Løsninger der skaber en varig forskel
Case
Public relations
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event

Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Public relations
Nordisk leadbureau for stor produktlancering

RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Case
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand

Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Case
LederkommunikationThought Leadership
En stærkere position blandt erhvervskunder gennem thought leadership

Købstædernes Forsikring ønskede at positionere sig stærkere på cyberforsikring over for et vigtigt kundesegment af mindre danske virksomheder. Med afsæt i egne analyser, et event og den aktuelle debat skabte vi en række anledninger til at kommunikere til både eksisterende og potentielle kunder.
Case
Lederkommunikation
Lancering af koncernstrategi for 140 ledere

TV 2 Danmark havde udviklet en ny koncernstrategi og skulle lancere den for alle chefer og medarbejdere. COVID-19 betød, at lanceringen måtte ske virtuelt.
Case
Træning
Udviklingsforløb for kommunikationsrådgivere

For at etablere og styrke et moderne mind-set og stærkere rådgivningskompetencer, udviklede RelationsPeople et træningsforløb for rådgiverne på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet.
Case
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Udvikling af grundhistorie og model for content-produktion

Roskilde Kongrescenter ønskede at få større glæde af den ledige kapacitet, de oplevede mellem koncerter og sportsbegivenheder. RelationsPeople hjalp derfor med et forløb designet til at identificere målgrupper og arbejde strategisk med redaktionsplaner.
Case
LederkommunikationTræning
Kommunikationstræning for lokale ledere

For en stor virksomhed som Securitas kan det være en udfordring at kommunikere relevant og nærværende til alle de lokale afdelinger. RelationsPeople udviklede derfor et kursus målrettet mellemlederne, så de påtog sig større ansvar for kommunikationen og gjorde afstanden mellem hovedkvarter og lokale afdelinger mindre.
Case
Influencer marketing
Udvikling af datadrevet ambassadørprogram

Gennem et nyt ambassadørprogram fik EASIS struktureret deres arbejde med influencer marketing, hvorved de opnåede resultater.
Case
Influencer marketing
Influencerkampagne med fokus på julemarked

I forbindelse med deres årlige julemarked, ønskede Plantorama at skabe større engagement og fysisk trafik gennem en influencerkampagne.
Case
Influencer marketing
Influencer-kampagne som skulle skabe trafik til hjemmesiden

Have-, bolig- og dyrecenteret Plantorama lancerede i foråret 2020 deres nye Klik og Hent-funktion, som de ønskede at skabe opmærksomhed omkring gennem en influencer-aktivering.
Case
BæredygtighedCorporate Branding
Positionering af verdens største kemivirksomhed gennem sociale medier

BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at styrke sin position i Norden over for både beslutningstagere, samarbejdspartnere, potentielle kandidater og medarbejdere.
Case
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Nordisk kommunikationsfunktion for verdens største kemivirksomhed

BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at synliggøre deres mange videnstunge forretningsområder i Norden, hvor de også oplevede udfordringer med at kommunikere om deres bæredygtighedsagenda.
Case
Influencer marketingPublic relations
Lancering af ny TV-type via influencere

Samsung lancerede The Sero - det første rotérbare TV. Lanceringsstrategien bestod af en blanding af influencer marketing og traditionel PR, der sikrede de helt rigtige resultater.
Case
KommunikationsstrategiPublic relations
Øget omtale i livsstilsmedier

Samsung oplevede stor omtale i de danske tech-medier, men ønskede at øge deres tilstedeværelse i livsstilsmedierne.
Case
Corporate BrandingThought Leadership
Opbygning af thought leadership på et komplekst område

Den amerikanske it-virksomhed Aruba ønskede at positionere sig på det danske marked, og RelationsPeople omsatte komplekst, internationalt rettet materiale til lokalt indhold, som førte til en thought leadership-tilgang.
Case
Public relations
Pressedækning for et godt formål

Hvert år går hele Danmark, DR og de 12 største NGO’er sammen for at samle penge ind til projekter i tredjeverdenslande under Danmarks Indsamling. Det store indsamlingsshow løber af stablen den første lørdag i februar på DR1, men forud for showet er gået mange måneders arbejde med indsamlingsaktiviteter. RelationsPeople har siden 2019 været PR-partner for Danmarks Indsamling.
Case
Employer Branding
Udvikling af employer brand for at styrke rekruttering

