• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
+ Tilmeld nyhedsbrev

Positionering af
verdens største kemivirksomhed
gennem sociale medier

Sofie
Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at styrke sin position i Norden over for både beslutningstagere, samarbejdspartnere, potentielle kandidater og medarbejdere.

Som kompleks B2B-virksomhed med mange fagtunge forretningsområder kæmpede BASF med at knække koden til de rette kanaler og tilgang for at opbygge en thought leadership-position inden for innovation og bæredygtighed.

RelationsPeople lagde ud med en social media audit af den daværende tilgang og lagde derefter planen for en kanal- og indholdsstrategi for BASFs corporate LinkedIn-profil. I dag er BASF corporate primært til stede på LinkedIn i Norden, mens flere forretningsområder bruger Facebook aktivt i deres arbejde med at nå målgruppen som resultat af den indledende social media audit.

I det daglige udvikler RelationsPeople nu den årlige contentplan, årshjul, koncepter og kampagner for indhold og lokaliserer det internationale indhold, der kommer fra Tyskland. Indholdet sigter mod at positionere BASF inden for især bæredygtighed, innovation og digitalisering.

Samarbejdet har indtil videre resulteret i tocifrede vækstrater af followers, markant bedre engagement og et udvidet kendskab til BASF som virksomhed. Og så har indsatsen konsolideret virksomhedens budskaber på tværs af norden i en mere lokal fortælling, som samtidig understøtter den overordnede forretningsstrategi.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesBæredygtighedCorporate Branding
Artikel
Den ultimative b(l)æredygtighedsordbog
by Laura Hovmand Nielsen og Sofie Desmareth Riemann
Bæredygtighed
Fra 2024 kommer bæredygtighedsrapportering på dagsordenen hos mange virksomheder, når de skal begynde at rapportere på sociale, miljø- og ledelsesmæssige faktorer under et nyt EU-direktiv, CSRD. Hvis du ikke har arbejdet med området før, er der mange nye ord og forkortelser, som kræver, at du holder tungen lige i munden. Derfor har vi udarbejdet en mini-ordbog, der overskueliggør mange af de generelle termer. Ordbogen vil løbende blive opdateret.
Artikel
European Green Deal: Giv virksomhedens narrativer et serviceeftersyn
by Kristian Eiberg
BæredygtighedLederkommunikation
Nye lovkrav på bæredygtighedsområdet er overvældende og arbejdsgenerende, men de er også en god anledning til at give virksomhedens vision eller purpose et serviceeftersyn. Kommunikationsdirektøren står over for et ’defining moment’.
Artikel
Debat: Sådan er et liv med Danske Bank blevet til tre konkrete huskeregler for kommunikation om bæredygtighed
by Mathias Estrup Fallesen
Bæredygtighed
Tilbage til fremtiden: Da jeg var dreng, beundrede jeg Danske Bank. Siden druknede beundringen i møgsager. Nu vil Danske Bank se fremad med deres strategi ”Forward ’28” med fokus på en sund ledelseskultur og bæredygtighed. Skal de lykkes, kan de med fordel bruge tre huskeregler for kommunikation om bæredygtighed, som jeg har udledt af Danske Banks historie.
Artikel
EU-lovgivning: Hvad enhver employer branding ansvarlig bør vide om regler for bæredygtige løfter
by Kristoffer Kej
BæredygtighedEmployer Branding
Hvis jeres employer brand læner sig op ad grønne løfter eller et bæredygtigt formål, så er det værd at holde øje med den bølge af ny EU-lovgivning, der lige nu og i de kommende år vil påvirke kommunikationen om bæredygtighed i alle virksomheder.
Artikel
Denne artikel er bæredygtig, klimavenlig og CO2-neutral – eller er den også det?
by Monica Wass og Sofie Desmareth Riemann
Bæredygtighed
Hvordan kan man markedsføre bæredygtighedsinitiativer i virksomheder uden fare for at blive anklaget for vildledning af forbrugeren?
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Gem & Acceptér