Arbejder du datadrevet med influencer marketing, eller foregår det lidt på gefühl? Har du valgt influencers til en kampagne alene af den grund, at de havde mange følgere og fedt content? Så er du helt sikkert ikke alene, men det skaber bare ikke de bedste resultater. Det vil vi råde bod på med vores mini-kursus i datadrevet influencer marketing.
Du får grundlæggende et kig ind i vores verden som bureau, der arbejder med influencer-aktiveringer for mange af vores kunder, og som har været med helt fra starten: hvordan gør vi? Hvilke redskaber bruger vi? Hvilke data er de vigtigste?
Vi vil på mini-kurset, der strækker sig over to halve dage, sætte fokus på, hvordan en datadrevet tilgang kan optimere brugen af influencers både før, under og efter en influencer-aktivering. Og i sidste ende, hvordan det kan være med til at skabe bedre resultater.
Mellem de to halve dages kursusgang vil der være en hjemmeopgave med udgangspunkt i din egen virksomhed/organisation, så det bliver så tæt på din hverdag som muligt.
Hvem henvender masterclassen/mini-kurset sig til?
Masterclassen henvender sig til dig, der jævnligt kører kampagner med influencere, eller dig, som lige er startet med at anvende influencers i dine kampagneaktiveringer, men som synes, at det kan være svært at finde ud af, hvilke data der er de vigtigste at tage højde for, og hvordan du anvender data til bedre at nå målgruppen og optimere resultaterne.
Hvis du ikke har arbejdet med influencere før, er dette ikke en masterclass/mini-kursus for dig.
Hvad har du lært, når du har gennemført masterclassen?
- Du har fået en grundlæggende indføring i, hvilke af de mange mange datapunkter der findes, som er vigtigst at anvende i de forskellige faser i influencer-aktiveringen
- Du har prøvet det af med en af dine egne tidligere kampagner
- Du har fået mulighed for at sparre med de andre deltagere, der sidder med lignende udfordringer
- Du har fået indblik i rapporteringsformater, og hvordan du bedst opbygger holdbare relationer til de influencere, der matcher dit brand – både på indhold og data
Pris
- 5.400 kr. ekskl. moms for to halve kursusdage inkl. forplejning
- Tag en kollega med og få 20 % rabat på den anden tilmelding
Hvem underviser på masterclassen?
- Sofie (+45 22 65 51 34) er rådgiver og partner hos RelationsPeople, og hun har rådgivet både danske og internationale brands som Nespresso, Codan og Plantorama om influencer-aktiveringer gennem de sidste mange år. Hun har senest bidraget til en grundbog om marketing med et kapitel om influencer marketing.
- Nikoline (+45 40 26 16 63) er konsulent hos RelationsPeople, og hun brænder for, hvordan data kan give bedre resultater inden for influencer marketing. Nikoline rådgiver og udvikler influencer-koncepter for kunder som Samsung, Plantorama og Easis.
Ring til os, hvis du vil høre mere, inden du tilmelder dig.
Få tilsendt mere information om masterclass
RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V