Hvordan viser man omverdenen, at man er en spændende arbejdsplads, når hverdagen er hemmelig, og medarbejderne ikke kan tale om, hvad de arbejder med?
Det var udfordringen i en nøddeskal for PET, der havde behov for ikke kun at tiltrække politifolk, men også dygtige it- og datafolk, analytikere og mange andre profiler. Hos PET arbejder der alt fra fysikere og elektrikere til bibliotekarer og humanister. Det skulle være tydeligere, at PET er meget mere end en arbejdsplads for politifolk – og at hverdagen byder på et vigtigt formål, men også udfordrende og udviklende opgaver og ikke mindst et unikt sammenhold.
RelationsPeople udviklede i samarbejde med The Unicorn en employer brand platform under overskriften ’en hverdag, der aldrig bliver hverdag’ samt en række strategiske anbefalinger til udrulning af det nye employer brand. Desuden udviklede vi et nyt visuelt udtryk, nye billeder og en serie film, som PET kunne anvende til deres egne kanaler. Udviklingsarbejdet blev baseret på en grundig analyse, herunder gruppeinterviews med udvalgte medarbejdergrupper og interviews med ledere og direktion.
PET er efterfølgende selv i gang med at rulle employer brandet ud på baggrund af anbefalinger og en employer brand guide.