Efter Evida flyttede hovedsæde fra København til Viborg, blev rekruttering af særligt specialister en udfordring. RelationsPeople udviklede et employer brand, som blandt andet omfattede strategi og kernefortælling.
Case
Corporate Branding
Udvikling af koncept for Museerne Helsingør

Helsingør Kommune ønskede større sammenhæng i kulturlivet for at løfte turismen i byen, og RelationsPeople udviklede derfor et koncept for Museerne Helsingør.
Case
LederkommunikationTræning
Aktivering af værdier i international ledergruppe

Efter ekspansiv udvikling og tæt på en fordobling i antallet af medarbejdere, havde Inter IKEA Centre Group A/S brug for at få styrket den værdibaserede ledelse i virksomheden.
Case
KommunikationsstrategiLederkommunikation
Toplederkommunikation for markedsleder

En medievirksomhed havde længe haft en markedsledende position, men levet stille i sin eksterne kommunikation.
Case
ForandringskommunikationTræning
Træning af mellemledere i forandringskommunikation

En international, dansk produktionsvirksomhed ønskede, at alle mellemledere i deres indkøbsafdeling skulle blive bedre til at kommunikere i forbindelse med interne forandringer.
Case
LederkommunikationTræning
LinkedIn træning af direktion

En dansk virksomhed i den finansielle sektor oplevede stor økonomisk fremgang, men virksomhedens eksterne kommunikation var ikke fulgt med.
Case
Kommunikationsstrategi
Udvikling af nordisk kommunikationsstrategi

En servicevirksomhed med aktiviteter i Danmark, Norge, Sverige og Finland ønskede at udvikle den første nordiske kommunikationsstrategi.
Case
Corporate Branding
Rebranding af norsk bryggeri

Nøgne Ø er et bryggeri for specialøl, som ligger i Grimstad i det sydlige Norge. Da bryggeriet blev startet, var det en pioner indenfor specialøl i Norge, og voksede siden til at blive Norges største specialølsbryggeri.
Case
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Udvikling af vision, mission og værdier

Nivaagaards Malerisamling er et populært lokalt mødested, og det har de seneste år oplevet en positiv udvikling i antallet af gæster. Ledelsen ønskede en stærkere vision, som vi hjalp dem med at udvikle.
Case
Kommunikationsstrategi
Kommunikationsstrategi for nyt bykvarter

Udviklingsselskabet Carlsberg Byen skulle revidere sin kommunikationsstrategi og manglede indsigter om en række interessenter.
Case
Kommunikationsstrategi
Budskabsplatform til 50 lande

ISS World Services ønskede at kommunikere den høje kvalitet i sine leverancer på et bestemt forretningsområde på en mere ensartet måde.
Case
Corporate BrandingKampagner
Repositionering af rådgivende ingeniørvirksomhed

Den internationale rådgivende ingeniørvirksomhed Steensen Varming skulle markere sit 80 års jubilæum og sit 40 års jubilæum for åbning af kontor i Sydney i forbindelse med opførelsen af operahuset.
Case

Indsigter om eksisterende og potentielle kunder

Nivaagaards Malerisamling overvejede, hvordan museet kunne øge besøgstallet yderligere og iværksætte nye aktiviteter for museets gæster.
Case
Træning
Udvikling af international PR Toolbox

SAS International ønskede at professionalisere arbejdet med pressekontakt i sine datterselskaber.
Case
Public affairs
Hvidbog som politisk værktøj

Den danske regering fremlagde i 2011 et forslag til en række afgiftsændringer på fødevareområdet for at skaffe et øget provenu.
Case
Public affairs
Håndtering af ny lovgivning

Den danske regering ville tilpasse lovgivningen på et bestemt område til europæisk, således at danske regler ville blive lempet.
Case
Krisekommunikation
Beredskab for offshoring

En international produktionsvirksomhed skulle lukke en fabrik i Danmark og flytte produktionen til udlandet.
Case
BæredygtighedCorporate Branding
Lancering af en bæredygtig kaffeoplevelse

Nespresso ønskede at understøtte genanvendelsen af kaffekapsler fra private husstande, men den danske lovgivning tillod ikke en sådan indsamling.
Case
Public relations
Lancering af Nordens første IMAX-biograf

CinemaxX i København ønskede at understøtte lanceringen af Nordens første IMAX-biograf.
Case
Corporate Branding
Markedsføring af Alka Superliga

