• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

Masterclass i datadrevet influencer marketing

Masterclass i datadrevet influencer marketing

Arbejder du datadrevet med influencer marketing, eller foregår det lidt på gefühl? Har du valgt influencers til en kampagne alene af den grund, at de havde mange følgere og fedt content? Så er du helt sikkert ikke alene, men det skaber bare ikke de bedste resultater. Det vil vi råde bod på med vores mini-kursus i datadrevet influencer marketing.

Du får grundlæggende et kig ind i vores verden som bureau, der arbejder med influencer-aktiveringer for mange af vores kunder, og som har været med helt fra starten: hvordan gør vi? Hvilke redskaber bruger vi? Hvilke data er de vigtigste?

Vi vil på mini-kurset, der strækker sig over to halve dage, sætte fokus på, hvordan en datadrevet tilgang kan optimere brugen af influencers både før, under og efter en influencer-aktivering. Og i sidste ende, hvordan det kan være med til at skabe bedre resultater.

Mellem de to halve dages kursusgang vil der være en hjemmeopgave med udgangspunkt i din egen virksomhed/organisation, så det bliver så tæt på din hverdag som muligt.

Hvem henvender masterclassen/mini-kurset sig til?
Masterclassen henvender sig til dig, der jævnligt kører kampagner med influencere, eller dig, som lige er startet med at anvende influencers i dine kampagneaktiveringer, men som synes, at det kan være svært at finde ud af, hvilke data der er de vigtigste at tage højde for, og hvordan du anvender data til bedre at nå målgruppen og optimere resultaterne.

Hvis du ikke har arbejdet med influencere før, er dette ikke en masterclass/mini-kursus for dig.

Hvad har du lært, når du har gennemført masterclassen?

  • Du har fået en grundlæggende indføring i, hvilke af de mange mange datapunkter der findes, som er vigtigst at anvende i de forskellige faser i influencer-aktiveringen
  • Du har prøvet det af med en af dine egne tidligere kampagner
  • Du har fået mulighed for at sparre med de andre deltagere, der sidder med lignende udfordringer
  • Du har fået indblik i rapporteringsformater, og hvordan du bedst opbygger holdbare relationer til de influencere, der matcher dit brand – både på indhold og data

Pris

  • 5.400 kr. ekskl. moms for to halve kursusdage inkl. forplejning
  • Tag en kollega med og få 20 % rabat på den anden tilmelding

Hvem underviser på masterclassen?

  • Sofie (+45 22 65 51 34) er rådgiver og partner hos RelationsPeople, og hun har rådgivet både danske og internationale brands som Nespresso, Codan og Plantorama om influencer-aktiveringer gennem de sidste mange år. Hun har senest bidraget til en grundbog om marketing med et kapitel om influencer marketing.
  • Nikoline (+45 40 26 16 63) er konsulent hos RelationsPeople, og hun brænder for, hvordan data kan give bedre resultater inden for influencer marketing. Nikoline rådgiver og udvikler influencer-koncepter for kunder som Samsung, Plantorama og Easis.

Ring til os, hvis du vil høre mere, inden du tilmelder dig.

EventsInfluencer marketingMarketing PRTræning

Få tilsendt mere information om masterclass

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Artikel
De virtuelle influencere kommer
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingMarketing PR
En ny tendens har set dagens lys – virtuelle influencere, eller avatar influencere. Og de er populære. Det rejser spørgsmålet: er det en afgørende kvalitet, at en influencer er et rigtigt menneske? Vi tager et kig på tendensen.
Artikel
Skal jeg bruge mit marketingbudget på influencer marketing?
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingMarketing PR
Nej, det skal du ikke. I hvert fald ikke, hvis du aldrig har overvejet pointerne i denne artikel. Influencer marketing er en kanal i dit samlede marketing-miks, behandler du den på lige vilkår?
Artikel
TikTok TakTik
by Gunilla Neergaard Freiesleben
Influencer marketingMarketing PR
Vi kan ikke længere komme uden om TikTok, når vi taler om sociale medier. Den kinesiske app deler vandene, og der er efterhånden mange aspekter af den, man kan have en mening om. Ikke desto mindre er der stort potentiale i den omdiskuterede app. Men kan man overhovedet bruge TikTok kommercielt? Her er vores bud på, hvordan man kan bruge den populære videoplatform som kommunikationsværktøj.
Event
Sådan arbejder du med integreret influencer marketing
Influencer marketingMarketing PRTræning
Hvordan kan du få mere ud af dine influencer-kampagner? Kom og hør, hvordan Plantorama bruger influencersamarbejder på tværs af deres platforme, og hvordan de sikrer, at en kampagne ikke bliver en enlig svale men i stedet en skattekiste af content med lang levetid.
Event
Masterclass i employer branding
Employer BrandingTræning
Er du ansvarlig for employer branding i din organisation, og savner du inspiration og konkrete værktøjer til at løfte arbejdet til et strategisk niveau? Så tilmeld dig vores masterclass i employer branding, hvor vi deler ud af vores erfaringer med udvikling af employer brands fra de sidste 15 år.
Artikel
3 tips: Sådan evaluerer du din influencer kampagne
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketing
Vi har allerede delt tips og tricks til, hvordan du bruger data til at komme i gang med din influencer kampagne og hvordan data kan bruges effektivt under din influencer kampagne. Nu er det blevet tid til sidste trin, nemlig opsamling og evaluering på din indsamlede data.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér