Employer branding rapport:
Sådan tiltrækker og fastholder du medarbejdere
Vil du vide mere? Kontakt:
Kristoffer Kej
Hvad skal der til for at tiltrække og fastholde medarbejdere? Det spørgsmål møder vi ofte, når vi udvikler employer brands og rådgiver vores kunder i, hvordan de gør sig attraktive som arbejdspladser.
Hvilke krav stiller nuværende og potentielle medarbejdere til en attraktiv arbejdsplads?
Svaret findes kun ét sted, og det er ude hos de potentielle medarbejdere, vi ønsker at tiltrække. Derfor har vi undersøgt, hvad der lige nu kendetegner en attraktiv arbejdsplads på tværs af faggrupper, alder, køn og flere andre parametre. Vi har spurgt dem, der allerede er i arbejde og har en videregående uddannelse på minimum tre år, for det er dem, de fleste kæmper om at tiltrække.
Et udpluk af indsigter
Vi har samlet undersøgelsens resultater i en rapporten “Ram rigtigt med dit employerbrand”. Her har vi udvalgt de vigtigste indsigter og sat ord på, hvordan man kan omsætte pointerne til praksis i et employer brand. Men rapporten indeholder kun et udpluk af indsigterne, så hvis du fx er nysgerrig på at vide mere om, hvad medarbejdere efterspørger i IT-branchen og i sundhed- og omsorgsfaget, eller hvad der fylder for de unge modsat mere erfarne kandidater, kan vi også uddybe det.
Har du spørgsmål til rapporten eller til employer branding i det hele taget, er du mere end velkommen til at række ud til Kristoffer Kej på kristoffer@relationspeople.dk