Masterclass om strategisk employer branding: Sæt de rigtige mål og find vejen derhen.
Der er kamp om at tiltrække og tilknytte de bedste medarbejdere. Det har gjort employer branding til en forretningskritisk disciplin i mange organisationer. Det til trods sidder den employer brand ansvarlige ofte alene i orkanens øje, og hverdagen går med taktiske tiltag i stedet for strategi. På denne masterclass får du inspiration til, hvordan du kan arbejde strategisk med employer branding og sikre bedre udbytte af din og organisationens indsats.
Du tilmelder dig masterclassen vha. formularen nedenfor.
Forløbet er designet, så du undervejs får lejlighed til at arbejde med din egen organisation. Du kommer derfor ikke kun hjem med ny inspiration, men også et konkret output. Om ikke en færdig strategi, så et udgangspunkt for at komme videre.
På vores masterclass kommer vi blandt andet rundt om:
- Hvordan du sikrer ledelsesmæssigt fokus
- Hvordan du involverer de rette interne stakeholders
- Hvordan du formulerer de rigtige mål – og får fulgt op på dem
- Hvordan du rent praktisk kan bygge strategien op, og hvad den kan bestå af
- Hvordan du omsætter strategien til konkrete handlinger, der rykker employer brandet
Masterclassen er for dig, der allerede arbejder med employer branding. Det er ikke så vigtigt, hvor mange års erfaring du har, eller om du arbejder i en lille, mellemstor eller stor privat eller offentlig organisation. Det vigtigste er, at du gerne vil løfte arbejdet med employer branding til et strategisk niveau. Det kan være, at I har rullet en stor employer branding kampagne ud, men ikke opnået den ønskede effekt eller er gået i stå midt i processen. Måske vil I bare gerne i gang med at udvikle et employer brand, men er usikre på, hvor I skal begynde og hvordan.
Du får inspiration, cases, workshop og mulighed for feedback på dit eget projekt. Det er først og fremmest vigtigt at forstå, hvilken udfordring du skal løse: handler det om rekruttering af specifikke profiler eller måske snarere om stolthed og motivation blandt de eksisterende medarbejdere? Det er afgørende med et godt grundarbejde. Du skal lave en grundig analyse og en holdbar strategi, der sætter den helt rigtige retning for arbejdet.
Forløbet
Masterclassen består af to hele dage og en hjemmeopgave, som sikrer, at du får bragt din egen virksomheds udfordringer med ind i arbejdet. Begge moduler er bygget op som workshops snarere end oplæg, så der bliver rig mulighed for at udveksle ideer og erfaringer med hinanden – og for at reflektere over, hvordan du kan arbejde strategisk med employer branding i din egen organisation.
Modul 1: Strategiens grundelementer: Fra forretningsudfordringer til mål og aktiviteter
Ingen organisationer er ens, og det skal deres tilgang til employer branding heller ikke være. Men der er alligevel nogle grundelementer, som udgør kernen i strategien. På dette modul beskæftiger vi os blandt andet med:
- Hvordan du afdækker de vigtigste udfordringer, som employer branding skal løse
- Hvordan du får styr på organisering og involvering af de rette stakeholders
- Hvordan du får lavet en god analyse både af eksterne og interne forhold
- Hvordan du får sat de rigtige mål, der sætter en tydelig retning
- Hvad selve strategien faktisk skal bestå af
Modul 2: Strategiprocessen: Involver forretningen og omsæt strategien til handling
Værdien af strategien bliver skabt af den helt rigtige strategiproces, der sikrer involvering og kobling til forretningen. På dette modul beskæftiger vi os med:
- Hvordan du får omsat strategien til konkrete planer og handling
- Hvordan du sikrer, at strategien kommer til at leve i organisationen
- Hvordan du kan gøre din ledelse mere interesseret i employer branding
- Hvordan du kan sikre et godt samarbejde fx mellem HR, Marketing og Kommunikation
Hvem møder du?
Kristoffer Kej er direktør og partner i RelationsPeople og har de sidste 15 år gennemført en lang række employer branding projekter for både danske og internationale kunder. Kristoffer har holdt en stribe eksterne oplæg og foredrag om employer branding og har tidligere faciliteret RelationsPeoples netværk for employer branding ansvarlige, Employer Branding Forum.
Ole Bech-Petersen har 20 års erfaring med employer branding fra bureau, som konsulent og som projektleder og leder af interne employer branding- og rekrutteringsteams. Ole er i dag selvstændig konsulent og rådgiver organisationer om bl.a. employer branding. Han er derudover rådgiver for flere start-ups og Associate i NOCA, en not-for-profit forening af HR-afdelinger i Danmark.
Pris og praktik
Modul 1 finder sted den 24. oktober 2024
Sammen med deltagerne finder vi en dato for modul 2.
Begge moduler afholdes som udgangspunkt hos RelationsPeople, Vester Farimagsgade 41 tæt ved Vesterport Station. Såfremt antal deltagere kræver mere plads, orienteres du om ny lokation.
Prisen er 9.500 DKK ex moms per deltager. Tag en kollega med og få 20 % rabat på den anden tilmelding
Din tilmelding er først bindende, når du har betalt for forløbet.