• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Helsingør Museer
+ Tilmeld nyhedsbrev

Udvikling af koncept for
Museerne Helsingør

Kristian RelationsPeople
Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Helsingør Kommune ønskede større sammenhæng i kulturlivet for at løfte turismen i byen, og RelationsPeople udviklede derfor et koncept for Museerne Helsingør.

I Helsingør Kommunes Vision 2030 er turismeindsatsen båret af et stærkt kulturliv. Kommunen er dog i sin Turismepolitik 2025 opmærksom på, at der er et stort potentiale i at tiltrække flere gæster til kommunen og skabe øget synlighed om kommunens kulturelle aktiviteter. En af de kulturinstitutioner i kommunen, der ikke har forløst sit potentiale, er Museerne Helsingør.

Helsingør Kommune bad RelationsPeople om at udvikle et koncept for Museerne Helsingør, der kan give en mere sammenhængende profil, og inspirere Kultur- og Turismeudvalget til arbejdet med at udvikle museet, så det understøtter kommunens Vision 2030 og turismepolitik.

RelationsPeople udviklede et oplæg til en profil for fremtidens bymuseum med afsæt i Helsingørs stærke maritime fortælling. Udviklingsprocessen indebar desk research, møder og interviews med kommunens politikere og embedsmænd samt med repræsentanter for de frivillige på Museerne Helsingør.

Tilmeld nyhedsbrevKristian EibergCasesCorporate Branding
Case
Alfa Laval: Udvikling af en ny kernefortælling
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Corporate BrandingEmployer BrandingESG
Alfa Laval er en global industrivirksomhed med hovedkontor i Lund og beskæftiger mere end 20.000 medarbejdere over hele verden. Virksomheden oplever stor vækst og møder derfor nye kunder og partnere, der ikke i forvejen kendte til virksomheden eller dens produkter og løsninger. Væksten skabte også et behov for et stærkere employer brand for at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Derfor ønskede Alfa Laval at udvikle en ny kernefortælling.
Case
Roskilde Kongrescenter: Udvikling af grundhistorie og content-model
Kernefortælling for Roskilde Kongrescenter
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Roskilde Kongrescenter ønskede at få større glæde af den ledige kapacitet, de oplevede mellem koncerter og sportsbegivenheder. RelationsPeople hjalp derfor med et forløb designet til at identificere målgrupper og arbejde strategisk med redaktionsplaner.
Case
BASF: Positionering af verdens største kemivirksomhed gennem sociale medier
BASF
Corporate BrandingESG
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at styrke sin position i Norden over for både beslutningstagere, samarbejdspartnere, potentielle kandidater og medarbejdere.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Mediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.
Artikel
Espresso House: Hvordan kommunikerer man kommercielt i en krise?
Espresso House: Hvordan kommunikerer man kommercielt i en krise?
Corporate BrandingForandringskommunikation
Fra den ene dag til den anden skulle 55 danske Espresso House caféer lukke ned, og 800 kolleger blev sendt hjem. For Sinne Fiil Fredslund, Head of Marketing and Product, var Statsministerens nedlukning af samfundet i marts startskuddet på to måneders intenst arbejde med at holde gejsten oppe hos kollegerne og balancere kommercielle budskaber i en global krise. Samtidigt viste nedlukningen sig at være en ret relevant kontekst at teste nye idéer i.
Artikel
Tre tips til at få succes med employee advocacy
Tre tips til at få succes med employee advocacy
by Kristoffer Kej
Corporate BrandingEmployer Branding
Hvis du skal have succes med employee advocacy, kræver det en sammenhængende strategi – og at du er klar til at tage det lange seje træk, for resultaterne kommer ikke buldrende af sig selv. Baseret på vores erfaringer fra kunder er her tre tips til, hvordan du bør gribe opgaven an.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin