• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Træning
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
BASF
+ Tilmeld nyhedsbrev

Positionering af
verdens største kemivirksomhed
gennem sociale medier

Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at styrke sin position i Norden over for både beslutningstagere, samarbejdspartnere, potentielle kandidater og medarbejdere.

Som kompleks B2B-virksomhed med mange fagtunge forretningsområder kæmpede BASF med at knække koden til de rette kanaler og tilgang for at opbygge en thought leadership-position inden for innovation og bæredygtighed.

RelationsPeople lagde ud med en social media audit af den daværende tilgang og lagde derefter planen for en kanal- og indholdsstrategi for BASFs corporate LinkedIn-profil. I dag er BASF corporate primært til stede på LinkedIn i Norden, mens flere forretningsområder bruger Facebook aktivt i deres arbejde med at nå målgruppen som resultat af den indledende social media audit.

I det daglige udvikler RelationsPeople nu den årlige contentplan, årshjul, koncepter og kampagner for indhold og lokaliserer det internationale indhold, der kommer fra Tyskland. Indholdet sigter mod at positionere BASF inden for især bæredygtighed, innovation og digitalisering.

Samarbejdet har indtil videre resulteret i tocifrede vækstrater af followers, markant bedre engagement og et udvidet kendskab til BASF som virksomhed. Og så har indsatsen konsolideret virksomhedens budskaber på tværs af norden i en mere lokal fortælling, som samtidig understøtter den overordnede forretningsstrategi.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesCorporate BrandingESG
Artikel
ESG er mere en hygiejnefaktor end trækplaster i employer branding
by Cecilie Wagner Tang
Employer BrandingESG
Flere virksomheder lægger vægt på ESG i deres employer brand. Men spørgsmålet er, om det også er noget, kandidaterne faktisk vælger arbejdsplads ud fra – eller om faktorer som kultur, udviklingsmuligheder og ledelse stadig spiller en større rolle. Og hvad betyder det egentlig for medarbejderne at arbejde i en virksomhed, der vægter ESG højt?
Artikel
Bæredygtighedskommunikation: Dilemmaledelse for fuld udblæsning
by Kristian Eiberg
ESGLederkommunikation
Når kommunikatører skal kommunikere om bæredygtighed skal de stå tidligt op. Indholdet er svært og fuldt af dilemmaer. Løsningen er at udvikle et stærkt narrativ og etablere en effektiv tværfaglig organisering.
Artikel
Ny rapport: 7 sandheder om greenwashing
ESG
by Eva Harpøth Skjoldborg
ESG
Greenwashing er et tilbagevendende tema i både medier og virksomheders kommunikation – men hvor opstår de største risici egentlig? Og hvordan kan man tage noget af forvirringen ud af at kommunikere om bæredygtighed?
Undersøgelse
Ny minirapport om intern ESG-kommunikation
ESG kommunikation
by Eva Harpøth Skjoldborg
ESGIntern kommunikationLederkommunikation
Hvordan arbejder danske virksomheder med intern ESG-kommunikation? Hvilke udfordringer står de overfor? Og hvad kan man gøre for at komme bedre i mål med indsatsen?
Artikel
Ny podcast hjælper dig med at kommunikere om ESG
by Eva Harpøth Skjoldborg og Mai Steenbock Sørensen
ESG
Har du dokumentation nok med i pressemeddelelsen, eller er du bekymret for, at annoncen går i greenwashing-fælden?
Artikel
Toplederkommunikation har aldrig været sværere
RelationsPeople kommunikations bureau
by Kristian Eiberg
ESGKommunikationsstrategiLederkommunikationtoplederkommunikation
Når noget er svært, er det fristende at lade være. Denne tilgang duer ikke, når det drejer sig om toplederens kommunikation. ’Den der lever stille’ er ikke længere en farbar vej. Der er ingen vej udenom at navigere den kompleksitet, usikkerhed og tvetydighed, der skaber dilemmaer for toplederens kommunikation. Uanset hvor svært det er, er et stærkt narrativ en god start.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin