Vi hjælper vores kunder med at forbedre omdømme ved at styrke deres relationer til vigtige stakeholdere, udvikle kommunikation til deres egne kanaler eller eksterne medier, navigere gennem kriser, skabe thought leadership positioner, udvikle attraktive employer brands og skabe kommunikationsstrategier med gennemslagskraft. For at vinde markedsdele for vores kunder udvikler vi engagerende kampagner, skaber synlighed for produkter i eksterne medier og hos influenter eller tilrettelægger produktlanceringer og holder events. Vi forandrer organisationer ved at gøre strategi forståeligt, sætte retning med en klar kernefortælling eller styrke top- og linjeledernes kommunikation. Få et bedre indblik i vores ydelser herunder.
Vi forbedrer omdømme, vinder markedsandele og forandrer organisationer
Analyse

Analyse
God kommunikation er baseret på indsigter om markedet, sagen, konkurrenterne, kunderne og øvrige stakeholdere. Ved at være nysgerrige og stille de rigtige spørgsmål kan vi sammen tilrettelægge kommunikation, der gør en forskel. Vi mestrer både den kvalitative analyse, der giver dybe indsigter, og den kvantitative, der giver vished for, at kommunikationsindsatsen hviler på et solidt grundlag.

Corporate Branding

Corporate Branding
En skarp brand platform skaber sammenhæng mellem det, I som organisation gerne vil være, hvordan I rent faktisk er, og hvordan jeres interessenter opfatter jer. Jo større synergi mellem de tre elementer, jo stærkere er jeres brand. Vi arbejder med en gennemprøvet model for udvikling af platformen, der omfatter kernefortælling, budskaber, positionering og visuel identitet.

Employer Branding

Employer Branding
Employer branding handler om at give et godt og retvisende indtryk af jeres virksomhed som arbejdsplads, og et stærkt employer brand kan hjælpe jer med at tiltrække og holde på de rigtige medarbejdere. Vi har gennem mere end 15 år udviklet employer brands for en række danske og internationale virksomheder og organisationer, så vi ved, hvordan vi kommer frem til det bedste resultat.

Forandringskommunikation

Forandringskommunikation
Forandringer i virksomheder er ofte krævende, fordi de betyder, at både medarbejdere og ledere skal ændre adfærd og måske tilegne sig nye kompetencer. God kommunikation er en væsentlig bestanddel i en god forandringsproces, men vi ved af erfaring, at det skal ske i samspil med ledelse og ikke mindst en inkluderende proces. Derfor går vi altid til opgaven med ydmyghed og en holistisk tilgang.

Influencer marketing

Influencer marketing
Forbrugere i dag stoler mere på mennesker end på brands. Influencer marketing er derfor et nyttigt værktøj, der kan give et brand en personlig stemme. Men det er også et broget felt, hvor det kan være svært at finde det rigtige match mellem brand og influencer. Derfor arbejder vi altid databaseret, og vi har med den tilgang hjulpet flere kunder med at skabe succesfulde ambassadørprogrammer og kampagner.

Kampagner

Kampagner
Kampagner er et godt redskab, når du vil nå langt ud til en afgrænset gruppe af mennesker med et enkelt budskab. Hos RelationsPeople kommer kampagner i mange størrelser og formater, fra den afgrænsede employer branding-kampagne på LinkedIn til større kampagner, hvor vi bruger mange kommunikationskanaler for at nå målgruppen.

Kommunikationsstrategi

Kommunikationsstrategi
Den gode kommunikationsstrategi sætter retning og tager udgangspunkt i de udfordringer, organisationen har. Og den sætter rammen for kommunikationsindsatsen ved at prioritere de indsatser, der bedst understøtter mål og ambitioner. Med velafprøvede processer og modeller hjælper vi med at bryde opgaven ned i mindre dele og komme i mål med en strategi, der strømliner kommunikationen og skaber resultater.

Krisekommunikation

Krisekommunikation
Kriser kan opstå pludseligt og uforudset, eller de kan have været under opsejling længe men alligevel ikke til at undgå. Uanset hvad er det vigtigt at få krisen håndteret proaktivt, så den ikke vokser sig større end nødvendigt. Vi har stor erfaring med at håndtere kriser og potentielle kriser, og vi ved at grundig forberedelse og analyse af situationen er nøglen til at lykkes bedst muligt.

Lederkommunikation

Lederkommunikation
God lederkommunikation skaber motivation og forståelse for virksomhedens retning. Ledernes – og særligt topledernes – eksterne kommunikation i medierne har desuden stor betydning for jeres omdømme. Vi arbejder metodisk og forskningsbaseret med lederkommunikation og hjælper med alt fra struktur og organisering til budskaber og træning.

Public affairs

Public affairs
Med et systematisk public affairs arbejde, kan I varetage organisationens interesser og sikre både optimale rammevilkår og stærke relationer. Vi hjælper vores kunder med at sikre de rette indsigter gennem grundige analyser. Og med at kortlægge stakeholdere og styrke vores kunders relationer med dem.

PR

PR
En stærk PR-indsats styrker jeres relationer til interne og eksterne stakeholders gennem strategisk kommunikation for i sidste ende at forbedre virksomhedens omdømme. Uanset om det er gennem pressearbejde, sociale medier eller andre kanaler går vi altid strategisk til opgaven. Det handler ikke bare om at ’være’ på, men om at opnå et særligt mål for forretningen.

Thought Leadership

Thought Leadership
Med skarpe thought leadership aktiviteter kan I positionere jer som dem, medier og andre går til, når de vil blive klogere på et bestemt emne. Det kan drive salg og styrke brandet ved at demonstrere dyb viden og sætte ansigt på medarbejdere bag produkterne. Vi har mange års erfaring med at udvikle stærke thought leader positioner for både virksomheder, deres ledere og eksperter.

Træning

Træning
Vi træner ledere i at blive bedre til at kommunikere internt og eksternt – og vi træner ledernes rådgivere til at blive mere effektive rådgivere. Vi er rutinerede undervisere, facilitatorer og coaches, og vi kan gennemføre alt fra korte træningsseancer til længere uddannelsesforløb tilpasses den enkelte deltager og organisation.
