Tilmelding til nyhedsbrev
Artikel
Få mikrofonen til at elske dig: De bedste råd fra vores medietræninger
by Sofie Desmareth Riemann
MedietræningOrganisationer kommer ofte i tanke om medietræning, når der opstår en krise eller en mulighed med et oplagt medie. Og selvom en enkelt træning kan gøre underværker, så er medietræning ligesom en muskel, der skal holdes ved lige og udfordres for at holde sig stærk og klar. Selv talspersoner med det største talent for at tale med journalister og levere budskaber har brug for at øve og udvikle sig med en vis kadence.
Artikel
Holdning: Employer branding-indsatsen kan ikke alene drive arbejdet med at øge diversiteten
by Anita Østergaard Sørensen
Employer BrandingHoldningVi har netop udgivet vores seneste rapport om employer branding-praksis ude i danske virksomheder. I vores undersøgelse har vi spurgt employer branding-professionelle ind til, hvordan man arbejder med strategi og måling, involvering af ledelsen, ESGs betydning for rekrutteringen, employee advocacy m.m.
Artikel
Employee Advocacy: Når en medarbejder deler egne historier, skaber det ringe i vandet
by Pernille Futtrup og Kenneth Grothe Toustrup
Employer BrandingHos HOFOR, Hovedstadsområdets Forsyningsselskab, er employee advocacy et nyt strategisk tiltag i jagten på de rette kompetente medarbejdere. Indsatsen bygger på medarbejdernes egne passioner og lyst til at dele virksomhedens historier på LinkedIn, og de første erfaringer fra pilotprojektet ser lovende ud.
Event
Morgenbriefing: Employer branding i praksis
by Kristoffer Kej
Giv indblik i dit arbejde med employer branding og få indblik i andres. Det er tanken bag en ny undersøgelse, som du kan høre mere om på vores morgenbriefing, hvor vi også dykker ned i to cases og lægger op til udveksling af erfaring.
Undersøgelse
Ny Employer Branding-rapport
by Kristoffer Kej
Employer BrandingKonkurrencen om de rette medarbejdere er intens, og mange brancher oplever stadig lav ledighed. Dette billede går igen i vores seneste undersøgelse, hvor over halvdelen af deltagerne rapporterer, at det er en udfordring at rekruttere de rigtige profiler. Derfor har vi travlt i employer branding-verdenen.
Artikel
Strategisk employer branding: Det er svært at nå i mål, hvis der ikke er et
by Kristoffer Kej
Employer BrandingEn strategi skal sætte retning, men det svært at holde retningen, hvis der ikke er noget konkret at styre efter. Lige inden sommerferien var 57 employer branding ansvarlige fra danske virksomheder så søde (og nysgerrige) at svare på en række spørgsmål om employer branding i praksis.Et par af de iøjnefaldende resultater fra undersøgelsen er, at fire ud af ti virksomheder ikke har en nedskrevet strategi for employer branding, mens kun hver femte virksomhed løbende måler og følger op på faste KPI’er.