viborg, blev rekruttering af særligt specialister en udfordring. RelationsPeople udviklede et employer brand, som blandt andet omfattede strategi og kernefortælling.
Artikel
Employer branding: Sig det klart, og sig det med mennesker
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Hvordan rekrutterer man på kort tid 50 højtuddannede specialister til et nyetableret hovedkontor i Kronjylland? Stærke budskaber og hjælp fra ledelse og medarbejdere virker, lyder det fra HR-teamet hos Evida, der er godt på vej i mål med opgaven.
Artikel
Employer branding: Seks tips til det gode stillingsopslag
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Hvordan sætter du ord på din virksomhed og arbejdsplads, når du skal skrive en stillingsannonce? Vi har samlet seks tips.
Artikel
Employer branding: Sådan undgår du flosklerne
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Employer branding er groft sagt et fagligt gadekryds med aner i kommunikation, HR og marketing. Disciplinen involverer research, interview, analyse, strategi, idéudvikling og kreativ eksekvering. Midt i det hele ligger sproget, som er helt afgørende i arbejdet med at indfange og beskrive det samlede indtryk af en arbejdsplads.
Artikel
Fra gimmicks til effektiv kommunikation
by Kenneth Grothe Toustrup
Kommunikationsstrategi
Coronaen har bragt os frygt, krise og kedsomhed i rigelige mængder, men den har også bragt os nye muligheder. Ikke mindst i kommunikationsbranchen, hvor vi har fået nye kanaler og nye redskaber på hånden. Her følger tre eksempler.
Artikel
Fire tips til kommunikatører i en Corona-tid
by Anders Monrad Rendtorff og Kenneth Grothe Toustrup
KrisekommunikationLederkommunikation
Som de fleste andre faggrupper, er vi, der arbejder med kommunikation, også sprittet grundigt af og sendt hjem på ubestemt tid. Hvad er det for en kommunikationssituation, vi er havnet i, og hvilke redskaber kan vi trække på? Her kommer fire tips til dig, der arbejder med kommunikation.
Artikel
Tune dit employer brand ind på generation Z
by Kenneth Grothe Toustrup og Kristoffer Kej
Employer Branding
De er unge og energiske, hurtige til at omstille sig, og så forstår de den digitale verden. Generation Z er på vej til at indtage arbejdsmarkedet, men hvordan kan en virksomhed gøre sig attraktiv for den nye generation, der også er kendetegnet ved at være flygtig og svær at fastholde?
Artikel
Tre skarpe til vores nye direktør
by Kenneth Grothe Toustrup
En af årets gode nyheder er, at vi har fået ny direktør. Sofie Desmareth Riemann har efter seks år på bureauet fået titlen og vil fremover være en del af ledelsen sammen med Kristian Eiberg og Kristoffer Kej. Vi har udfordret Sofie med tre skarpe spørgsmål om fremtiden.
Artikel
Hvad skribenten kan lære af parterapeuten
by Kenneth Grothe Toustrup
Public relations
Tag dine tekster under armen og kig ind hos parterapeuten. Der er gode kneb at hente, som kan få sproget til at blomstre og tastaturet til at slå gnister.

Kristian
Eiberg

Administrerende direktør og partner

Kristian
Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Kristian stiftede RelationsPeople i 2000, og han er ekspert i at lede og udvikle strategiske processer, træne ledere i at kommunikere og styre organisationer gennem forandringer eller kriser. Kristian har tidligere arbejdet som managementkonsulent og kommunikationsansvarlig i en international virksomhed og så sidder han i flere bestyrelser. Derudover er han ekstern lektor på CBS.

by Kristian Eiberg

Artikel
Ny survey sætter spot på rådgiverkompetence
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Krisetider og store forandringer sætter topledere under pres, og det smitter af på kravene til de rådgivere, der skal rådgive toplederne. Det mærker rådgiverne, og i en ny survey efterspørger to ud af tre kompetenceudvikling.
Artikel
Kommunikationsrådgivere mangler kompetenceudvikling
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Det er ikke overraskende, at en kommunikationsrådgiver skal vide noget om kommunikation. Det giver rådgiveren ’license to operate’. Men hvad skal en kommunikationsrådgiver ellers kunne for få succes – eller blive klar til næste job?
Artikel
Er en dansk topchefs omdømme 150 mia. kroner værd?
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Knap halvdelen af en virksomheds markedsværdi skyldes topchefens omdømme, hvis man spørger lederne i en virksomhed. Det understreger behovet for at arbejde strategisk med topchefens positionering og kommunikation.
Artikel
Få en god relation til topchefen
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Kan man koge et stort forskningsprojekt ned til få, konkrete anbefalinger, som en rådgiver for en topchef kan bruge i praksis? Således lød udfordringen forud for et netværksmøde med en gruppe erfarne pressechefer, og svaret blev ni anbefalinger med afsæt i forskningsprojektets data.
Artikel
Budskabsplatformen: Skab rød tråd i din kommunikation
by Kristian Eiberg
KommunikationsstrategiLederkommunikation
Budskabsplatforme er muligvis old school, men de er nogle af de vigtigste kommunikationsværktøjer, hvis man vil arbejde struktureret med toplederkommunikation, corporate kommunikation, employer branding eller navigere sikkert gennem en krise. I RelationsPeople begyndte vi at bruge budskabsplatforme for 20 år siden, og i denne artikel har vi samlet nogle af vores erfaringer, der måske kan inspirere andre rådgivere.
Artikel
Undervurder ikke peer management
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Den nye kommunikationschef har grund til at være glad. Forude venter spændende opgaver enten i samme organisation eller et helt nyt sted. Men forude lurer en overhængende fare for ikke at slå til. Er du derimod god til hurtigt at skabe et internt netværk det nye sted, er der større sandsynlighed for, at du bliver en succes.
Artikel
Tre råd til arbejdet med strategiske temaer
by Kristian Eiberg
LederkommunikationThought Leadership
Strategiske temaer kan være et centralt værktøj i toplederkommunikationen. En topleder har sjældent held med at mene noget om hvad som helst. Temaer er praktiske, fordi de skaber fokus og sætter retning. Det lyder enkelt. Det er det ikke altid i praksis. I denne artikel giver vi nogle praktiske råd til at komme i gang.
Artikel
RelationsPeople Prisen for bedste cand.merc.(kom.) speciale 2022
by Kristian Eiberg
RelationsPeople-prisen
Dimittender fra cand.merc.(kom.) på Copenhagen Business School har nu mulighed for at blive indstillet til prisen for det bedste cand.merc.(kom.) speciale.
Artikel
Toplederkommunikation: Den krævende relation til den udenlandske topchef
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Når der kommer en ny CEO, bliver kommunikationsdirektøren slået tilbage til start i sin positioneringsrejse. Kommer han udefra, er det bare forfra. Og er han ikke dansk, bliver starten særligt krævende.
Artikel
Toplederkommunikation: ”Remember to say good morning!”
by Kristian Eiberg
LederkommunikationThought Leadership
På hjørnekontorerne i 10 af de 25 største danske virksomheder i det ledende C25-indeks på fondsbørsen i København sidder i dag en udenlandsk CEO. Det ligner en tendens, at danske virksomheder får udenlandske topchefer. Men hvad betyder det for de kommunikationsdirektører, der rådgiver de udenlandske topchefer?
Artikel
Purpose baner vejen for en mere aktivistisk CEO
by Kristian Eiberg
LederkommunikationThought Leadership
En virksomhed med et klart formål ved, hvorfor den er til og hvilken effekt, den har på omverdenen. Når formålet skal kommunikeres, spiller topchefen en hovedrolle. Men skal topchefen også blande sig i den offentlige debat om emner, der ikke er koblet til virksomhedens raison d’être? Svaret er ikke helt entydigt.
Artikel
Toplederkommunikation i praksis
by Kristian Eiberg
ForandringskommunikationLederkommunikationThought Leadership
I RelationsPeople arbejder vi med at forstå toplederes kommunikation bedre. Vi har de sidste fem år investeret tusindvis af timer i interviews med topledere og deres rådgivere, i udvikling og formidling af indsigter og i intern træning af konsulenter. Sideløbende bliver vi ofte spurgt af kommunikationsdirektører, forskere og studerende, hvordan vi selv som eksterne konsulenter arbejder med toplederkommunikation i praksis for vores kunder. Det spørgsmål giver vi nogle svar på her.
Case
Udvikling af grundhistorie og model for content-produktion
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Roskilde Kongrescenter ønskede at få større glæde af den ledige kapacitet, de oplevede mellem koncerter og sportsbegivenheder. RelationsPeople hjalp derfor med et forløb designet til at identificere målgrupper og arbejde strategisk med redaktionsplaner.
Case
Udvikling af koncept for Museerne Helsingør
Corporate Branding
Helsingør Kommune ønskede større sammenhæng i kulturlivet for at løfte turismen i byen, og RelationsPeople udviklede derfor et koncept for Museerne Helsingør.
Case
Aktivering af værdier i international ledergruppe
LederkommunikationTræning
Efter ekspansiv udvikling og tæt på en fordobling i antallet af medarbejdere, havde Inter IKEA Centre Group A/S brug for at få styrket den værdibaserede ledelse i virksomheden.
Artikel
CEO-aktivisme: Når topchefen taber tålmodigheden
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Når Joe Biden i sin indsættelsestale talte om heling af det amerikanske folk som en af sine hovedopgaver som ny præsident, satte det retning for et præsidentskab. Omvendt er det med hans forgænger som undtagelsen også det, man håber på at høre fra en statsleder, der står over for en splittet nation og et spinkelt parlamentarisk grundlag. Men når topchefer i erhvervslivet som Henrik Poulsen, Jeff Gravenhorst eller Jim Hagemann Snabe udtaler sig om deres bekymring ved en stigende polarisering i samfundet og i verden, stopper vi op, fordi det er usædvanligt. For hvorfor udtaler de sig om noget, der ikke direkte har relation til deres virksomheder?
Artikel
Toplederkommunikation: Tilbage til fremtiden
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
I år fejrer RelationsPeople 20 års jubilæum. Det giver anledning til at reflektere over den udvikling, der er sket over årene og de erfaringer, vi har gjort os. For Kristian Eiberg er 20 års erfaring nyttig, men ikke en nødvendighed – i hvert fald ikke, hvis vi taler om, hvad der former den kompetente rådgiver. Selvom de 20 års erfaring uden tvivl ville have været rare at have, dengang han stod som ung rådgiver, afslører han også, at erfaring ikke alene gør dig til en dygtig rådgiver.
Artikel
Månedens Profil: Brug følelser og aktivering i din employer branding kampagne
by Kristian Eiberg
Employer Branding
Hvordan kommer man fra en employer branding platform til en kampagne, der rammer følelser og skaber engagement i målgruppen? Her kommer vi som corporate communications eller human ressources eksperter på både kunde- og bureausiden ofte til kort. Hvad gør man så? Et samarbejde med et reklamebureau er én vej af gå for at få adgang til de kritiske kompetencer.
Artikel
Employer branding i en krisetid – hvad lærte vi af finanskrisen?
by Kristian Eiberg
Employer Branding
Det er svært at åbne et erhvervsmedie uden at falde over historier om virksomheder, der på grund af Covid-19 pandemien må skære i faste omkostninger og reducere antallet af medarbejdere. Der er ingen tvivl om, at både virksomhederne og verdensøkonomien er i gang med at downsize. Men hvad betyder det for virksomhedernes arbejde med employer branding?
Artikel
Bedre rådgiver i praksis
by Kristian Eiberg
KommunikationsstrategiLederkommunikation
Evnen til at skifte perspektiv. Et fælles sprog. En ny lyst i teamet til at være ambitiøs. Det er tre konkrete ting, som rådgivere typisk tager med ud af en praktisk workshop, hvor vi sætter fokus på, hvordan de kan blive bedre rådgivere for deres øverste ledere.
Artikel
Lederkommunikation i praksis: Interview med Lisa Gubi Mørz, Head of Change and Leadership Communication, Danske Bank
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Når organisationsændringer eller implementering af nye IT-systemer er på agendaen, er ikke alle mellemledere lige godt rustet til at forklare deres medarbejdere, hvad konsekvenserne er af forandringerne. De fleste mellemledere er nemlig specialister, der mangler topledernes autoritet, træning og personlige ambition om at være en god kommunikator.
Artikel
Lederkommunikation i praksis: Et interview med Louise Neel Høyer, Lead Communication Partner i KMD
by Kristian Eiberg
KommunikationsstrategiLederkommunikation
Topledernes kommunikation er et underbelyst emne til trods for, at både topledere og kommunikatører anser det for at være et vigtigt kommunikationsområde. RelationsPeople stiller skarpt på lederkommunikation i praksis.
Artikel
Toplederkommunikation på dagsordenen i 2018
by Kristian Eiberg
KommunikationsstrategiLederkommunikation
Alt peger på, at også det nye år byder på store forandringer i høj kadence. Det vil sætte organisationer under pres og skabe et behov for at sætte retning og skabe følgeskab blandt kunder, medarbejdere og andre interessenter. I konteksten af store, hastige forandringer i stort set alle brancher og sektorer bliver toplederen en afgørende faktor for organisationens kommunikation – både internt og eksternt.
Case
Udvikling af nordisk kommunikationsstrategi
Kommunikationsstrategi
En servicevirksomhed med aktiviteter i Danmark, Norge, Sverige og Finland ønskede at udvikle den første nordiske kommunikationsstrategi.
Case
LinkedIn træning af direktion
LederkommunikationTræning
En dansk virksomhed i den finansielle sektor oplevede stor økonomisk fremgang, men virksomhedens eksterne kommunikation var ikke fulgt med.
Case
Træning af mellemledere i forandringskommunikation
ForandringskommunikationTræning
En international, dansk produktionsvirksomhed ønskede, at alle mellemledere i deres indkøbsafdeling skulle blive bedre til at kommunikere i forbindelse med interne forandringer.
Case
Rebranding af norsk bryggeri
Corporate Branding
Nøgne Ø er et bryggeri for specialøl, som ligger i Grimstad i det sydlige Norge. Da bryggeriet blev startet, var det en pioner indenfor specialøl i Norge, og voksede siden til at blive Norges største specialølsbryggeri.
Case
Toplederkommunikation for markedsleder
KommunikationsstrategiLederkommunikation
En medievirksomhed havde længe haft en markedsledende position, men levet stille i sin eksterne kommunikation.
Case
Udvikling af vision, mission og værdier
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Nivaagaards Malerisamling er et populært lokalt mødested, og det har de seneste år oplevet en positiv udvikling i antallet af gæster. Ledelsen ønskede en stærkere vision, som vi hjalp dem med at udvikle.
Artikel
Toplederrådgivning i praksis: ”Meso er nøglen til at forstå Exo”
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Hvorfor giver det værdi at kunne analysere forretningskonteksten, hvis du skal rådgive topledere om deres kommunikation? Det sad kommunikationsteamet fra en C25 virksomhed bænket hos RelationsPeople for at diskutere en sen eftermiddag en af de sidste dage op til juleferien.
Artikel
Toplederkommunikation: Som at piske en god bearnaise!
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
”Den bedste feedback er vel, at jeg stadig er her”. Sagt efter en kort pause og med et skævt smil. Det var reaktionen, når vi i vores interviewundersøgelse med erfarne rådgivere af topchefer spurgte til, hvordan de fik feedback på deres rådgivning. Der blev nikket blandt deltagerne ombord på husbåden Vandvid, da RelationsPeople denne blæsende regnvejrseftermiddag havde inviteret til en briefing om perspektiver på relationen mellem topledere og deres kommunikationsrådgivere.
Artikel
RelationsPeople prisen: Hvor blev de af?
by Kristian Eiberg
I 2019 uddeler RelationsPeople sammen med Copenhagen Business School for femte år i træk prisen for det bedste speciale på cand.merc.(kom.). Men hvad er der blevet af vinderne? Vi har talt med Julie Grønhøj Carlsen, Ditte Ipsen og Jonas Terp Ledam og varmer op til dette års prisoverrækkelse.
Artikel
CEO activism
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
I sidste uge blandede ISS og IKEA sig i diskussionen om den danske regerings paradigmeskifte i udlændingepolitikken. De to virksomheder har mange flygtninge ansat, og de frygter begge, at truslen om hjemsendelse vil gå ud over de ansattes motivation og engagement. De siger, at det bliver svært for dem at planlægge langsigtet. Markeringerne affødte politiske reaktioner fra både den ansvarlige minister og oppositionen.
Artikel
Her er de nominerede til RelationsPeople Prisen for bedste cand.merc.(kom.)-speciale 2019
by Kristian Eiberg
RelationsPeople-prisen
Tre specialer er nomineret til prisen for bedste cand.merc.(kom).-speciale, som RelationsPeople og Copenhagen Business School i år uddeler for femte år i træk. Som optakt til prisuddelingen, der finder sted torsdag den 16. maj, har vi taget en snak med de nominerede om deres specialer.
Artikel
Forstå forretningskonteksten
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Vi har netop sammen med Københavns Universitet udgivet et white paper med titlen ’Navigating the business context’. Det er det tredje white paper fra forskningsprojektet ’Toplederkommunikation og Fremtidens Rådgiver’, som vi startede i 2018. Læs mere om, hvordan du kan downloade det.
Artikel
Vinderspeciale: ”Et bæredygtigt byggeri kan styrke dit brand”
by Kristian Eiberg
RelationsPeople-prisen
Bygninger står for ca. 40% af det samlede energi- og materialeforbrug i Europa. En bygning med et lavt energiforbrug reducerer ikke blot bygningens CO2-aftryk. Hvis ejeren af bygningen kan kommunikere, at bygningen er bæredygtig, skaber det værdi for både ejer og lejer. Det er en af konklusionerne i det speciale fra Copenhagen Business School, der i år vandt RelationsPeople Prisen for bedste cand.merc.(kom)-speciale.
Artikel
FNs verdensmål. Hvad gør vi selv?
by Kristian Eiberg
Corporate BrandingPublic relations
FNs verdensmål er kommet på agendaen. Ved at arbejde med verdensmålene ønsker vores kunder både at medvirke til at løse nogle af verdens største udfordringer og til at fremtidssikre deres forretning. Men hvad gør vi selv?
Artikel
Kom godt i gang med toplederkommunikation
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
En ny CEO, en ny strategi eller en større organisationsændring. Der kan være flere tungtvejende anledninger til at toplederens kommunikation pludselig bliver ekstra vigtig. Men hvordan kommer man i gang, hvis toplederkommunikation ikke har været et fokusområde tidligere?
Case
Kommunikationsstrategi for nyt bykvarter
Kommunikationsstrategi
Udviklingsselskabet Carlsberg Byen skulle revidere sin kommunikationsstrategi og manglede indsigter om en række interessenter.
Case
Budskabsplatform til 50 lande
Kommunikationsstrategi
ISS World Services ønskede at kommunikere den høje kvalitet i sine leverancer på et bestemt forretningsområde på en mere ensartet måde.
Case
Repositionering af rådgivende ingeniørvirksomhed
Corporate BrandingKampagner
Den internationale rådgivende ingeniørvirksomhed Steensen Varming skulle markere sit 80 års jubilæum og sit 40 års jubilæum for åbning af kontor i Sydney i forbindelse med opførelsen af operahuset.
Case
Indsigter om eksisterende og potentielle kunder
Nivaagaards Malerisamling overvejede, hvordan museet kunne øge besøgstallet yderligere og iværksætte nye aktiviteter for museets gæster.
Case
Udvikling af international PR Toolbox
Træning
SAS International ønskede at professionalisere arbejdet med pressekontakt i sine datterselskaber.
Case
Hvidbog som politisk værktøj
Public affairs
Den danske regering fremlagde i 2011 et forslag til en række afgiftsændringer på fødevareområdet for at skaffe et øget provenu.
Case
Håndtering af ny lovgivning
Public affairs
Den danske regering ville tilpasse lovgivningen på et bestemt område til europæisk, således at danske regler ville blive lempet.
Case
Beredskab for offshoring
Krisekommunikation
En international produktionsvirksomhed skulle lukke en fabrik i Danmark og flytte produktionen til udlandet.
Case
’Live’ kriseøvelse
Krisekommunikation
En international energivirksomhed havde regler om, at alle datterselskaber hvert andet år skal vise, at de kan håndtere alvorlige kriser.
Case
Individuel ledelsesudvikling for erfaren kommunikationsdirektør
Træning
En kommunikationsdirektør, der netop var tiltrådt sin stilling, skulle gennemføre forandringer i kommunikationsafdelingen og udvikle en ny international kommunikationsstrategi.
Artikel
RelationsPeople prisen for bedste cand.merc.(kom.) speciale 2020
by Kristian Eiberg
RelationsPeople-prisen
For sjette år i træk har dimittender fra cand.merc.(kom.) på Copenhagen Business School mulighed for at vinde RelationsPeople Prisen for det bedste kommunikationsspeciale.
Case
Revitalisering af bryggeribrand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Nørrebro Bryghus ønskede at revitalisere sit corporate brand og skabe fornyet interesse om sine produkter.
Case
Onboarding af ny kommunikationschef
Træning
En kommunikationschef tiltrådte en nyoprettet stilling og skulle fra første dag samtidig integrere kommunikationsfunktionen i den større kommunikations- og marketingafdeling.
Case
Kommunikationstræning af direktør
LederkommunikationTræning
En direktør for en virksomhed ønskede at øge sin gennemslagskraft ved mundtlige præsentationer i både små og store forsamlinger.
Case
Interessevaretagelse i forbindelse med afgiftsændring
Public affairs
Den danske regering ønskede i 2011 at foretage afgiftsændringer på energiområdet
Case
Kommunikationstræning af ledere og specialister
LederkommunikationTræning
En stor international virksomhed ønskede at gøre ledere og specialister bedre til at kommunikere internt.
Case
Kommunikationsstrategi for Procesindustrien
Kommunikationsstrategi
En medlemsforening af danske virksomheder ønskede at skærpe sin profil.

Kristoffer
Kej

Direktør og partner

Kristoffer
Kej

Direktør og partner
+45 22 65 52 56
kristoffer@relationspeople.dk

Kristoffer når hele vejen rundt som kommunikationsrådgiver og er særligt erfaren inden for kernefortælling og employer branding, hvor han har været med til at sætte toneangivende employer brands i søen, som stadig er på arbejde i organisationerne.

by Kristoffer Kej

Artikel
Employer branding rapport: Ram rigtigt med dit employer brand
by Kristoffer Kej
Employer Branding
Hvilke krav stiller nuværende og potentielle medarbejdere til en attraktiv arbejdsplads? Det kan du lære mere om i vores seneste employer branding rapport.
Artikel
Et stærkt employer brand kan ikke bygges på kommunikation alene
by Kristoffer Kej
Employer Branding
En fire dages arbejdsuge, mulighed for at vælge sin egen leder eller hjemmearbejde ad libitum. Der er hos mange virksomheder et stort pres for at udvikle sig som arbejdsplads for både at tiltrække medarbejdere og for at styrke tilknytningen hos de gode folk, der allerede er ansat. Arbejdspladsen skal i sig selv være attraktiv, og her kommer vi som kommunikatører til kort. Vi kan hjælpe med at formidle styrkerne til potentielle kandidater, men kan ikke alene forandre arbejdspladser og organisationer. Derfor skabes gode employer brands oftest i et samspil mellem kommunikation, HR og den øverste ledelse.
Artikel
Ny undersøgelse: De bløde værdier batter i employer brandingen
by Kristoffer Kej
Employer Branding
Der er kamp om medarbejderne, og virksomhedernes employer brands skal stå skarpt, hvis det skal lykkes at finde de bedste talenter og specialister. RelationsPeople har sammen med Marketminds gennemført en undersøgelse, der viser, at de bløde værdier bør have mere fokus.
Artikel
Employer branding på LinkedIn
by Anita Østergaard Sørensen og Kristoffer Kej
Employer BrandingLinkedIn
Uanset om organisationer generelt har et godt tag om employer branding eller ej, så møder vi stort set altid de samme spørgsmål og udfordringer fra vores kunder, når deres employer branding skal ud at leve på LinkedIn. Her giver vi en praktisk lynguide til, hvordan I kan få sat jeres arbejde med employer branding på LinkedIn i system.
Artikel
Brand-blikket skal vendes indad
by Kristoffer Kej
Employer BrandingKommunikationsstrategi
Den vigtigste målgruppe for et stærkt brand er virksomhedens egne medarbejdere. Purposekommunikation og intern employer branding smelter sammen. Og den stærke CEO skal prioritere de indre kanaler over TV 2 news og Børsen. Det er blandt pointerne i en ny global rapport om trends inden for branding og kommunikation.
Artikel
Onboarding: Fire tips til at få nye medarbejdere godt ombord
by Kenneth Grothe Toustrup og Kristoffer Kej
Employer Branding
Den første arbejdsdag er også den første test af employer brandet. Lever virkeligheden op til de forventninger, som stillingsopslag, karrieresite og rekrutteringsforløb har bygget op? Her får du fire tips til programmet, der skal byde den nye medarbejder velkommen.
Artikel
Tre erfaringer fra et virtuelt employer branding projekt
by Kristoffer Kej
Employer Branding
Kan man gennemføre et stort analyse- og udviklingsprojekt (næsten) uden at mødes fysisk? Ja, det kan man faktisk. I løbet af 2020 hjalp vi en kunde med at udvikle et helt nyt employer brand gennem en proces, hvor der kun var to fysiske møder. Her er, hvad vi lærte af det projekt.
Artikel
Employer branding fra CEO’ens perspektiv: Sådan skaber du den gode arbejdsplads
by Kristoffer Kej
Employer Branding
Der er grundlæggende to knapper at skrue på, når du skal skabe et godt employer brand. Den ene knap er kommunikationen om arbejdspladsen både internt og eksternt. Den anden knap handler om selve ”produktet”: Hvad er det rent faktisk for en arbejdsplads, man kan tilbyde sine medarbejdere? De to elementer kan ikke skilles ad, for så bliver kommunikationen hul og utroværdig. Så hvad gør man, hvis man har behov for at udvikle ”produktet” for at styrke employer brandet?
Artikel
Hvad koster et dårligt employer brand?
by Kristoffer Kej
Employer Branding
Markedsføring af produkter og services er efterhånden almen praksis i de fleste virksomheder, men der er stadig mange, der er tøvende, når det kommer til at markedsføre sig som arbejdsplads. Men der er mange gode grunde til at investere i sit employer brand.
Kompetenceside
Employer branding – stå stærkt i kampen om de bedste medarbejdere
by Kristoffer Kej
Vi har 15 års erfaring med rådgivning om employer branding. Vi har udviklet employer brands for en række danske og internationale virksomheder og organisationer, og vi har hjulpet dem med at få et employer brand ud over rampen i form af kampagner, jobannoncer, video, indhold på sociale medier, jobsites, ambassadørprogrammer, messestande, med videre.
Artikel
Tre tips til at få succes med employee advocacy
by Kristoffer Kej
Corporate BrandingEmployer Branding
Hvis du skal have succes med employee advocacy, kræver det en sammenhængende strategi – og at du er klar til at tage det lange seje træk, for resultaterne kommer ikke buldrende af sig selv. Baseret på vores erfaringer fra kunder er her tre tips til, hvordan du bør gribe opgaven an.
Artikel
Fem indsigter: Sådan bliver din arbejdsplads attraktiv for generation Z
by Kristoffer Kej og Monica Wass
Employer Branding
Vi er dykket ned i nogle interessante undersøgelser og har samlet fem skarpe indsigter til dig, der arbejder med employer branding i forhold til generation Z.
Artikel
Interview: Gør dit employer brand datadrevet
by Kristoffer Kej
Employer Branding
Employer branding er blevet en digital disciplin. Kandidater tjekker virksomheder og deres medarbejdere ud på sociale medier, og virksomhederne fisker efter kandidater på LinkedIn og bruger i stigende grad data fra digitale kanaler til at målrette både employer branding og rekrutteringsindsatsen.
Artikel
Fire spørgsmål om din kommunikationsstrategi, som du skal kunne svare på
by Kristoffer Kej
ForandringskommunikationKommunikationsstrategi
Det har aldrig været vigtigere at have en god kommunikationsstrategi. De fleste organisationer er udsat for hyppige forandringer i deres markeder og omverden – og ofte med behov for hastige interne forandringer til følge. Sikrer din kommunikationsstrategi retning, prioritering og en sikker hånd på roret midt i det oprørte hav? Hvis du ikke kan give et klart svar på disse fire spørgsmål, så er det måske tid til at få den skærpet.
Artikel
Kommunikationsstrategi: Gode intentioner – lille publikum
by Kristoffer Kej
Kommunikationsstrategi
Relevans, involvering og forberedelse er nøgleord, når man skal lave en kommunikationsstrategi, der virker. I denne artikel interviewer jeg to undervisere på Akademi for Kommunikationsstrategi om deres erfaringer med at udvikle kommunikationsstrategi gennem 25 år. De er også mine kolleger i RelationsPeople, nemlig Kristian Eiberg og Anders Monrad Rendtorff.
Artikel
Tune dit employer brand ind på generation Z
by Kenneth Grothe Toustrup og Kristoffer Kej
Employer Branding
De er unge og energiske, hurtige til at omstille sig, og så forstår de den digitale verden. Generation Z er på vej til at indtage arbejdsmarkedet, men hvordan kan en virksomhed gøre sig attraktiv for den nye generation, der også er kendetegnet ved at være flygtig og svær at fastholde?
Case
LinkedIn træning af direktion
LederkommunikationTræning
En dansk virksomhed i den finansielle sektor oplevede stor økonomisk fremgang, men virksomhedens eksterne kommunikation var ikke fulgt med.
Workshop
Workshop: Styrk brandet gennem ledelsens LinkedIn-profiler
by Kristoffer Kej
Employer BrandingLinkedInTræning
Får dine ledere nok ud af mulighederne på LinkedIn? Vi tager ledergruppen gennem en praktisk orienteret workshop og viser på to-tre timer, hvilken værdi LinkedIn kan skabe for jeres virksomhed, hvordan den enkelte leder kan udkomme og positionere sig, og hvordan LinkedIn kan understøtte salg, branding og rekruttering.
Artikel
Onboarding: Når dit employer brand rammer virkeligheden
by Kristoffer Kej
Employer Branding
Når vi diskuterer employer branding med vores kunder, kommer onboarding af nye medarbejdere ofte op. Det er det første punkt i medarbejderrejsen, hvor de fine budskaber fra jobsitet, annoncen, samtalerne mv. skal stå deres prøve. Derfor er det tit interessant at interviewe nyansatte, når vi rådgiver om employer branding. Og derfor er det også relevant for den ansvarlige for kommunikation eller employer branding at interessere sig for, hvordan man sikrer en god onboarding. Vi har talt med Peter Mejlby, der er CEO i Onboarding Group om, hvorfor onboarding er en vigtig, men ofte overset disciplin.
Artikel
Analyse skærper konkurrencen i Superligaen
by Kristoffer Kej
Analyse
I øjeblikket kan man som fan af et af de 14 hold i Superligaen deltage i den årlige tilskuerundersøgelse og svare på spørgsmål om alt fra kundeoplevelsen på stadion og klubbens dialog med fans på sociale medier til konkrete ønsker til mad, drikke og merchandise. Analysen er udviklet for Superligaen A/S af RelationsPeople og gennemføres i år for ottende gang.
Artikel
Kernefortællingen er virksomhedens tilstandsrapport
by Kristoffer Kej
Corporate BrandingEmployer Branding
I en verden præget af hyppige forandringer oplever vi stigende fokus på at have en stærk kernefortælling, der kan skabe retning både kommunikations- og ledelsesmæssigt. Alle kan hyre en tekstforfatter til at skrive en kernefortælling, der giver kuldegysninger. Men der skal også være bund i den. Her kan du se de seks spørgsmål, som SKAL være besvaret i din virksomheds kernefortælling, hvis den skal blive til andet og mere end bare en velklingende tekst.
Artikel
Strategisk rådgiver: Teori er ikke nok
by Kristoffer Kej
Kommunikationsstrategi
Sammen med K-forum har vi udviklet et intensivt forløb over to dage, hvor kursisterne bliver klædt på til at sætte sig igennem som strategiske rådgivere. Forløbet er en videreudvikling af den populære K-dag om kommunikationsstrategi, som har kørt i flere år. Her har vi dog oplevet, at en væsentlig barriere for at arbejde mere strategisk i praksis har været, at mange har haft svært ved at sætte sig igennem som rådgivere i hverdagen. Derfor et nyt forløb, der sætter fokus på netop rådgiverrollen.
EventTræningWorkshop
Workshop: Få flere muskler på LinkedIn
by Kristoffer Kej
Public relationsThought Leadership
Får din ledelse nok ud af mulighederne på LinkedIn? En workshop kan tage ledergruppen med i maskinrummet og vise, hvorfor mediet er vigtigt, hvordan hver enkelte leder kan udkomme, og hvordan man når sine mål.
Artikel
Rådgiverrollen kommer ikke af sig selv
by Kristoffer Kej
Kommunikationsstrategi
Vi har gennem nogle år afholdt K-forums kursus om kommunikationsstrategi. Kursisterne har generelt været glade for det og er kommet hjem med en masse nye værktøjer. Men der har altid luret en nagende tvivl hos os: Fik de nu anvendt værktøjerne, når de kom hjem i virksomheden og blev ramt af hverdagen, chefen og forretningens forventninger til, hvad en kommunikatør kan bidrage med?
Case
Markedsføring af Alka Superliga
Corporate Branding
Alka Superliga ønskede et øget fokus på tilskueroplevelsen for at stå stærkest muligt i kampen om at få folk til at komme på stadion.
Case
Øget kendskab gennem photo walks
Public relations
Et samarbejde med en anerkendt fotograf skabte kendskab for Samsungs nye telefon hos den helt rette målgruppe
Case
Forandringsproces i finansiel virksomhed
ForandringskommunikationTræning
Lederkommunikation skulle understøtte en organisatorisk forandring.
Case
Employer branding-platform til mange medarbejdergrupper
Employer Branding
Nordic Sugar havde behov for at tiltrække dygtige specialister på hovedkontoret i København og på fabrikkerne på Lolland og Falster.

Mai
Steenbock
Nielsen

Konsulent

Mai
Steenbock
Nielsen

Konsulent
+45 23 29 08 42
mai@relationspeople.dk

Mai har en kandidatgrad i virksomhedskommunikation og brænder for at bygge bro mellem teknisk viden og let forståelige budskaber. Hun kommer senest fra en stilling som marketingkoordinator, hvor hun har arbejdet med adskillige discipliner inden for marketing og kommunikation i B2B-segmentet. Med mere end tre års erfaring har Mai opbygget brede kompetencer inden for PR, tekstforfatning og projektledelse.

by Mai Steenbock Nielsen

Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Artikel
Fra DR til Politiet og nu RelationsPeople – hvem er han?
by Mai Steenbock Nielsen
Vores nye seniorrådgiver Jens har både arrangeret pressemøder efter terroranslag i København og skulle bevare overblikket på live-tv, da to tilskuere på tragisk vis mistede livet under VM i håndbold. Det kræver en ro og et overskud i sin formidling, som få mennesker besidder. Jens er qua sin erfaring særligt skarp til krisekommunikation, medietræning og corporate kommunikation. Lær Jens lidt bedre at kende her.
Artikel
Er klimafolkemødet noget for din virksomhed?
by Mai Steenbock Nielsen
Den 1-3. september var der Klimafolkemøde i Middelfart – og vi var med. Selvom klimafolkemødet er et nyt arrangement, er det tydeligt, at det ligesom det årlige folkemøde på Bornholm, er et vigtigt sted for virksomheder at være og følge med i den klimapolitiske agenda.
Artikel
Boganbefalinger: Det læser vi i sommerferien
by Mai Steenbock Nielsen
Uanset om den foregår i indland eller udland, så er sommerferien lig med gode stunder, afslapning og den bedste anledning til at fordybe sig i en god bog. Og det er netop det, vi har tænkt os at gøre. Nogle kaster sig over tung faglitteratur, mens andre giver sig i kast med både klassisk og nyere skønlitteratur, måske endda med et twist af erotik. Vi har her samlet vores sommerferielæsning til din inspiration.
Artikel
Skriv stærke stillingsopslag med meningsskabelsesteori
by Mai Steenbock Nielsen
Employer Branding
Hvis et stillingsopslag favner for bredt i forsøget på at tiltrække så mange spændende kandidater som muligt, kan man komme til at skille dem fra ved ikke at være skarp nok i sin kommunikation. En vej til at skærpe kommunikationen og tale til de rette kandidater kan være at gøre brug af meningsskabelsesteori.
Artikel
Styrk kulturen og motivationen gennem meningsfuld kommunikation
by Mai Steenbock Nielsen
Employer BrandingKommunikationsstrategi
En god kultur og høj motivation blandt medarbejdere er noget, de fleste arbejdsgivere drømmer om. Alligevel kæmper mange arbejdspladser med medarbejdere, der skifter job netop grundet manglende motivation eller i jagten på en bedre arbejdskultur. Vi har dykket ned i motivations- og meningsskabelsesteori for at få svar på, hvordan vi gennem meningsfuld kommunikation kan vække motivationen hos medarbejderne og styrke kulturen på arbejdspladsen.

Mathias
Estrup
Fallesen

Konsulent

Mathias
Estrup
Fallesen

Mathias Fallesen Relationspeople

Konsulent
+45 40 88 52 53
mathias@relationspeople.dk

Mathias har rødder i journalistikken, hvor han har tilrettelagt formater for en række landsdækkende medier inden for TV, Radio og SoMe. Han kommer fra en stilling i Berlin, hvor han har arbejdet med public affairs og kommunikation i en international industrivirksomhed. Hjemme i København bruger han helst tiden på Nørrebros cafeer og værtshuse eller en fodboldbane i Valby.

Michala
Bro
Poulsen

Konsulent

Michala
Bro
Poulsen

Konsulent
+45 22 65 51 67
michala@relationspeople.dk

Michala er i daglig kontakt med influencere og journalister, når hun koordinerer events, produkttest og presseindsatser. Hun står for medieovervågningen for flere kunder, er redaktør på bureauets egne sociale medier, og så har hun arbejdet på et PR-bureau i London.

by Michala Bro Poulsen

Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Artikel
Boganbefalinger: Det læser vi i juleferien
by Michala Bro Poulsen
Julen giver anledning til at trække stikket, tage en dyb indånding og fordybe sig i en bog, langt væk fra arbejde og de daglige pligter. I år er det særligt oplagt at forsvinde ind i litteraturens verden og glemme, hvad der foregår ude i verden, nu når kulturlivet igen er lukket for offentligheden og hvor vi befinder os i en tid, hvor vi skal passe ekstra godt på os selv og vores nærmeste. Derfor har vi spurgt vores kollegaer om deres bedste boganbefalinger, så du kan få inspiration til din julelæsning. Om det så er for at lære eller slappe af, det er helt op til dig. God læselyst!
Artikel
Månedens profil: Video-kreatør Sonja Lovdal
by Michala Bro Poulsen
Kampagner
Et billede siger mere end tusind ord, holder det stadig? Ved et hurtigt kig på sociale medier er det tvivlsomt, da det er tydeligt, at brugerne i stigende grad tyer til video frem for billeder. Ifølge Sonja Lovdal, content creator og strateg, er det ikke tilfældigt, at videoformatet har taget brugerne med storm. De vil nemlig have underholdning, musik og storytelling – og det kan kun gå for langsomt.
Artikel
Digital overvågning på de offentlige hjemmesider
by Michala Bro Poulsen
I Danmark har vi en stor og indflydelsesrig offentlig sektor, der i højere grad bliver digitaliseret med det formål at kunne tilbyde mere effektive, brugervenlige og nemt tilgængelige ydelser. Men det er ikke helt så lige til, som det lyder. Vinderne af RelationsPeople Prisen 2021, René Meier og Teis Lebeck, tager os med ind i maskinrummet og giver svaret på, hvem der egentlig holder øje med dig, når du besøger offentlige hjemmesider.
Artikel
Vi har kåret vinderen af RelationsPeople Prisen 2021
by Michala Bro Poulsen
RelationsPeople-prisen
Hvem kigger med, når du besøger offentlige hjemmesider? Det spørgsmål svarer René Meier og Teis Lebeck på i deres speciale ved at kortlægge overvågning i den danske digitale offentlige sektor. En problemstilling, der bliver mere relevant for hver dag der går – og netop derfor lykkedes det dem at løbe med sejren.
Artikel
Mød finalisterne til RelationsPeople Prisen 2021
by Michala Bro Poulsen
RelationsPeople-prisen
Den 22. september skal vinderen af RelationsPeople Prisen 2021 kåres. Som optakt til prisoverrækkelsen har vi taget en snak med dette års finalister om deres specialer og den proces, de har været igennem med specialeskrivningen.
Artikel
Forstå psykologien bag influencer marketing, og skab et bedre resultat
by Michala Bro Poulsen
Influencer marketingPublic relations
Influencer marketing spiller direkte ind i den måde, vores hjerne er skruet sammen på. Derfor har influencer marketing en unik mulighed for at påvirke forbrugere sammenlignet med andre markedsføringsdiscipliner. Når du forstår psykologien bag influencer marketing, kan du som virksomhed benytte drivkræfterne til at skabe den mest overbevisende kommunikation og opnå et bedre resultat. Her er videnskabens svar på, hvorfor influencer marketing virker.

Monica
Wass

Konsulent

Monica
Wass

Konsulent
+45 28 57 83 96
monica@relationspeople.dk

Monica er uddannet fra DMJX og Københavns Universitet i retorik. Hendes forkærlighed for at skrive og finde den helt rigtige journalistiske krog gør hun flittigt brug af, når hun skriver pressetekster, debatindlæg og artikler. Dertil er Monica tidligere elev på Politikens debattør- og Kritikerskole.

by Monica Wass

Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Artikel
Er influencer marketing pengene værd?
by Monica Wass
Influencer marketing
Virksomheders budgetter til influencer marketing stiger verden over. Men manglende forarbejde, for store krav til forbrugeren og dårlig dokumentation af influencer kampagner kan være skyld i, at arbejdet med influencers slår fejl.
Artikel
Landechef hos Samsung: Derfor blander jeg mig i samfundsdebatten
by Monica Wass og Nikoline Meincke Larsen
Thought Leadership
Vi har talt med Claus Holm, landechef hos Samsung Danmark, om hvorfor det er vigtigt som stor, global teknologivirksomhed at blande sig i debatten om emner som miljø og bæredygtighed, der ved første øjekast er langt fra produkterne.
Artikel
3, 2, 1, ACTION: Skab kreative videofortællinger med din smartphone
by Monica Wass
Kommunikationsstrategi
Dit hemmelige videovåben ligger oftest og venter i baglommen. Med blot en smartphone kan du nemlig komme langt med at producere videofortællinger, der gør det nemmere at komme ud med dine budskaber. Men video-junglen er stor, og det kan virke uoverskueligt at komme i gang. Derfor får du en video-guide, som kan hjælpe dig i gang med din første video lige fra forberedelsen til optagelser, klipning og redigering.
Artikel
Månedens Profil: Gyldendal Uddannelse
by Monica Wass
Public relations
Månedens profil er Linda Frøkjær, som er marketingchef i Gyldendal Uddannelse. Sammen med sine kollegaer, har hun navigeret Gyldendal Uddannelse gennem en tid, hvor fyldte klasselokaler er byttet ud med virtuel undervisning og tomme skolegårde. Vi har talt med Linda om, hvordan Gyldendal Uddannelse har ændret markedsføringsstrategier for at tilpasse sig nye og turbulente tider.
Artikel
Fem indsigter: Sådan bliver din arbejdsplads attraktiv for generation Z
by Kristoffer Kej og Monica Wass
Employer Branding
Vi er dykket ned i nogle interessante undersøgelser og har samlet fem skarpe indsigter til dig, der arbejder med employer branding i forhold til generation Z.
Artikel
Månedens profil: Punktum Design
by Monica Wass
Corporate Branding
Månedens profil er grafisk designer Søren Varming, der ejer tegnestuen Punktum Design. Med mere end 20 års erfaring som selvstændig, har Søren et utal af kreative facetter. Vi har spurgt Søren, hvad der optager ham mest inden for grafisk design, og hvordan design- og kommunikationsfaget kan gavne hinanden.
Artikel
”Wallah din slendrian, pas på dit pudseløjerlige sprog!”
by Monica Wass
Corporate Branding
Er du vaks ved havelågen, når det kommer til slang og nye smarte ord? Eller står du af i ren kvababbelse? Med inspiration fra et kundebesøg, sætter vi hos RelationsPeople det danske sprog under lup og undersøger, om vi selv kan redde truede ord fra at uddø ved at implementere dem i vores dagligdagssprog. Og om nye og gamle ord kan kombineres og skabe noget unikt.

Nikoline
Meincke
Larsen

Seniorkonsulent

Nikoline
Meincke
Larsen

Seniorkonsulent
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk

Nikoline er tovholder på flere af bureauets mange projekter inden for produkt-PR, eventplanlægning, influencerkampagner og produkttest. Når hun ikke har travlt på kontoret, arbejder hun som frivillig tekstforfatter og kommunikationskonsulent for Musik i Lejet.

by Nikoline Meincke Larsen

Artikel
Matas tager pulsen på danske kvinders sundhed
by Nikoline Meincke Larsen
Kommunikationsstrategi
Klaus Fridorf, der er kommunikationschef hos Matas, har særligt fokus på, hvordan Matas kan opnå en troværdig positionering inden for sundhed, når de hos mange danskere er kendt for at være Danmarks førende beauty-destination. Klaus har været drivkraft på at udvikle et sundhedsbarometer, der løbende skal tage pulsen på danske kvinders mentale og fysiske sundhed, og som gennem målrettet kommunikation skal være med til at gøre Matas til en troværdig sundhedsaktør.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Hos Samsung er datadrevet influencer marketing nøglen til at nå den yngre målgruppe
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketing
For Samsung har datadrevet influencer marketing vist sig at være nøglen til effektivt at nå den unge generation Z. I denne artikel giver vi et indblik i, hvilke redskaber vi bruger, og hvilke overvejelser, der ligger bag for at skabe de bedste resultater.
Artikel
Landechef hos Samsung: Derfor blander jeg mig i samfundsdebatten
by Monica Wass og Nikoline Meincke Larsen
Thought Leadership
Vi har talt med Claus Holm, landechef hos Samsung Danmark, om hvorfor det er vigtigt som stor, global teknologivirksomhed at blande sig i debatten om emner som miljø og bæredygtighed, der ved første øjekast er langt fra produkterne.
Artikel
Planet Nusa: Influencer marketing er hjørnesten i strategien
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingPublic relations
For knap to år siden satte de to iværksættere Mille Skat og Kristine Esmer sig for at skabe det bæredygtige sportsbrand, Planet Nusa. Vi har talt med dem om deres digitale rejse fra at være en lille start-up med en god idé til en etableret iværksættervirksomhed i vækst.
Case
Udvikling af datadrevet ambassadørprogram
Influencer marketing
Gennem et nyt ambassadørprogram fik EASIS struktureret deres arbejde med influencer marketing, hvorved de opnåede resultater.
Case
Influencer-kampagne med fokus på julemarked
Influencer marketing
I forbindelse med deres årlige julemarked, ønskede Plantorama at skabe større engagement og fysisk trafik gennem en influencerkampagne.
Case
Influencer-kampagne som skulle skabe trafik til hjemmesiden
Influencer marketing
Have-, bolig- og dyrecenteret Plantorama lancerede i foråret 2020 deres nye Klik og Hent-funktion, som de ønskede at skabe opmærksomhed omkring gennem en influencer-aktivering.
Case
Øget omtale i livsstilsmedier
KommunikationsstrategiPublic relations
Samsung oplevede stor omtale i de danske tech-medier, men ønskede at øge deres tilstedeværelse i livsstilsmedierne.
Artikel
3 tips: Sådan evaluerer du din influencer kampagne
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketing
Vi har allerede delt tips og tricks til, hvordan du bruger data til at komme i gang med din influencer kampagne og hvordan data kan bruges effektivt under din influencer kampagne. Nu er det blevet tid til sidste trin, nemlig opsamling og evaluering på din indsamlede data.
Artikel
Hold øje med data under din influencer-aktivering og få bedre resultater
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingPublic relations
Her kommer anden del i vores serie af artikler om datadrevet influencer marketing, som denne gang vil have fokus på, hvordan data kan bruges, når din aktivering er i gang.
Artikel
Syv tendenser på sociale medier under corona-lockdown
by Nikoline Meincke Larsen
Corporate BrandingPublic relations
Efterhånden som folk er faldet på plads på hjemme-kontorerne rundt omkring, har det været interessant at følge med i, hvordan danskerne holder liv i deres sociale identitet. Men hvilke tendenser ser vi på de sociale medier i disse dage? Hvilke budskaber bliver formidlet – og hvordan?
Artikel
3 trin til forarbejdet i din influencer-kampagne
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingPublic relations
Influencer marketing lever i bedste velgående på trods af den seneste tids diskussioner i medierne. Men hvordan får du det fulde udbytte af arbejdet med influencers, og hvad kan din virksomhed bruge det til? Over de næste tre nyhedsbreve giver vi dig mulighed for at lære mere om, hvordan du kan udnytte influencernes data før, under og efter en influencer-aktivering. Denne artikel tager udgangspunkt i arbejdet med data før en aktivering.
Artikel
Månedens profil: Plantorama
by Nikoline Meincke Larsen og Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Vi kickstarter vores nye månedsprofil med Heidi Kørner Bjørn, der er SoMe Manager hos havecenterkæden Plantorama. Vi har talt med Heidi om, hvad der bliver de vigtigste prioriteter for 2020, og hvor hun mener, at influencer marketing er på vej hen.
Artikel
Få mere ud af influencer marketing ved at forstå data
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingPublic relations
Som virksomhed, der gør brug af influencer marketing, bør du have en grundig forståelse for, hvordan du opsætter KPI’er baseret på data, når du laver kampagner, samt hvordan du evaluerer på disse efterfølgende. Ved at tænke influencer marketing, som du fx tænker native advertisement og Google adwords, får du også langt bedre styr på, hvad det er, du betaler for. Men hvordan opstiller du målbare KPI’er, som kan hjælpe med at afgøre, om brugen af influencers giver værdi for din virksomhed? Og hvilke data skal du bruge for at måle effekten af influencer-aktiviteten? Det giver vi tre gode råd til herunder.

Sofie
Desmareth
Riemann

Direktør og partner

Sofie
Desmareth
Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

Sofie har en ledende rolle på flere af bureauets kundeteams. Hun sætter dagsordener og skaber positioner for kunderne og er en rutineret rådgiver inden for krisehåndtering, medietræning og influencer-marketing.

by Sofie Desmareth Riemann

Artikel
Måler du værdien af din kommunikation?
by Sofie Desmareth Riemann
AnalysePublic relations
Selvom du måske har styr på begreber som share of search, PR-score og visibility score, så er du måske stadig grundlæggende i tvivl om, hvordan du måler værdien af din kommunikationsindsats for virksomheden? Vi har taget en snak med ekspert i kommunikationsmåling Jesper Andersen for at tage temperaturen på k-måling anno 2022.
Artikel
Månedens profil: Pandora
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Vita Clausen, der er PR og Influencer Director hos smykkevirksomheden Pandora, har særligt fokus på troværdigheden i samarbejdet med influencere. Hun har lagt strategien for det, der i dag er et verdensomspændende ambassadørprogram, som ud over at forbedre salgstallene også giver øget tillid og loyalitet til smykkebrandet.
Artikel
Disse 3 tal skal du have styr på ved influencer-kampagner
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketing
Har du styr på data, når du arbejder med influencere? Hvis du er i tvivl, så læs med her og få et par tips til, hvilke data du som minimum skal have styr på, når du arbejder med influencer marketing.
Artikel
Kampagnearbejde i den gode sags tjeneste
by Sofie Desmareth Riemann
KampagnerKommunikationsstrategi
Det er en svær disciplin at fange hele landets opmærksomhed og få danskerne til lommerne. Også selvom sagen er god. I denne artikel giver Mulle Juul Korsholm, forperson for Danmarks Indsamling, et kig i maskinrummet.
Artikel
Kreatør-økonomien er landet – og den buldrer derudad
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Kreatør-hvafornoget? Det, vi tidligere beskrev som influencerøkonomien eller influencermarketing, er internationalt set udvidet som begreb til kreatør-økonomien. Flere og flere influencere foretrækker at identificere sig som kreative content-udviklere snarere end udelukkende influencere. En ny rapport kortlægger kreatør-økonomien.
Case
Positionering af verdens største kemivirksomhed gennem sociale medier
Corporate Branding
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at styrke sin position i Norden over for både beslutningstagere, samarbejdspartnere, potentielle kandidater og medarbejdere.
Case
Nordisk kommunikationsfunktion for verdens største kemivirksomhed
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at synliggøre deres mange videnstunge forretningsområder i Norden, hvor de også oplevede udfordringer med at kommunikere om deres bæredygtighedsagenda.
Case
Opbygning af thought leadership på et komplekst område
Corporate BrandingThought Leadership
Den amerikanske it-virksomhed Aruba ønskede at positionere sig på det danske marked, og RelationsPeople omsatte komplekst, internationalt rettet materiale til lokalt indhold, som førte til en thought leadership-tilgang.
Case
Pressedækning for et godt formål
Public relations
Hvert år går hele Danmark, DR og de 12 største NGO’er sammen for at samle penge ind til projekter i tredjeverdenslande under Danmarks Indsamling. Det store indsamlingsshow løber af stablen den første lørdag i februar på DR1, men forud for showet er gået mange måneders arbejde med indsamlingsaktiviteter. RelationsPeople har siden 2019 været PR-partner for Danmarks Indsamling.
Artikel
De virtuelle influencere kommer
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
En ny tendens har set dagens lys – virtuelle influencere, eller avatar influencere. Og de er populære. Det rejser spørgsmålet: er det en afgørende kvalitet, at en influencer er et rigtigt menneske? Vi tager et kig på tendensen.
Artikel
Skal jeg bruge mit marketingbudget på influencer marketing?
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Nej, det skal du ikke. I hvert fald ikke, hvis du aldrig har overvejet pointerne i denne artikel. Influencer marketing er en kanal i dit samlede marketing-miks, behandler du den på lige vilkår?
Artikel
Hvad har vi lært af 20 år som bureau?
by Sofie Desmareth Riemann
Dygtigere kunder, sammensmeltning af intern og ekstern kommunikation og et stadigt stigende behov for forretningsrelevante løsninger – det er de vigtigste læringer, vi har gjort os efter 20 år.
Artikel
The marketing book to rule them all
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
En ny grundbog i marketing har set dagens lys, og vores rådgiver og partner Sofie har skrevet kapitlet om influencer marketing. Overskriften er måske lidt vel kæk, men hvis du trænger til at få genopfrisket nogle marketing-discipliner, eller du kender et ungt menneske, der har dette behov, så læs med her og få en smagsprøve.
Artikel
Det skal du vide om influencer marketing version 2.0
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Influencer marketing kan være et rigtig effektivt greb i en længerevarende indsats eller i forbindelse med en kampagne, men i takt med professionaliseringen er der en række elementer, som virksomheder skal være opmærksomme på.
Artikel
Månedens profil: Plantorama
by Nikoline Meincke Larsen og Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Vi kickstarter vores nye månedsprofil med Heidi Kørner Bjørn, der er SoMe Manager hos havecenterkæden Plantorama. Vi har talt med Heidi om, hvad der bliver de vigtigste prioriteter for 2020, og hvor hun mener, at influencer marketing er på vej hen.
Artikel
Anbefalinger til inspirationspodcasts på farten
by Sofie Desmareth Riemann
Om et splitsekund er det påskeferie. Det er den perfekte anledning til at få ny viden og inspiration ind gennem ørerne med gode podcasts. Her er vores bedste tips.
Case
Lancering af en bæredygtig kaffeoplevelse
Corporate Branding
Nespresso ønskede at understøtte genanvendelsen af kaffekapsler fra private husstande, men den danske lovgivning tillod ikke en sådan indsamling.
Case
Introduktion til det danske marked
Public relations
Den London-baserede tegnestue Upton-Hansen Architects ønskede at gå ind på det danske marked.
Case
Lancering af virtuel YouTube-stjerne og ny undervisningsplatform
Public relations
CP3-Origins på Syddansk Universitet skulle lancere en ny stor satsning, KvanteKarina, en virtuel YouTubeer, samt en ny undervisningsportal for at få flere børn og unge til at interesse sig for kvantefysik. De nye tiltag var en videreudvikling af et eksisterende koncept, Kvantebanditter.
Case
Influencerstrategi der giver langvarige resultater
Public relations
Influencerstrategi der giver langvarige resultater

Vita
Clausen

Seniorrådgiver og associeret partner

Vita
Clausen

Seniorrådgiver og associeret partner
+45 24 20 88 15
vita@relationspeople.dk

Vita har en indgående erfaring med brand PR efter mere end 20 år som international kommunikationschef hos Nike, Carlsberg og Pandora. Hun har en passion for den gode kernefortælling, strategi, branding, projekt/kampagneudvikling, stakeholderstyring, eksekvering, evaluering og ikke mindst influencer marketing og events. Sideløbende fungerer hun som coach.

by Vita Clausen

Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér