Udvikling af grundhistorie
og model for content-produktion
Kristian Eiberg
Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk
Roskilde Kongrescenter ønskede at få større glæde af den ledige kapacitet, de oplevede mellem koncerter og sportsbegivenheder. RelationsPeople hjalp derfor med et forløb designet til at identificere målgrupper og arbejde strategisk med redaktionsplaner.
Roskilde Kongrescenter er på mange måder en succes i regionen. Flotte koncerter, store sportsbegivenheder, succesfuld foredragsvirksomhed. Men samtidig oplevede centeret også ledig kapacitet, som ville kunne bruges til endnu flere arrangementer. En af mulighederne var eksempelvis for firmaer, der kunne afholde møder, konferencer etc. i Roskilde Kongrescenter.
På den baggrund besluttede Roskilde Kongrescenter at gennemgå et forløb, der bestod af både afklaring af de forskellige målgrupper med efterfølgende justering af grundhistorien, samt et forløb, hvor den praktiske kommunikation fra Roskilde Kongrescenter til målgrupperne blev struktureret.
RelationsPeople udviklede og drev forløbet for at styrke det grundlæggende narrativ for Roskilde Kongrescenter sammen med ledelsen og Kommunikation/Marketing. Efterfølgende blev de store tanker gjort konkrete i et hjælp-til-selvhjælp-forløb med udgangspunkt i en rullende redaktionsplan, der samlede alle kommunikationstiltag i et struktureret flow. Dette demonstrerede samtidig det store potentiale, som Roskilde Kongrescenter allerede besidder og fik det ordentligt ud over stepperne.