• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Corporate branding

Byg en brand-platform,
der differentierer og sikrer rød tråd

Vil du vide mere?
Kontakt:

Sofie
Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

Vi hjælper vores kunder med at udvikle en brand platform, der rummer en fælles fortælling og det udtryk, som skal gå igennem alt, hvad organisationen gør - lige fra hjemmeside til afdelingsmøder med medarbejderne. Brandplatformen er en paraply for al kommunikation, og den giver svaret på, hvem I er som organisation, og hvad I står for. Derfor er brand-platformen et af de mest grundlæggende redskaber i værktøjskassen, når I skal bygge jeres position.

Sådan arbejder vi med corporate branding
Selvom vi gennem mange år har udviklet en fast tilgang og struktur for, hvordan vi sammen med kunden udvikler en brandplatform, så er der ikke to organisationer, der er ens, og derfor skræddersyer vi altid forløbet.

Vi starter typisk med en analyse, hvor vi indsamler viden blandt relevante stakeholders internt og eksternt. Herefter går vi ind i udviklingsfasen, der ofte vil inkludere workshops med organisationen for at sikre den rette involvering. Endelig afslutter vi med præsentation af brand-platformen for organisationen og efterfølgende endelig tilpasning.

Brandplatformen indeholder altid budskaber og kernefortælling og kan derudover kombineres med CVI (Corporate Visual Identity), tone of voice, billedbank, brand-manualer og lignende. Til den visuelle og grafiske del arbejder vi altid sammen med dygtige kreative i vores netværk – eller med kundens eksisterende reklame- eller designbureau.

Se eksempler på vores arbejde med corporate branding: Udvikling af koncept for Museerne Helsingør  og Udvikling af grundhistorie og model for content-produktion.

Sofie Desmareth Riemann
Case
Alfa Laval: Udvikling af en ny kernefortælling
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Corporate BrandingEmployer BrandingESG
Alfa Laval er en global industrivirksomhed med hovedkontor i Lund og beskæftiger mere end 20.000 medarbejdere over hele verden. Virksomheden oplever stor vækst og møder derfor nye kunder og partnere, der ikke i forvejen kendte til virksomheden eller dens produkter og løsninger. Væksten skabte også et behov for et stærkere employer brand for at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Derfor ønskede Alfa Laval at udvikle en ny kernefortælling.
Case
Roskilde Kongrescenter: Udvikling af grundhistorie og content-model
Kernefortælling for Roskilde Kongrescenter
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Roskilde Kongrescenter ønskede at få større glæde af den ledige kapacitet, de oplevede mellem koncerter og sportsbegivenheder. RelationsPeople hjalp derfor med et forløb designet til at identificere målgrupper og arbejde strategisk med redaktionsplaner.
Case
BASF: Positionering af verdens største kemivirksomhed gennem sociale medier
BASF
Corporate BrandingESG
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at styrke sin position i Norden over for både beslutningstagere, samarbejdspartnere, potentielle kandidater og medarbejdere.
Case
Museerne Helsingør: Udvikling af koncept
Helsingør Museer
Corporate Branding
Helsingør Kommune ønskede større sammenhæng i kulturlivet for at løfte turismen i byen, og RelationsPeople udviklede derfor et koncept for Museerne Helsingør.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Mediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.
Artikel
Espresso House: Hvordan kommunikerer man kommercielt i en krise?
Espresso House: Hvordan kommunikerer man kommercielt i en krise?
Corporate BrandingForandringskommunikation
Fra den ene dag til den anden skulle 55 danske Espresso House caféer lukke ned, og 800 kolleger blev sendt hjem. For Sinne Fiil Fredslund, Head of Marketing and Product, var Statsministerens nedlukning af samfundet i marts startskuddet på to måneders intenst arbejde med at holde gejsten oppe hos kollegerne og balancere kommercielle budskaber i en global krise. Samtidigt viste nedlukningen sig at være en ret relevant kontekst at teste nye idéer i.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin