• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Træning
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Hånd der peger
+ Tilmeld nyhedsbrev

Employer branding rapport:
Sådan tiltrækker og fastholder du medarbejdere

Vil du vide mere? Kontakt:

Kristoffer Kej

Direktør og partner
+45 22 65 52 56
kristoffer@relationspeople.dk

Hvad skal der til for at tiltrække og fastholde medarbejdere? Det spørgsmål møder vi ofte, når vi udvikler employer brands og rådgiver vores kunder i, hvordan de gør sig attraktive som arbejdspladser. 

Hvilke krav stiller nuværende og potentielle medarbejdere til en attraktiv arbejdsplads? 

Svaret findes kun ét sted, og det er ude hos de potentielle medarbejdere, vi ønsker at tiltrække. Derfor har vi undersøgt, hvad der lige nu kendetegner en attraktiv arbejdsplads på tværs af faggrupper, alder, køn og flere andre parametre. Vi har spurgt dem, der allerede er i arbejde og har en videregående uddannelse på minimum tre år, for det er dem, de fleste kæmper om at tiltrække.

Et udpluk af indsigter

Vi har samlet undersøgelsens resultater i en rapporten “Ram rigtigt med dit employerbrand”. Her har vi udvalgt de vigtigste indsigter og sat ord på, hvordan man kan omsætte pointerne til praksis i et employer brand. Men rapporten indeholder kun et udpluk af indsigterne, så hvis du fx er nysgerrig på at vide mere om, hvad medarbejdere efterspørger i IT-branchen og i sundhed- og omsorgsfaget, eller hvad der fylder for de unge modsat mere erfarne kandidater, kan vi også uddybe det.

Har du spørgsmål til rapporten eller til employer branding i det hele taget, er du mere end velkommen til at række ud til Kristoffer Kej på kristoffer@relationspeople.dk

Tilmeld nyhedsbrevKristoffer KejArtiklerEmployer Branding

Få undersøgelsen her

Artikel
ESG er mere en hygiejnefaktor end trækplaster i employer branding
by Cecilie Wagner Tang
Employer BrandingESG
Flere virksomheder lægger vægt på ESG i deres employer brand. Men spørgsmålet er, om det også er noget, kandidaterne faktisk vælger arbejdsplads ud fra – eller om faktorer som kultur, udviklingsmuligheder og ledelse stadig spiller en større rolle. Og hvad betyder det egentlig for medarbejderne at arbejde i en virksomhed, der vægter ESG højt?
Artikel
Employer branding: Hvorfor taler vi så meget om Gen Z, og hvordan taler vi med dem?
gen z
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Generation Z er formet af en tid med kriser, sociale medier og et stærkt individualiseringspres. I denne Q&A forklarer forfatter og rådgiver, Alexandra Krautwald, hvorfor de unge stiller krav til arbejdspladsen, hvad der kendetegner deres tilgang til arbejdslivet, og hvordan du som leder kan skabe tillid og tilknytning – uden at drukne i strategimøder.
Artikel
Fra aktivitet til effekt: Sådan måler du dit employer brand strategisk
by Kristoffer Kej
Employer Branding
I vores dialog med virksomheder oplever vi, at det ofte er en udfordring at sætte de rigtige mål for employer branding-indsatsen. Derfor havde vi den 27. marts inviteret til webinar om måling af employer branding. Her får du de tre centrale pointer fra webinaret.
Artikel
Derfor skal kommunikatører forstå EU’s løndirektiv
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Kristoffer Kej
Employer BrandingIntern kommunikationLederkommunikation
Hvis du arbejder med intern kommunikation, ledelseskommunikation eller employer branding, så er der god grund til at holde skarpt øje med det EU-direktiv om løngennemsigtighed, som senest til sommer næste år bliver til dansk lovgivning.
Artikel
Er det en god idé at bruge ESG-budskaber i dit employer brand?
RelationsPeople Kommunikation og PR Bureau
by Alexandra Infantino Charquero
Employer BrandingESG
Budskaber om ESG spiller en afgørende rolle for tiltrækningen og fastholdelsen af medarbejdere, i hvert fald hvis man spørger de employer branding ansvarlige. Men budskaber om ESG er ikke nødvendigvis dem, de potentielle medarbejdere synes er vigtigst. Så hvad gør man?
Artikel
Holdning: Employer branding-indsatsen kan ikke alene drive arbejdet med at øge diversiteten
Employer Branding
by Anita Østergaard Sørensen
Employer BrandingHoldning
Vi har netop udgivet vores seneste rapport om employer branding-praksis ude i danske virksomheder. I vores undersøgelse har vi spurgt employer branding-professionelle ind til, hvordan man arbejder med strategi og måling, involvering af ledelsen, ESGs betydning for rekrutteringen, employee advocacy m.m.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin