Løsninger der skaber en varig forskel
Case
Employer Branding
Udvikling af employer brand for HOFOR

De fleste i hovedstaden kender HOFOR fra vand- og varmeregnskabet og bilerne i bybilledet, men færre ved, at HOFOR også er en stor og attraktiv arbejdsplads. Det skulle et nyt employer brand lave om på.
Case
Employer Branding
Udvikling af employer brand for Politiets Efterretningstjeneste

Hvordan viser man omverdenen, at man er en spændende arbejdsplads, når hverdagen er hemmelig, og medarbejderne ikke kan tale om, hvad de arbejder med?
Case
Thought Leadership
BASF: thought leadership åbner døre til nøglemålgrupper

Verdens største kemivirksomhed har ikke behov for at være kendt i den brede befolkning, men fokuserer i stedet på nogle få udvalgte målgrupper. En strategisk funderet thought leadership-indsats giver kendskab og dialog med nøglemålgrupperne.
Case
Thought Leadership
Samsung: Nordisk thought leadership program for verdens største elektronikproducent

RelationsPeople har udviklet et thought leadership program - Samsung Brand Voices - for at styrke Samsungs brand som en pioner inden for fremtidsteknologi i de nordiske lande.
Case
Medietræning
Samsung: Medietræning af talspersoner

Medietræning af talspersoner i Samsung til at formidle tekniske budskaber på en simpel måde for den almindelige danske forbruger.
Case
MedietræningThought Leadership
BASF: Medietræning hjælper verdens største kemivirksomhed med at formidle komplekse budskaber

Uanset hvor rutineret en leder eller talsperson man er, kræver det øvelse og en masse træning at kunne levere budskaber i øjenhøjde til en journalist. Det ved verdens største kemivirksomhed, og derfor bliver deres talspersoner medietrænet løbende.
Case
Public relationsThought Leadership
Accenture: thought leadership-platform for ledere

For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
KampagnerPublic relations
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt

Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
KampagnerPublic relations
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser

Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Case
Employer Branding
Naviair: Udvikling af employer brand

Naviair stod lige som mange andre virksomheder med en udfordring i forhold til at rekruttere særligt tekniske specialister i et presset arbejdsmarked. Samtidig havde de også behov for at tiltrække kandidater til flyvelederuddannelsen for også i fremtiden at have flyveledere nok til at håndtere luftrummet over Danmark. De oplevede, at der manglede en samlet og samlende fortælling om Naviair som arbejdsplads.
Case
Analyse
Superligaen A/S: Årlig tilskuerundersøgelse

Superligaen stod i 2011 med en udfordring med svigtende tilskuertal og var interesserede i en kommunikationsindsats, der kunne trække flere tilskuere til de danske fodboldstadioner.
Case
Analyse
Helsingør Kommune: Stakeholderanalyse kvalificerer strategisk beslutning i kommune

Kultur- og Turismeudvalget i Helsingør Kommune skulle beslutte, hvordan de kommunale museer bedst muligt kunne understøtte kommunens Vision 2030 og turismepolitik.
Case
Analyse
Dansk Byggeri: Medlemsanalyse skal inspirere strategisk proces

Dansk Byggeri havde gennemført den årlige kvantitative medlemsundersøgelse og ønskede at få dybere indsigter fra medlemmerne som bidrag til en strategisk proces.
Case
ESGMedietræning
CONCITO: Medietræning i bæredygtige budskaber

Selvom man er dybt inde i sit faglige stof, kan det være en udfordring at formidle sine pointer effektivt til en journalist. Det samme gælder en konference eller en anden anledning, hvor ens pointer helst skal opleves som relevant af et publikum. Det hjalp vi CONCITO med.
Case
Corporate BrandingEmployer BrandingESG
Alfa Laval: Udvikling af en ny kernefortælling

Alfa Laval er en global industrivirksomhed med hovedkontor i Lund og beskæftiger mere end 20.000 medarbejdere over hele verden. Virksomheden oplever stor vækst og møder derfor nye kunder og partnere, der ikke i forvejen kendte til virksomheden eller dens produkter og løsninger. Væksten skabte også et behov for et stærkere employer brand for at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Derfor ønskede Alfa Laval at udvikle en ny kernefortælling.
Case
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering

Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
Case
Public relations
Samsung: Lancering af ny produktportefølje med kreativt event

Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Public relations
Samsung: Nordisk leadbureau for stor produktlancering

RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Case
KampagnerPublic relations
Samsung: Formidling af kompleks teknologi med globalt brand

Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Case
Employer Branding
VELUX Group: Internationalt employer branding koncept

Med en forventning om at det i fremtiden ville blive en udfordring at rekruttere og fastholde medarbejdere i produktions- og salgsselskaber, ønskede VELUX Group at udvikle et stærkt employer brand.
Case
LederkommunikationThought Leadership
Købstædernes Forsikring: stærkere position gennem thought leadership

Købstædernes Forsikring ønskede at positionere sig stærkere på cyberforsikring over for et vigtigt kundesegment af mindre danske virksomheder. Med afsæt i egne analyser, et event og den aktuelle debat skabte vi en række anledninger til at kommunikere til både eksisterende og potentielle kunder.
Case
Lederkommunikation
TV2: Lancering af koncernstrategi for 140 ledere

TV 2 Danmark havde udviklet en ny koncernstrategi og skulle lancere den for alle chefer og medarbejdere. COVID-19 betød, at lanceringen måtte ske virtuelt.
CaseTræning & workshops
Københavns Universitet: Udviklingsforløb for kommunikationsrådgivere

by Anders Monrad Rendtorff
For at etablere og styrke et moderne mind-set og stærkere rådgivningskompetencer, udviklede RelationsPeople et træningsforløb for rådgiverne på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet.
Case
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Roskilde Kongrescenter: Udvikling af grundhistorie og content-model

Roskilde Kongrescenter ønskede at få større glæde af den ledige kapacitet, de oplevede mellem koncerter og sportsbegivenheder. RelationsPeople hjalp derfor med et forløb designet til at identificere målgrupper og arbejde strategisk med redaktionsplaner.
CaseTræning & workshops
Securitas: Kommunikationstræning for lokale ledere

by Anders Monrad Rendtorff
LederkommunikationFor en stor virksomhed som Securitas kan det være en udfordring at kommunikere relevant og nærværende til alle de lokale afdelinger. RelationsPeople udviklede derfor et kursus målrettet mellemlederne, så de påtog sig større ansvar for kommunikationen og gjorde afstanden mellem hovedkvarter og lokale afdelinger mindre.
Case
Influencer marketing
EASIS: Udvikling af datadrevet ambassadørprogram

Gennem et nyt ambassadørprogram fik EASIS struktureret deres arbejde med influencer marketing, hvorved de opnåede resultater.
Case
Influencer marketing
Plantorama: Influencerkampagne med fokus på julemarked

I forbindelse med deres årlige julemarked, ønskede Plantorama at skabe større engagement og fysisk trafik gennem en influencerkampagne.
Case
Influencer marketing
Plantorama: Influencer-kampagne skabte trafik til hjemmesiden

Have-, bolig- og dyrecenteret Plantorama lancerede i foråret 2020 deres nye Klik og Hent-funktion, som de ønskede at skabe opmærksomhed omkring gennem en influencer-aktivering.
Case
Corporate BrandingESG
BASF: Positionering af verdens største kemivirksomhed gennem sociale medier

BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at styrke sin position i Norden over for både beslutningstagere, samarbejdspartnere, potentielle kandidater og medarbejdere.
Case
ESGKommunikationsstrategiPublic relationsSociale medier
BASF: Nordisk kommunikationsfunktion for verdens største kemivirksomhed

BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at synliggøre deres mange videnstunge forretningsområder i Norden, hvor de også oplevede udfordringer med at kommunikere om deres bæredygtighedsagenda.
Case
Influencer marketingPublic relations
Samsung: Lancering af ny TV-type via influencere

Samsung lancerede The Sero - det første rotérbare TV. Lanceringsstrategien bestod af en blanding af influencer marketing og traditionel PR, der sikrede de helt rigtige resultater.
Case
Public relations
Samsung: Øget omtale i livsstilsmedier

Samsung oplevede stor omtale i de danske tech-medier, men ønskede at øge deres tilstedeværelse i livsstilsmedierne.
Case
Public relationsThought Leadership
Aruba: Opbygning af thought leadership på et komplekst område

Den amerikanske it-virksomhed Aruba ønskede at positionere sig på det danske marked, og RelationsPeople omsatte komplekst, internationalt rettet materiale til lokalt indhold, som førte til en thought leadership-tilgang.
Case
Public relations
Danmarks Indsamling: Pressedækning for et godt formål

Hvert år går hele Danmark, DR og de 12 største NGO’er sammen for at samle penge ind til projekter i tredjeverdenslande under Danmarks Indsamling. Det store indsamlingsshow løber af stablen den første lørdag i februar på DR1, men forud for showet er gået mange måneders arbejde med indsamlingsaktiviteter. RelationsPeople har siden 2019 været PR-partner for Danmarks Indsamling.
Case
Employer Branding
Evida: Udvikling af employer brand for at styrke rekruttering

Efter Evida flyttede hovedsæde fra København til Viborg, blev rekruttering af særligt specialister en udfordring. RelationsPeople udviklede et employer brand, som blandt andet omfattede strategi og kernefortælling.
Case
Corporate Branding
Museerne Helsingør: Udvikling af koncept

Helsingør Kommune ønskede større sammenhæng i kulturlivet for at løfte turismen i byen, og RelationsPeople udviklede derfor et koncept for Museerne Helsingør.
CaseTræning & workshops
IKEA Centre Group: Aktivering af værdier i international ledergruppe

by Kristian Eiberg
LederkommunikationEfter ekspansiv udvikling og tæt på en fordobling i antallet af medarbejdere, havde Inter IKEA Centre Group A/S brug for at få styrket den værdibaserede ledelse i virksomheden.
Case
Corporate Branding
Nøgne Ø: Rebranding af norsk bryggeri

Nøgne Ø er et bryggeri for specialøl, som ligger i Grimstad i det sydlige Norge. Da bryggeriet blev startet, var det en pioner indenfor specialøl i Norge, og voksede siden til at blive Norges største specialølsbryggeri.
Case
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Nivågaards Malerisamling: Udvikling af vision, mission og værdier

Nivaagaards Malerisamling er et populært lokalt mødested, og det har de seneste år oplevet en positiv udvikling i antallet af gæster. Ledelsen ønskede en stærkere vision, som vi hjalp dem med at udvikle.
Case
Kommunikationsstrategi
Carlsberg Byen: Kommunikationsstrategi for nyt bykvarter

Udviklingsselskabet Carlsberg Byen skulle revidere sin kommunikationsstrategi og manglede indsigter om en række interessenter.
Case
Kommunikationsstrategi
ISS World Services: Budskabsplatform til 50 lande

ISS World Services ønskede at kommunikere den høje kvalitet i sine leverancer på et bestemt forretningsområde på en mere ensartet måde.
Case
Corporate BrandingKampagner
Steensen Warming: Repositionering af rådgivende ingeniørvirksomhed

Den internationale rådgivende ingeniørvirksomhed Steensen Varming skulle markere sit 80 års jubilæum og sit 40 års jubilæum for åbning af kontor i Sydney i forbindelse med opførelsen af operahuset.
Case

Nivågaards Malerisamling: Indsigter om eksisterende og potentielle kunder

Nivaagaards Malerisamling overvejede, hvordan museet kunne øge besøgstallet yderligere og iværksætte nye aktiviteter for museets gæster.
CaseTræning & workshops
SAS International: Udvikling af international PR Toolbox

by Kristian Eiberg
SAS International ønskede at professionalisere arbejdet med pressekontakt i sine datterselskaber.
Case
ESGPublic relationsThought Leadership
Nespresso: Lancering af en bæredygtig kaffeoplevelse

Nespresso ønskede at understøtte genanvendelsen af kaffekapsler fra private husstande, men den danske lovgivning tillod ikke en sådan indsamling.
Case
Public relations
CinemaxX: Lancering af Nordens første IMAX-biograf

CinemaxX i København ønskede at understøtte lanceringen af Nordens første IMAX-biograf.
Case
Corporate Branding
Alka Superliga: Markedsføring

Alka Superliga ønskede et øget fokus på tilskueroplevelsen for at stå stærkest muligt i kampen om at få folk til at komme på stadion.
Case
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Nørrebro Bryghus: Revitalisering af bryggeribrand

Nørrebro Bryghus ønskede at revitalisere sit corporate brand og skabe fornyet interesse om sine produkter.
Case
Sociale medier
Nivågaards Malerisamling: Strategi og koncept for SoMe tilstedeværelse

Nivaagaards Malerisamling ønskede at styrke kendskabet gennem sociale medier.
Case
Kampagner
Carlsberg Byen: Salgsbrochurer for boliger

I løbet af de næste otte til ti år forvandles Carlsbergs gamle bryggerigrund til et nyt bykvarter. Der opføres blandt andet 3.100 boliger i forskellige størrelser og prisklasser.
Case
Public relations
Samsung: Øget kendskab gennem photo walks

Et samarbejde med en anerkendt fotograf skabte kendskab for Samsungs nye telefon hos den helt rette målgruppe
Case
Public relations
Upton-Hansen Architects: Introduktion til det danske marked

Den London-baserede tegnestue Upton-Hansen Architects ønskede at gå ind på det danske marked.
Case
Public relations
Syddansk Universitet: Lancering af virtuel YouTube-stjerne og undervisningsplatform

CP3-Origins på Syddansk Universitet skulle lancere en ny stor satsning, KvanteKarina, en virtuel YouTubeer, samt en ny undervisningsportal for at få flere børn og unge til at interesse sig for kvantefysik. De nye tiltag var en videreudvikling af et eksisterende koncept, Kvantebanditter.
Case
Kommunikationsstrategi
Procesindustrien: Kommunikationsstrategi

En medlemsforening af danske virksomheder ønskede at skærpe sin profil.
Case

Nespresso: Involverende co-branding af kaffebrand

Nespressos unikke koncept for kapselkaffe og brugervenlige kaffemaskiner har for længst vundet danskernes hjerter. Men Nespresso ønskede at skille sig ud fra konkurrenterne.
Case
Corporate Branding
Carlsberg Byen: Positionering af Københavns mest attraktive bydel

Udviklingsselskabet Carlsberg Byen var netop etableret, og der var behov for kommunikation og markedsføring af den nye bydel i det centrale København.
Case
Public relations
Samsung: Digital gimmick skræddersyet til målgruppen

En ny digital platform var omdrejningspunkt for en målrettet PR-indsats og influencer-kampagne, der taler til serie- og filmelskere.
Case
Employer Branding
Nordic Sugar: Employer branding-platform til mange medarbejdergrupper

Nordic Sugar havde behov for at tiltrække dygtige specialister på hovedkontoret i København og på fabrikkerne på Lolland og Falster.
Case
Public relations
Nespresso: Influencerstrategi der giver langvarige resultater

Influencerstrategi
der giver langvarige
resultater