Alka Superliga ønskede et øget fokus på tilskueroplevelsen for at stå stærkest muligt i kampen om at få folk til at komme på stadion.
Case
LederkommunikationTræning
Executive coaching af topledelse

Direktionen på hovedkvarteret i en international virksomhed var usikre på, hvordan direktørerne gennem deres ledelsesadfærd bedst kunne understøtte virksomhedens værdier.
Case
Krisekommunikation
’Live’ kriseøvelse

En international energivirksomhed havde regler om, at alle datterselskaber hvert andet år skal vise, at de kan håndtere alvorlige kriser.
Case
Træning
Individuel ledelsesudvikling for erfaren kommunikationsdirektør

En kommunikationsdirektør, der netop var tiltrådt sin stilling, skulle gennemføre forandringer i kommunikationsafdelingen og udvikle en ny international kommunikationsstrategi.
Case
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Revitalisering af bryggeribrand

Nørrebro Bryghus ønskede at revitalisere sit corporate brand og skabe fornyet interesse om sine produkter.
Case
Træning
Onboarding af ny kommunikationschef

En kommunikationschef tiltrådte en nyoprettet stilling og skulle fra første dag samtidig integrere kommunikationsfunktionen i den større kommunikations- og marketingafdeling.
Case
LederkommunikationTræning
Kommunikationstræning af direktør

En direktør for en virksomhed ønskede at øge sin gennemslagskraft ved mundtlige præsentationer i både små og store forsamlinger.
Case
Public affairs
Interessevaretagelse i forbindelse med afgiftsændring

Den danske regering ønskede i 2011 at foretage afgiftsændringer på energiområdet
Case
Corporate Branding
Strategi og koncept for social media tilstedeværelse

Nivaagaards Malerisamling ønskede at styrke kendskabet gennem sociale medier.
Case
Kampagner
Salgsbrochurer for boliger i Carlsberg Byen

I løbet af de næste otte til ti år forvandles Carlsbergs gamle bryggerigrund til et nyt bykvarter. Der opføres blandt andet 3.100 boliger i forskellige størrelser og prisklasser.
Case
Public relations
Øget kendskab gennem photo walks

Et samarbejde med en anerkendt fotograf skabte kendskab for Samsungs nye telefon hos den helt rette målgruppe
Case
Public relations
Introduktion til det danske marked

Den London-baserede tegnestue Upton-Hansen Architects ønskede at gå ind på det danske marked.
Case
Public relations
Lancering af virtuel YouTube-stjerne og ny undervisningsplatform

CP3-Origins på Syddansk Universitet skulle lancere en ny stor satsning, KvanteKarina, en virtuel YouTubeer, samt en ny undervisningsportal for at få flere børn og unge til at interesse sig for kvantefysik. De nye tiltag var en videreudvikling af et eksisterende koncept, Kvantebanditter.
Case
LederkommunikationTræning
Kommunikationstræning af ledere og specialister

En stor international virksomhed ønskede at gøre ledere og specialister bedre til at kommunikere internt.
Case
LederkommunikationTræning
Udvikling af fagligt team

En ny leder ønskede at udvikle sit lederteam og skabe følgeskab til en ny strategi.
Case
ForandringskommunikationTræning
Forandringsproces i finansiel virksomhed

Lederkommunikation skulle understøtte en organisatorisk forandring.
Case
Kommunikationsstrategi
Kommunikationsstrategi for Procesindustrien

En medlemsforening af danske virksomheder ønskede at skærpe sin profil.
Case
Public relations
Involverende co-branding af kaffebrand

Nespressos unikke koncept for kapselkaffe og brugervenlige kaffemaskiner har for længst vundet danskernes hjerter. Men Nespresso ønskede at skille sig ud fra konkurrenterne.
Case
Public relations
Digital gimmick skræddersyet til målgruppen

En ny digital platform var omdrejningspunkt for en målrettet PR-indsats og influencer-kampagne, der taler til serie- og filmelskere.
Case
Employer Branding
Employer branding-platform til mange medarbejdergrupper

Nordic Sugar havde behov for at tiltrække dygtige specialister på hovedkontoret i København og på fabrikkerne på Lolland og Falster.
Case
Public relations
Influencerstrategi der giver langvarige resultater

Influencerstrategi
der giver langvarige
resultater