• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople

The Communications Advisor

Sammen med Københavns Universitet har RelationsPeople skrevet bogen The Communications Advisor, der undersøger relationen mellem toplederen og kommunikationsrådgiveren. I bogen er over 80 topledere og rådgivere blevet spurgt om deres relation til hinanden, og vi opsummerer kravene til fremtidens rådgivere.

Vi tror på, at virksomheder styrker deres omdømme og skaber klarhed og engagement ved at arbejde struktureret med lederkommunikation. Vi har mange års erfaring med at træne topledere 1:1, og vi har med thought leadership etableret agendaer, der understøtter vores kunders forretning. Med bogen får vi endnu et værktøj og flere gode indsigter, som kan hjælpe toplederen og hans kommunikationsrådgiver med at opbygge en relation, som giver øget værdi for begge.

Hvis du eller din kommunikationsafdeling savner faglig inspiration, kan vi hjælpe jer videre. Vi har nemlig udviklet en række træningsforløb baseret på mere end 20 års rådgivererfaring og vores bog- og forskningsprojekt i samarbejde med Københavns Universitet. Læs mere om vores træningsforløb ift. toplederkommunikation her og vores generelle træninger for dig som kommunikationsrådgiver her.

Om bogen

Hør de to forfattere – Anders Monrad Rendtorff og Kristian Eiberg – fortælle om tankerne bag bogen, og hvordan rådgivere kan bruge den i deres daglige kommunikationsarbejde.

https://relationspeople.dk/wp-content/uploads/2022/11/Anders-og-Kristian-final-m-tekst-min-ny-nov-2022-1.mp4

 

Køb bogen her

Gratis læseprøve

Læs vores rapport:

Fremtidens kommunikationsrådgivere savner kompetenceudvikling

At en kommunikationsrådgiver skal vide noget om kommunikation for at opnå ’license to operate’ i organisationen er ét element, men viden om kommunikation og kommunikative færdigheder kan ikke stå alene. Så hvilke yderligere kompetencer er afgørende for, at man kan levere slagkraftig og effektfuld rådgivning og blive en såkaldt trusted advisor?

Det er et spørgsmål, som vi blandt andre forsøger at besvare i forskningsprojektet ’Toplederkommunikation og Fremtidens Rådgiver’ og med vores nye bog ’The Communications Advisor’. Nu har vi for første gang gennemført en undersøgelse i praksis af nogle af vores indsigter fra forskningsprojektet med en survey baseret på 63 anonyme respondenter fra rådgivningsbranchen (oktober-november 2022). Resultatet er, at rådgiverne savner kompetenceudvikling.

Er du nysgerrig på at vide mere, kan du skrive dig op nedenfor og modtage hele rapporten med resultaterne fra surveyen.

Nedenfor kan du downloade rapporten

Artikel
Ny survey sætter spot på rådgiverkompetence
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Krisetider og store forandringer sætter topledere under pres, og det smitter af på kravene til de rådgivere, der skal rådgive toplederne. Det mærker rådgiverne, og i en ny survey efterspørger to ud af tre kompetenceudvikling.
Artikel
Kommunikationsrådgivere mangler kompetenceudvikling
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Det er ikke overraskende, at en kommunikationsrådgiver skal vide noget om kommunikation. Det giver rådgiveren ’license to operate’. Men hvad skal en kommunikationsrådgiver ellers kunne for få succes – eller blive klar til næste job?
Artikel
Er en dansk topchefs omdømme 150 mia. kroner værd?
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Knap halvdelen af en virksomheds markedsværdi skyldes topchefens omdømme, hvis man spørger lederne i en virksomhed. Det understreger behovet for at arbejde strategisk med topchefens positionering og kommunikation.
Artikel
To vigtige pointer om god kommunikationsrådgivning af topledere
by Anita Østergaard Sørensen
ArtikelsamlingLederkommunikation
Er du kommunikationsrådgiver? Og savner du fagligt input og inspiration fra andre erfarne kommunikationsrådgivere, der både kan styrke dit strategiske arbejde med kommunikation og din relation til din topleder? Så er vores artikelsamling ’Toplederkommunikation: Sådan bliver du en bedre rådgiver for din topleder’ lige noget for dig (og så har vi en virkelig god nyhed til dig – længere nede i artiklen).
Artikel
Artikelsamling om toplederkommunikation
Lederkommunikation
I artikelsamlingen, 'Toplederkommunikation: Sådan bliver du en bedre rådgiver for toplederen', har vi plukket brugbar teori og vigtige, praktiske erfaringer om kommunikationsrådgivning af topledere, indsamlet hos RelationsPeople gennem mere end 20 år.
Artikel
Få en god relation til topchefen
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Kan man koge et stort forskningsprojekt ned til få, konkrete anbefalinger, som en rådgiver for en topchef kan bruge i praksis? Således lød udfordringen forud for et netværksmøde med en gruppe erfarne pressechefer, og svaret blev ni anbefalinger med afsæt i forskningsprojektets data.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Gem & Acceptér