Tilmelding til nyhedsbrev
EventTræning & workshops
Masterclass: Strategisk employer branding (venteliste)
by Kristoffer Kej
Employer BrandingVi gennemførte i foråret 2024 en Masterclass om strategisk employer branding, som fik gode evalueringer af deltagerne. Vi vil gerne gentage succesen, hvis vi igen kan samle et hold af dygtige og videbegærlige employer branding ansvarlige.
Artikel
Holdning: Årets Ord 2024 – sådan det burde have været, hvis du altså spørger mig
by Alexandra Infantino Charquero
HoldningSiden 2006 har vi I Danmark udnævnt et Årets ord. Her har vi set ord som ”Lømmelpakke” (2009), ”Kvindelandsholdet” (2017) og mine personlige favoritter ”Ommer” (2006) og ”Undskyld” (2013). Udnævnelsen har skiftet hænder nogle gange og i år stod Dansk Sprognævn sammen med DR for Årets Ord og fik æren af at kåre ”Fedtemøg” som vinderen. Havde jeg haft større indflydelse, ville 2024 huskes som langt mere ”brat”.
Artikel
Det skal vi læse, se og lytte til i juleferien
by Mai Steenbock Sørensen
Juleferien er lige om hjørnet og med julehyggen kommer også tiden for at læse en god bog eller endelig få fulgt op på den serie, man ellers ikke har tid til at se. Vi har derfor traditionen tro samlet, hvad vi påtænker at give os i kast med som anbefalinger til din underholdning i juleferien.
Artikel
Toplederkommunikation har aldrig været sværere
by Kristian Eiberg
ESGKommunikationsstrategiLederkommunikationtoplederkommunikationNår noget er svært, er det fristende at lade være. Denne tilgang duer ikke, når det drejer sig om toplederens kommunikation. ’Den der lever stille’ er ikke længere en farbar vej. Der er ingen vej udenom at navigere den kompleksitet, usikkerhed og tvetydighed, der skaber dilemmaer for toplederens kommunikation. Uanset hvor svært det er, er et stærkt narrativ en god start.
Artikel
Er det en god idé at bruge ESG-budskaber i dit employer brand?
by Alexandra Infantino Charquero
Employer BrandingESGBudskaber om ESG spiller en afgørende rolle for tiltrækningen og fastholdelsen af medarbejdere, i hvert fald hvis man spørger de employer branding ansvarlige. Men budskaber om ESG er ikke nødvendigvis dem, de potentielle medarbejdere synes er vigtigst. Så hvad gør man?
Artikel
Få mikrofonen til at elske dig: De bedste råd fra vores medietræninger
by Sofie Desmareth Riemann
MedietræningOrganisationer kommer ofte i tanke om medietræning, når der opstår en krise eller en mulighed med et oplagt medie. Og selvom en enkelt træning kan gøre underværker, så er medietræning ligesom en muskel, der skal holdes ved lige og udfordres for at holde sig stærk og klar. Selv talspersoner med det største talent for at tale med journalister og levere budskaber har brug for at øve og udvikle sig med en vis kadence.