• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople

Løsninger der skaber en varig forskel

Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Case
En stærkere position blandt erhvervskunder gennem thought leadership
LederkommunikationThought Leadership
Købstædernes Forsikring ønskede at positionere sig stærkere på cyberforsikring over for et vigtigt kundesegment af mindre danske virksomheder. Med afsæt i egne analyser, et event og den aktuelle debat skabte vi en række anledninger til at kommunikere til både eksisterende og potentielle kunder.
Case
Lancering af koncernstrategi for 140 ledere
Lederkommunikation
TV 2 Danmark havde udviklet en ny koncernstrategi og skulle lancere den for alle chefer og medarbejdere. COVID-19 betød, at lanceringen måtte ske virtuelt.
Case
Udviklingsforløb for kommunikationsrådgivere
Træning
For at etablere og styrke et moderne mind-set og stærkere rådgivningskompetencer, udviklede RelationsPeople et træningsforløb for rådgiverne på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet.
Case
Udvikling af grundhistorie og model for content-produktion
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Roskilde Kongrescenter ønskede at få større glæde af den ledige kapacitet, de oplevede mellem koncerter og sportsbegivenheder. RelationsPeople hjalp derfor med et forløb designet til at identificere målgrupper og arbejde strategisk med redaktionsplaner.
Case
Kommunikationstræning for lokale ledere
LederkommunikationTræning
For en stor virksomhed som Securitas kan det være en udfordring at kommunikere relevant og nærværende til alle de lokale afdelinger. RelationsPeople udviklede derfor et kursus målrettet mellemlederne, så de påtog sig større ansvar for kommunikationen og gjorde afstanden mellem hovedkvarter og lokale afdelinger mindre.
Case
Udvikling af datadrevet ambassadørprogram
Influencer marketing
Gennem et nyt ambassadørprogram fik EASIS struktureret deres arbejde med influencer marketing, hvorved de opnåede resultater.
Case
Influencer-kampagne med fokus på julemarked
Influencer marketing
I forbindelse med deres årlige julemarked, ønskede Plantorama at skabe større engagement og fysisk trafik gennem en influencerkampagne.
Case
Influencer-kampagne som skulle skabe trafik til hjemmesiden
Influencer marketing
Have-, bolig- og dyrecenteret Plantorama lancerede i foråret 2020 deres nye Klik og Hent-funktion, som de ønskede at skabe opmærksomhed omkring gennem en influencer-aktivering.
Case
Positionering af verdens største kemivirksomhed gennem sociale medier
Corporate Branding
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at styrke sin position i Norden over for både beslutningstagere, samarbejdspartnere, potentielle kandidater og medarbejdere.
Case
Nordisk kommunikationsfunktion for verdens største kemivirksomhed
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at synliggøre deres mange videnstunge forretningsområder i Norden, hvor de også oplevede udfordringer med at kommunikere om deres bæredygtighedsagenda.
Case
Lancering af ny TV-type via influencere
Influencer marketingPublic relations
Samsung lancerede The Sero - det første rotérbare TV. Lanceringsstrategien bestod af en blanding af influencer marketing og traditionel PR, der sikrede de helt rigtige resultater.
Case
Øget omtale i livsstilsmedier
KommunikationsstrategiPublic relations
Samsung oplevede stor omtale i de danske tech-medier, men ønskede at øge deres tilstedeværelse i livsstilsmedierne.
Case
Opbygning af thought leadership på et komplekst område
Corporate BrandingThought Leadership
Den amerikanske it-virksomhed Aruba ønskede at positionere sig på det danske marked, og RelationsPeople omsatte komplekst, internationalt rettet materiale til lokalt indhold, som førte til en thought leadership-tilgang.
Case
Pressedækning for et godt formål
Public relations
Hvert år går hele Danmark, DR og de 12 største NGO’er sammen for at samle penge ind til projekter i tredjeverdenslande under Danmarks Indsamling. Det store indsamlingsshow løber af stablen den første lørdag i februar på DR1, men forud for showet er gået mange måneders arbejde med indsamlingsaktiviteter. RelationsPeople har siden 2019 været PR-partner for Danmarks Indsamling.
Case
Udvikling af employer brand for at styrke rekruttering
Employer Branding
Efter Evida flyttede hovedsæde fra København til Viborg, blev rekruttering af særligt specialister en udfordring. RelationsPeople udviklede et employer brand, som blandt andet omfattede strategi og kernefortælling.
Case
Udvikling af koncept for Museerne Helsingør
Corporate Branding
Helsingør Kommune ønskede større sammenhæng i kulturlivet for at løfte turismen i byen, og RelationsPeople udviklede derfor et koncept for Museerne Helsingør.
Case
Aktivering af værdier i international ledergruppe
LederkommunikationTræning
Efter ekspansiv udvikling og tæt på en fordobling i antallet af medarbejdere, havde Inter IKEA Centre Group A/S brug for at få styrket den værdibaserede ledelse i virksomheden.
Case
Toplederkommunikation for markedsleder
KommunikationsstrategiLederkommunikation
En medievirksomhed havde længe haft en markedsledende position, men levet stille i sin eksterne kommunikation.
Case
Træning af mellemledere i forandringskommunikation
ForandringskommunikationTræning
En international, dansk produktionsvirksomhed ønskede, at alle mellemledere i deres indkøbsafdeling skulle blive bedre til at kommunikere i forbindelse med interne forandringer.
Case
LinkedIn træning af direktion
LederkommunikationTræning
En dansk virksomhed i den finansielle sektor oplevede stor økonomisk fremgang, men virksomhedens eksterne kommunikation var ikke fulgt med.
Case
Udvikling af nordisk kommunikationsstrategi
Kommunikationsstrategi
En servicevirksomhed med aktiviteter i Danmark, Norge, Sverige og Finland ønskede at udvikle den første nordiske kommunikationsstrategi.
Case
Rebranding af norsk bryggeri
Corporate Branding
Nøgne Ø er et bryggeri for specialøl, som ligger i Grimstad i det sydlige Norge. Da bryggeriet blev startet, var det en pioner indenfor specialøl i Norge, og voksede siden til at blive Norges største specialølsbryggeri.
Case
Udvikling af vision, mission og værdier
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Nivaagaards Malerisamling er et populært lokalt mødested, og det har de seneste år oplevet en positiv udvikling i antallet af gæster. Ledelsen ønskede en stærkere vision, som vi hjalp dem med at udvikle.
Case
Kommunikationsstrategi for nyt bykvarter
Kommunikationsstrategi
Udviklingsselskabet Carlsberg Byen skulle revidere sin kommunikationsstrategi og manglede indsigter om en række interessenter.
Case
Budskabsplatform til 50 lande
Kommunikationsstrategi
ISS World Services ønskede at kommunikere den høje kvalitet i sine leverancer på et bestemt forretningsområde på en mere ensartet måde.
Case
Repositionering af rådgivende ingeniørvirksomhed
Corporate BrandingKampagner
Den internationale rådgivende ingeniørvirksomhed Steensen Varming skulle markere sit 80 års jubilæum og sit 40 års jubilæum for åbning af kontor i Sydney i forbindelse med opførelsen af operahuset.
Case
Indsigter om eksisterende og potentielle kunder
Nivaagaards Malerisamling overvejede, hvordan museet kunne øge besøgstallet yderligere og iværksætte nye aktiviteter for museets gæster.
Case
Udvikling af international PR Toolbox
Træning
SAS International ønskede at professionalisere arbejdet med pressekontakt i sine datterselskaber.
Case
Hvidbog som politisk værktøj
Public affairs
Den danske regering fremlagde i 2011 et forslag til en række afgiftsændringer på fødevareområdet for at skaffe et øget provenu.
Case
Håndtering af ny lovgivning
Public affairs
Den danske regering ville tilpasse lovgivningen på et bestemt område til europæisk, således at danske regler ville blive lempet.
Case
Beredskab for offshoring
Krisekommunikation
En international produktionsvirksomhed skulle lukke en fabrik i Danmark og flytte produktionen til udlandet.
Case
Lancering af en bæredygtig kaffeoplevelse
Corporate Branding
Nespresso ønskede at understøtte genanvendelsen af kaffekapsler fra private husstande, men den danske lovgivning tillod ikke en sådan indsamling.
Case
Lancering af Nordens første IMAX-biograf
Public relations
CinemaxX i København ønskede at understøtte lanceringen af Nordens første IMAX-biograf.
Case
Markedsføring af Alka Superliga
Corporate Branding
Alka Superliga ønskede et øget fokus på tilskueroplevelsen for at stå stærkest muligt i kampen om at få folk til at komme på stadion.
Case
Executive coaching af topledelse
LederkommunikationTræning
Direktionen på hovedkvarteret i en international virksomhed var usikre på, hvordan direktørerne gennem deres ledelsesadfærd bedst kunne understøtte virksomhedens værdier.
Case
’Live’ kriseøvelse
Krisekommunikation
En international energivirksomhed havde regler om, at alle datterselskaber hvert andet år skal vise, at de kan håndtere alvorlige kriser.
Case
Individuel ledelsesudvikling for erfaren kommunikationsdirektør
Træning
En kommunikationsdirektør, der netop var tiltrådt sin stilling, skulle gennemføre forandringer i kommunikationsafdelingen og udvikle en ny international kommunikationsstrategi.
Case
Revitalisering af bryggeribrand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Nørrebro Bryghus ønskede at revitalisere sit corporate brand og skabe fornyet interesse om sine produkter.
Case
Onboarding af ny kommunikationschef
Træning
En kommunikationschef tiltrådte en nyoprettet stilling og skulle fra første dag samtidig integrere kommunikationsfunktionen i den større kommunikations- og marketingafdeling.
Case
Kommunikationstræning af direktør
LederkommunikationTræning
En direktør for en virksomhed ønskede at øge sin gennemslagskraft ved mundtlige præsentationer i både små og store forsamlinger.
Case
Interessevaretagelse i forbindelse med afgiftsændring
Public affairs
Den danske regering ønskede i 2011 at foretage afgiftsændringer på energiområdet
Case
Strategi og koncept for social media tilstedeværelse
Corporate Branding
Nivaagaards Malerisamling ønskede at styrke kendskabet gennem sociale medier.
Case
Salgsbrochurer for boliger i Carlsberg Byen
Kampagner
I løbet af de næste otte til ti år forvandles Carlsbergs gamle bryggerigrund til et nyt bykvarter. Der opføres blandt andet 3.100 boliger i forskellige størrelser og prisklasser.
Case
Øget kendskab gennem photo walks
Public relations
Et samarbejde med en anerkendt fotograf skabte kendskab for Samsungs nye telefon hos den helt rette målgruppe
Case
Introduktion til det danske marked
Public relations
Den London-baserede tegnestue Upton-Hansen Architects ønskede at gå ind på det danske marked.
Case
Lancering af virtuel YouTube-stjerne og ny undervisningsplatform
Public relations
CP3-Origins på Syddansk Universitet skulle lancere en ny stor satsning, KvanteKarina, en virtuel YouTubeer, samt en ny undervisningsportal for at få flere børn og unge til at interesse sig for kvantefysik. De nye tiltag var en videreudvikling af et eksisterende koncept, Kvantebanditter.
Case
Kommunikationstræning af ledere og specialister
LederkommunikationTræning
En stor international virksomhed ønskede at gøre ledere og specialister bedre til at kommunikere internt.
Case
Udvikling af fagligt team
LederkommunikationTræning
En ny leder ønskede at udvikle sit lederteam og skabe følgeskab til en ny strategi.
Case
Forandringsproces i finansiel virksomhed
ForandringskommunikationTræning
Lederkommunikation skulle understøtte en organisatorisk forandring.
Case
Kommunikationsstrategi for Procesindustrien
Kommunikationsstrategi
En medlemsforening af danske virksomheder ønskede at skærpe sin profil.
Case
Involverende co-branding af kaffebrand
Public relations
Nespressos unikke koncept for kapselkaffe og brugervenlige kaffemaskiner har for længst vundet danskernes hjerter. Men Nespresso ønskede at skille sig ud fra konkurrenterne.
Case
Digital gimmick skræddersyet til målgruppen
Public relations
En ny digital platform var omdrejningspunkt for en målrettet PR-indsats og influencer-kampagne, der taler til serie- og filmelskere.
Case
Employer branding-platform til mange medarbejdergrupper
Employer Branding
Nordic Sugar havde behov for at tiltrække dygtige specialister på hovedkontoret i København og på fabrikkerne på Lolland og Falster.
Case
Influencerstrategi der giver langvarige resultater
Public relations
Influencerstrategi der giver langvarige resultater

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér