Naviair: Udvikling af employer brand
Naviair stod lige som mange andre virksomheder med en udfordring i forhold til at rekruttere særligt tekniske specialister i et presset arbejdsmarked. Samtidig havde de også behov for at tiltrække kandidater til flyvelederuddannelsen for også i fremtiden at have flyveledere nok til at håndtere luftrummet over Danmark. De oplevede, at der manglede en samlet og samlende fortælling om Naviair som arbejdsplads.
RelationsPeople udviklede sammen med Naviair en employer brand kernefortælling under overskriften ’hjertet i luftfarten.’ Desuden udviklede vi en budskabsplatform til anvendelse i rekrutteringskommunikation, så Naviair altid kan fortælle en både appellerende og konsistent historie om sig selv som arbejdsplads. Udviklingsarbejdet blev baseret på en grundig analyse, herunder gruppeinterviews med udvalgte medarbejdergrupper og interviews med ledere og direktion.
Naviair stod selv for at rulle det nye employer brand ud internt og eksternt og har fået god respons fra både jobansøgere og eksisterende medarbejdere.