Styrk organisationens kommunikationskompetencer
Vil du vide mere?
Kontakt
Kristian Eiberg
Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk
Hvad enten du er topleder, HR-ansvarlig, arbejder med kommunikationsrådgivning eller noget fjerde, kan vi designe et målrettet træningsforløb, der rammer din virksomheds behov og fokusområder. På baggrund af mange års erfaring udvikler vi både korte og længere forløb og gennem realistiske scenarier, professionel opsætning og relevante emner, opstiller vi rammerne for en udviklende træning.
Sådan arbejder vi med træning
Vi skræddersyer træningsforløb, så fokus og rammer skabes i tæt dialog med kunden. Træningsforløbene tager udgangspunkt i realistiske cases, konkrete problemstillinger og velafprøvede modeller, så deltagerne efterfølgende kan omsætte træningen til handling i hverdagen.
Vores træningskoncepter tager udgangspunkt i vores overordnede ydelser, men omfatter blandt andet medie- og budskabstræninger, træning i lederkommunikation, skrivekurser, kurser i udvikling af kommunikationsstrategi, LinkedIn-kurser, influencer-aktivering og meget mere.
Herunder finder du eksempler på nogle af de træninger, som vi laver flest af, men vi kan designe workshops og træning inden for alle vores ydelsesområder, så de matcher organisationens behov.
Træningsforløb: Øg teamets gennemslagskraft
Træningsforløb: Øg teamets gennemslagskraft
Formålet med denne træning er at styrke kommunikationsteamets gennemslagskraft og resultatskabelse i organisationen. Vi udvikler et forløb med fokus på de konkrete ambitioner eller udfordringer, som dit team har. Forløbet består af tre workshops med fokus på forretningsforståelse, relationer til topledelsen og de kompetencer, som teamet skal have i fremtiden for at få succes.
Forløbet tager udgangspunkt i en ny, forskningsbaseret business bog, The Communications Advisor. Sammen med dig tilrettelægger vi udviklingsforløbet og deltagernes forberedelse, så det passer til dit teams sammensætning og forudsætninger.
- Længde: 3 workshops af ca. 3 timer + forberedelse
- Sprog: Dansk eller engelsk
- Sted: Hos jer eller off-site
Kontakt Kristian Eiberg på telefon +45 22 65 52 51 eller Anders Monrad Rendtorff på telefon +45 29 40 70 16, hvis du vil vide mere.
Masterclass i employer branding
Masterclass i employer branding
Mange employer branding ansvarlige sidder alene med ansvar for en opgave, der har stor forretningsmæssig betydning, og som kræver, at flere interne funktioner arbejder sammen. Samtidig oplever de, at hverdagen er presset af drift og udvikling af indhold til forskellige kanaler som fx at skrive jobannoncer og understøtte enkeltstående rekrutteringer.
Hvis du arbejder i en kommunikations- eller HR-funktion og gerne vil løfte employer branding arbejdet til et mere strategisk niveau, så er det dig, vi har udviklet denne masterclass til.
Forløbet strækker sig over to halve dage, hvor du vil blive præsenteret for inspirerende cases, velafprøvede modeller og metoder og ikke mindst få mulighed for at diskutere employer branding i praksis med andre, der har samme ansvar som dig.
Mellem de to halve dages kursusgang vil der være en praktisk hjemmeopgave med udgangspunkt i din egen virksomhed/organisation, så indholdet kommer så tæt på din hverdag som muligt.
Hvad har du lært, når du har gennemført masterclassen?
- Du har fået en grundlæggende viden om, hvordan du kan udvikle et employer brand fra A-Z eller udvikle det brand, I allerede har
- Du ved, hvad der kendetegner en god employer branding strategi, der ikke ender i skuffen
- Du har fået konkret inspiration til at få employer brandet til at leve i din organisation – og til at gøre medarbejdere og ledere til gode ambassadører
- Du har fået indsigt i, hvordan du positionerer dig selv og dit employer branding projekt i organisationen, samt hvilke faldgruber der er
Få flere muskler på LinkedIn
Få flere muskler på LinkedIn
Får din ledelse nok ud af mulighederne på LinkedIn? En workshop kan tage ledergruppen med i maskinrummet og vise, hvorfor mediet er vigtigt, hvordan hver enkelte leder kan udkomme, og hvordan man når sine mål.
LinkedIn er verdens største faglige netværk og et mulighedernes land, hvis du sidder i en virksomhed eller organisation, der ønsker at stikke snuden frem og blive set og hørt. Der er stort potentiale for at styrke salg, branding og rekruttering, men det kræver, at ledelsen kan holde et passende aktivitetsniveau og være relevant for sine målgrupper. Og det sker ikke uden benarbejde.
Hvilken type indhold vil LinkedIn og følgerne reagere på? Hvornår og hvor ofte skal man poste, dele, kommentere og reagere? Hvilke temaer og indholdstyper kan den enkelte leder positionere sig med? Og hvordan arbejder man bedst med mentions, hashtags, grupper og sponsoreret indhold? Det er nogle af de spørgsmål, vi kan afklare i løbet af en workshop, der typisk er bygget op om følgende punkter:
- Formål og strategi
- Praktiske råd til at udkomme på LinkedIn
- Praktisk træning
- Tips til det gode post
Styrk brandet gennem ledelsens LinkedIn-profiler
Styrk brandet gennem ledelsens LinkedIn-profiler
Får dine ledere nok ud af mulighederne på LinkedIn? Vi tager ledergruppen gennem en praktisk orienteret workshop og viser på to-tre timer, hvilken værdi LinkedIn kan skabe for jeres virksomhed, hvordan den enkelte leder kan udkomme og positionere sig, og hvordan LinkedIn kan understøtte salg, branding og rekruttering.
LinkedIn er en kommunikationskanal, som er meget svær at komme udenom, hvis man som virksomhed ønsker at positionere sig, tiltrække kunder eller nye kollegaer. Det er verdens største faglige netværk og rummer et stort potentiale, som workshoppen kan hjælpe med at indfri. Efter to timer kommer deltagerne ud med ny viden om mediets muligheder, afklaring om, hvilken rolle LinkedIn kan spille i den overordnede kommunikation, og praktiske råd til, hvordan man udkommer og realiserer målene. Workshoppen indeholder to dele:
Del 1: Derfor er LinkedIn et vigtigt medie
I workshoppens første del ser vi på, hvorfor LinkedIn er et vigtigt medie, og hvorfor de personlige profiler er så vigtige:
- Viden og inspiration om rækkevidde og målgrupper på LinkedIn
- Indblik i muligheden for at styrke brand, salg og rekruttering
- Hvad gør de bedste? Du får viden og inspiration fra gennemgang af eksempler
Del 2: Sådan udkommer du
Hvilken type indhold vil LinkedIn og følgerne reagere på? Hvornår og hvor ofte skal man poste, dele, kommentere og reagere? Hvilke temaer og indholdstyper kan den enkelte leder positionere sig med? Og hvordan arbejder man bedst med mentions, hashtags, grupper og sponsoreret indhold? Det er nogle af de spørgsmål, vi afklarer i den anden del, hvor formålet er at hjælpe deltagerne i gang med at udkomme:
- Få en skarpere personlig profil – vi gennemgår alt fra billede til profiltekst
- Udvid dit netværk på få minutter
- Skab synlighed og kendskab – enkle råd, der hjælper dig med at udkomme
- Tips til godt indhold – hvad kan du skrive om og hvordan?
- Hvordan kan du få hjælp af andre til at vedligeholde din profil?
Workshop: Én fagbog på én dag
Workshop: Én fagbog på én dag
Formålet med denne træning er at give dit kommunikationsteam ny, faglig inspiration om rollen som kommunikationsrådgiver – på bare én dag. Det sker på en heldags workshop, der veksler mellem korte faglige oplæg, arbejde i mindre grupper og fælles diskussioner. Emnerne er forretningsforståelse, relationer til topledelsen og teamets kompetencer, og vi sætter fokus på det, der er mest relevant for jer at arbejde med for at have succes som team.
Forløbet tager udgangspunkt i en ny, forskningsbaseret business bog, The Communications Advisor. Sammen med dig tilrettelægger vi udviklingsforløbet og deltagernes forberedelse, så det passer til dit teams sammensætning og forudsætninger.
- Længde: 1 workshop af ca. 7 timer + forberedelse
- Sprog: Dansk eller engelsk
- Sted: Hos jer eller off-site
Kontakt Kristian Eiberg på telefon +45 22 65 52 51 eller Anders Monrad Rendtorff på telefon +45 29 40 70 16, hvis du vil vide mere.
Medietræning med fokus på det skarpe budskab
Medietræning med fokus på det skarpe budskab
Øvelse gør mester
Dygtige talspersoner kan være afgørende for opbygning af et stærkt omdømme eller thought leadership position, og i den forbindelse kan gode medietræninger gøre en forskel. I vores rådgivning og træning tager vi altid udgangspunkt i det centrale, nemlig det budskab, som virksomheden eller organisationen ønsker skal eksponeres. Vi målretter vores medietræning til den aktuelle situation, den enkelte virksomhed og/eller de individuelle talspersoner befinder sig i.
Masterclass i datadrevet influencer marketing
Masterclass i datadrevet influencer marketing
Arbejder du datadrevet med influencer marketing, eller foregår det lidt på gefühl? Har du valgt influencers til en kampagne alene af den grund, at de havde mange følgere og fedt content? Så er du helt sikkert ikke alene, men det skaber bare ikke de bedste resultater. Det vil vi råde bod på med vores mini-kursus i datadrevet influencer marketing.