Positionering af
verdens største kemivirksomhed
gennem sociale medier
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at styrke sin position i Norden over for både beslutningstagere, samarbejdspartnere, potentielle kandidater og medarbejdere.
Som kompleks B2B-virksomhed med mange fagtunge forretningsområder kæmpede BASF med at knække koden til de rette kanaler og tilgang for at opbygge en thought leadership-position inden for innovation og bæredygtighed.
RelationsPeople lagde ud med en social media audit af den daværende tilgang og lagde derefter planen for en kanal- og indholdsstrategi for BASFs corporate LinkedIn-profil. I dag er BASF corporate primært til stede på LinkedIn i Norden, mens flere forretningsområder bruger Facebook aktivt i deres arbejde med at nå målgruppen som resultat af den indledende social media audit.
I det daglige udvikler RelationsPeople nu den årlige contentplan, årshjul, koncepter og kampagner for indhold og lokaliserer det internationale indhold, der kommer fra Tyskland. Indholdet sigter mod at positionere BASF inden for især bæredygtighed, innovation og digitalisering.
Samarbejdet har indtil videre resulteret i tocifrede vækstrater af followers, markant bedre engagement og et udvidet kendskab til BASF som virksomhed. Og så har indsatsen konsolideret virksomhedens budskaber på tværs af norden i en mere lokal fortælling, som samtidig understøtter den overordnede forretningsstrategi.