The Communications Advisor
Sammen med Københavns Universitet har RelationsPeople skrevet bogen The Communications Advisor, der undersøger relationen mellem toplederen og kommunikationsrådgiveren. I bogen er over 80 topledere og rådgivere blevet spurgt om deres relation til hinanden, og vi opsummerer kravene til fremtidens rådgivere.
Vi tror på, at virksomheder styrker deres omdømme og skaber klarhed og engagement ved at arbejde struktureret med lederkommunikation. Vi har mange års erfaring med at træne topledere 1:1, og vi har med thought leadership etableret agendaer, der understøtter vores kunders forretning. Med bogen får vi endnu et værktøj og flere gode indsigter, som kan hjælpe toplederen og hans kommunikationsrådgiver med at opbygge en relation, som giver øget værdi for begge.
Hvis du eller din kommunikationsafdeling savner faglig inspiration, kan vi hjælpe jer videre. Vi har nemlig udviklet en række træningsforløb baseret på mere end 20 års rådgivererfaring og vores bog- og forskningsprojekt i samarbejde med Københavns Universitet. Læs mere om vores træningsforløb ift. toplederkommunikation her og vores generelle træninger for dig som kommunikationsrådgiver her.
Om bogen
Hør de to forfattere – Anders Monrad Rendtorff og Kristian Eiberg – fortælle om tankerne bag bogen, og hvordan rådgivere kan bruge den i deres daglige kommunikationsarbejde.
Læs vores rapport:
Fremtidens kommunikationsrådgivere savner kompetenceudvikling
At en kommunikationsrådgiver skal vide noget om kommunikation for at opnå ’license to operate’ i organisationen er ét element, men viden om kommunikation og kommunikative færdigheder kan ikke stå alene. Så hvilke yderligere kompetencer er afgørende for, at man kan levere slagkraftig og effektfuld rådgivning og blive en såkaldt trusted advisor?
Det er et spørgsmål, som vi blandt andre forsøger at besvare i forskningsprojektet ’Toplederkommunikation og Fremtidens Rådgiver’ og med vores bog ’The Communications Advisor’. Vi har lavet endnu en undersøgelse i praksis af nogle af vores indsigter fra forskningsprojektet med en survey baseret på 63 anonyme respondenter fra rådgivningsbranchen (oktober-november 2022). Resultatet er, at rådgiverne savner kompetenceudvikling.
Er du nysgerrig på at vide mere, kan du skrive dig op nedenfor og modtage hele rapporten med resultaterne fra surveyen.