• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Træning

Styrk organisationens kommunikationskompetencer

Vil du vide mere?
Kontakt

Kristian RelationsPeople
Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Hvad enten du er topleder, HR-ansvarlig, arbejder med kommunikationsrådgivning eller noget fjerde, kan vi designe et målrettet træningsforløb, der rammer din virksomheds behov og fokusområder. På baggrund af mange års erfaring udvikler vi både korte og længere forløb og gennem realistiske scenarier, professionel opsætning og relevante emner, opstiller vi rammerne for en udviklende træning.

Sådan arbejder vi med træning

Vi skræddersyer træningsforløb, så fokus og rammer skabes i tæt dialog med kunden. Træningsforløbene tager udgangspunkt i realistiske cases, konkrete problemstillinger og velafprøvede modeller, så deltagerne efterfølgende kan omsætte træningen til handling i hverdagen.

Vores træningskoncepter tager udgangspunkt i vores overordnede ydelser, men omfatter blandt andet medie- og budskabstræninger, træning i lederkommunikation, skrivekurser, kurser i udvikling af kommunikationsstrategi, LinkedIn-kurser, influencer-aktivering og meget mere.

Herunder finder du eksempler på nogle af de træninger, som vi laver flest af, men vi kan designe workshops og træning inden for alle vores ydelsesområder, så de matcher organisationens behov.

Kristian Eiberg

Træningsforløb: Øg teamets gennemslagskraft

Team

Træningsforløb: Øg teamets gennemslagskraft

Formålet med denne træning er at styrke kommunikationsteamets gennemslagskraft og resultatskabelse i organisationen. Vi udvikler et forløb med fokus på de konkrete ambitioner eller udfordringer, som dit team har. Forløbet består af tre workshops med fokus på forretningsforståelse, relationer til topledelsen og de kompetencer, som teamet skal have i fremtiden for at få succes.

Forløbet tager udgangspunkt i en forskningsbaseret business bog, The Communications Advisor. Sammen med dig tilrettelægger vi udviklingsforløbet og deltagernes forberedelse, så det passer til dit teams sammensætning og forudsætninger.

  • Længde: 3 workshops af ca. 3 timer + forberedelse
  • Sprog: Dansk eller engelsk
  • Sted: Hos jer eller off-site

Kontakt Kristian Eiberg på telefon +45 22 65 52 51 eller Anders Monrad Rendtorff på telefon +45 29 40 70 16, hvis du vil vide mere.

Team

Få flere muskler på LinkedIn

LInkedIn

Få flere muskler på LinkedIn

Får din ledelse nok ud af mulighederne på LinkedIn? En workshop kan tage ledergruppen med i maskinrummet og vise, hvorfor mediet er vigtigt, hvordan hver enkelte leder kan udkomme, og hvordan man når sine mål.

Der er globalt 546 millioner brugere på LinkedIn, og heraf er de cirka to millioner brugere i Danmark. 14 procent af de danske brugere, cirka 280.000, er på dagligt, mens 53 procent er på ugentligt.

LinkedIn er verdens største faglige netværk og et mulighedernes land, hvis du sidder i en virksomhed eller organisation, der ønsker at stikke snuden frem og blive set og hørt. Der er stort potentiale for at styrke salg, branding og rekruttering, men det kræver, at ledelsen kan holde et passende aktivitetsniveau og være relevant for sine målgrupper. Og det sker ikke uden benarbejde.

Hvilken type indhold vil LinkedIn og følgerne reagere på? Hvornår og hvor ofte skal man poste, dele, kommentere og reagere? Hvilke temaer og indholdstyper kan den enkelte leder positionere sig med? Og hvordan arbejder man bedst med mentions, hashtags, grupper og sponsoreret indhold? Det er nogle af de spørgsmål, vi kan afklare i løbet af en workshop, der typisk er bygget op om følgende punkter:

  • Formål og strategi
  • Praktiske råd til at udkomme på LinkedIn
  • Praktisk træning
  • Tips til det gode post
+ Læs mere om Få flere muskler på LinkedIn
LInkedIn

Styrk brandet gennem ledelsens LinkedIn-profiler

Linkedin

Styrk brandet gennem ledelsens LinkedIn-profiler

Får dine ledere nok ud af mulighederne på LinkedIn? Vi tager ledergruppen gennem en praktisk orienteret workshop og viser på to-tre timer, hvilken værdi LinkedIn kan skabe for jeres virksomhed, hvordan den enkelte leder kan udkomme og positionere sig, og hvordan LinkedIn kan understøtte salg, branding og rekruttering.

LinkedIn er en kommunikationskanal, som er meget svær at komme udenom, hvis man som virksomhed ønsker at positionere sig, tiltrække kunder eller nye kollegaer. Det er verdens største faglige netværk og rummer et stort potentiale, som workshoppen kan hjælpe med at indfri. Efter to timer kommer deltagerne ud med ny viden om mediets muligheder, afklaring om, hvilken rolle LinkedIn kan spille i den overordnede kommunikation, og praktiske råd til, hvordan man udkommer og realiserer målene. Workshoppen indeholder to dele:

Del 1:  Derfor er LinkedIn et vigtigt medie

I workshoppens første del ser vi på, hvorfor LinkedIn er et vigtigt medie, og hvorfor de personlige profiler er så vigtige:

  • Viden og inspiration om rækkevidde og målgrupper på LinkedIn
  • Indblik i muligheden for at styrke brand, salg og rekruttering
  • Hvad gør de bedste? Du får viden og inspiration fra gennemgang af eksempler

Del 2: Sådan udkommer du

Hvilken type indhold vil LinkedIn og følgerne reagere på? Hvornår og hvor ofte skal man poste, dele, kommentere og reagere? Hvilke temaer og indholdstyper kan den enkelte leder positionere sig med? Og hvordan arbejder man bedst med mentions, hashtags, grupper og sponsoreret indhold? Det er nogle af de spørgsmål, vi afklarer i den anden del, hvor formålet er at hjælpe deltagerne i gang med at udkomme:

  • Få en skarpere personlig profil – vi gennemgår alt fra billede til profiltekst
  • Udvid dit netværk på få minutter
  • Skab synlighed og kendskab – enkle råd, der hjælper dig med at udkomme
  • Tips til godt indhold – hvad kan du skrive om og hvordan?
  • Hvordan kan du få hjælp af andre til at vedligeholde din profil?
+ Læs mere om Styrk brandet gennem ledelsens LinkedIn-profiler
Linkedin

Workshop: Én fagbog på én dag

Team

Workshop: Én fagbog på én dag

Formålet med denne træning er at give dit kommunikationsteam ny, faglig inspiration om rollen som kommunikationsrådgiver – på bare én dag. Det sker på en heldags workshop, der veksler mellem korte faglige oplæg, arbejde i mindre grupper og fælles diskussioner. Emnerne er forretningsforståelse, relationer til topledelsen og teamets kompetencer, og vi sætter fokus på det, der er mest relevant for jer at arbejde med for at have succes som team.

Forløbet tager udgangspunkt i en ny, forskningsbaseret business bog, The Communications Advisor. Sammen med dig tilrettelægger vi udviklingsforløbet og deltagernes forberedelse, så det passer til dit teams sammensætning og forudsætninger.

  • Længde: 1 workshop af ca. 7 timer + forberedelse
  • Sprog: Dansk eller engelsk
  • Sted: Hos jer eller off-site

Kontakt Kristian Eiberg på telefon +45 22 65 52 51 eller Anders Monrad Rendtorff på telefon +45 29 40 70 16, hvis du vil vide mere.

Team

Medietræning med fokus på det skarpe budskab

Medietræning

Medietræning med fokus på det skarpe budskab

Øvelse gør mester

Dygtige talspersoner kan være afgørende for opbygning af et stærkt omdømme eller thought leadership position, og i den forbindelse kan gode medietræninger gøre en forskel. I vores rådgivning og træning tager vi altid udgangspunkt i det centrale, nemlig det budskab, som virksomheden eller organisationen ønsker skal eksponeres. Vi målretter vores medietræning til den aktuelle situation, den enkelte virksomhed og/eller de individuelle talspersoner befinder sig i.

+ Læs mere om Medietræning med fokus på det skarpe budskab
Medietræning
Job
PR-konsulent og projektleder til internationale brands
BrandingRelationsPeople Kommunikationsbureau
by Kristoffer Kej
Artikel
Bæredygtighedskommunikation: Dilemmaledelse for fuld udblæsning
by Kristian Eiberg
ESGLederkommunikation
Når kommunikatører skal kommunikere om bæredygtighed skal de stå tidligt op. Indholdet er svært og fuldt af dilemmaer. Løsningen er at udvikle et stærkt narrativ og etablere en effektiv tværfaglig organisering.
Artikel
Fra aktivitet til effekt: Sådan måler du dit employer brand strategisk
by Kristoffer Kej
Employer Branding
I vores dialog med virksomheder oplever vi, at det ofte er en udfordring at sætte de rigtige mål for employer branding-indsatsen. Derfor havde vi den 27. marts inviteret til webinar om måling af employer branding. Her får du de tre centrale pointer fra webinaret.
Event
Morgenbriefing: sådan når du de unge under 30
by Kristoffer Kej og Alexandra Infantino Charquero
Employer Branding
TikTok-generationen, zoomerne eller Gen Z. Der er mange betegnelser for gruppen af personer, der er født mellem cirka 1995-2012. De er kendt for mange ting, men først og fremmest, er det generationen, der synes, at arbejdsmarkedets spilleregler er en smule sus og delulu, og det er noget, de tidligere generationer highkey elsker at yappe om.
Artikel
Ny rapport: 7 sandheder om greenwashing
ESG
by Eva Harpøth Skjoldborg
ESG
Greenwashing er et tilbagevendende tema i både medier og virksomheders kommunikation – men hvor opstår de største risici egentlig? Og hvordan kan man tage noget af forvirringen ud af at kommunikere om bæredygtighed?
Event
Employer branding: Webinar om strategi og måling d. 27. marts 2025
Webinar
by Alexandra Infantino Charquero
Strategi og måling er to nøgleområder i employer branding. Alligevel arbejder mange uden, og risikoen er et employer brand uden retning, og det er anledningen til, at du nu kan komme til webinar om netop strategi og måling og blive klogere på opgaven.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin