• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

Positionering af
verdens største kemivirksomhed
gennem sociale medier

Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at styrke sin position i Norden over for både beslutningstagere, samarbejdspartnere, potentielle kandidater og medarbejdere.

Som kompleks B2B-virksomhed med mange fagtunge forretningsområder kæmpede BASF med at knække koden til de rette kanaler og tilgang for at opbygge en thought leadership-position inden for innovation og bæredygtighed.

RelationsPeople lagde ud med en social media audit af den daværende tilgang og lagde derefter planen for en kanal- og indholdsstrategi for BASFs corporate LinkedIn-profil. I dag er BASF corporate primært til stede på LinkedIn i Norden, mens flere forretningsområder bruger Facebook aktivt i deres arbejde med at nå målgruppen som resultat af den indledende social media audit.

I det daglige udvikler RelationsPeople nu den årlige contentplan, årshjul, koncepter og kampagner for indhold og lokaliserer det internationale indhold, der kommer fra Tyskland. Indholdet sigter mod at positionere BASF inden for især bæredygtighed, innovation og digitalisering.

Samarbejdet har indtil videre resulteret i tocifrede vækstrater af followers, markant bedre engagement og et udvidet kendskab til BASF som virksomhed. Og så har indsatsen konsolideret virksomhedens budskaber på tværs af norden i en mere lokal fortælling, som samtidig understøtter den overordnede forretningsstrategi.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesCorporate Branding
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Case
Udvikling af grundhistorie og model for content-produktion
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Roskilde Kongrescenter ønskede at få større glæde af den ledige kapacitet, de oplevede mellem koncerter og sportsbegivenheder. RelationsPeople hjalp derfor med et forløb designet til at identificere målgrupper og arbejde strategisk med redaktionsplaner.
Case
Nordisk kommunikationsfunktion for verdens største kemivirksomhed
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at synliggøre deres mange videnstunge forretningsområder i Norden, hvor de også oplevede udfordringer med at kommunikere om deres bæredygtighedsagenda.
Case
Opbygning af thought leadership på et komplekst område
Corporate BrandingThought Leadership
Den amerikanske it-virksomhed Aruba ønskede at positionere sig på det danske marked, og RelationsPeople omsatte komplekst, internationalt rettet materiale til lokalt indhold, som førte til en thought leadership-tilgang.
Case
Udvikling af koncept for Museerne Helsingør
Corporate Branding
Helsingør Kommune ønskede større sammenhæng i kulturlivet for at løfte turismen i byen, og RelationsPeople udviklede derfor et koncept for Museerne Helsingør.
Artikel
5 gode råd til et vellykket webinar
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Når Covid-19 fortsat afholder os fra at invitere til fysiske arrangementer for kunder og interessenter, må man ty til alternative metoder. Webinaret er et godt bud på, hvordan man kan formidle viden og nå bredt ud, selvom man ikke kan mødes i virkeligheden. Men hvor skal man starte, hvad skal man tage højde for, og hvordan griber man i det hele taget genren an? Her er vores bedste råd fra vores egne erfaringer med webinar-formatet.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér