Tilmelding til nyhedsbrev
Uncategorized @da
Plakattjek: Mød RPs favoritter fra de kommunale kampagner

by Mai Steenbock Sørensen
Lad os tage et kig på, hvordan valgplakaterne virker fra et kommunikationsperspektiv.
Artikel
Nødhjælp i Ukraine frem for fest i København

by Kristian Eiberg
For 25 år siden startede RelationsPeople med en vision om at skabe et kommunikationsbureau med en stærk forretningsforståelse. Med et bureauseminar på Mallorca markerede vi fødselsdagen internt, men vi har ærlig talt været meget i tvivl om, hvordan vi ellers skulle fejre det. Det er endt med, at vi har doneret hele festbudgettet til Dansk Røde Kors’ hjælpearbejde i Ukraine ud fra en overvejelse om, at det kan gøre en større forskel hos ukrainske familier, der lever i frygt og usikkerhed om fremtiden, end hvis vi fejrer fødselsdagen med en fest i København.
Artikel
ESG er mere en hygiejnefaktor end trækplaster i employer branding

by Cecilie Wagner Tang
Employer BrandingESGFlere virksomheder lægger vægt på ESG i deres employer brand. Men spørgsmålet er, om det også er noget, kandidaterne faktisk vælger arbejdsplads ud fra – eller om faktorer som kultur, udviklingsmuligheder og ledelse stadig spiller en større rolle. Og hvad betyder det egentlig for medarbejderne at arbejde i en virksomhed, der vægter ESG højt?
Event
Ny forskning: Hvilke AI-kompetencer kan du ikke klare dig uden som kommunikatør?

by Kristian Eiberg
Er du foran, bagud eller på linje med andre kommunikatører i en tid, hvor generativ AI påvirker kommunikationsfaget?
Artikel
Employer branding: Hvorfor taler vi så meget om Gen Z, og hvordan taler vi med dem?

by Kenneth Grothe Toustrup
Employer BrandingGeneration Z er formet af en tid med kriser, sociale medier og et stærkt individualiseringspres. I denne Q&A forklarer forfatter og rådgiver, Alexandra Krautwald, hvorfor de unge stiller krav til arbejdspladsen, hvad der kendetegner deres tilgang til arbejdslivet, og hvordan du som leder kan skabe tillid og tilknytning – uden at drukne i strategimøder.
Artikel
Nyt akademi: Et kompetenceløft inden for bæredygtighed i kommunikation og markedsføring

by Amalie Nygaard Wibrand
Behovet for, at kommunikations- og marketingafdelinger integrerer bæredygtighed i indhold og praksis er højere end nogensinde. Men hvordan sikrer man, at man som kommunikatør og marketeer faktisk kan navigere i den komplekse dagsorden – og kommunikere ansvarligt og troværdigt om den? Det spørgsmål har RelationsPeople og Orchestra sat sig for at besvare med et nyt internt akademi.