• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Codan
+ Tilmeld nyhedsbrev

Codan: Kampagne for at få flere
unge til at bruge reflekser

Sofie
Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.

Mens tre ud af fire yngre børn får reflekser på tøjet (74 procent), er det kun hver tredje unge, der vælger at gå med reflekser (32 procent). Derfor ville Codan og Børneulykkesfonden igangsætte en indsats, der kunne få flere af de unge til at gå med reflekser i den mørke tid.

Løsningen blev en kampagne, som RelationsPeople skabte sammen med et kreativt bureau, i samarbejde med musikeren Kesi og designeren Soulland, som sammen designede en række showpieces og en hue i refleksmateriale, som skulle ændre målgruppens opfattelse af reflekser. Både Kesi og Soulland blev samtidig ambassadører for budskabet #blivset og var med til at drive synlighed på deres egne platforme.

 

#blivset-kampagnen blev sat i gang med et lanceringsevent i Soullands butik, hvor de inviterede kunne se kollektionen og opleve en intimkoncert med Kesi, som også sidenhen bar kollektionen til sine andre koncerter.

Seks influent-ambassadører blev også koblet på og var med til at sprede budskabet på deres kanaler blandt andet med huen, der kunne købes hos Soulland og bar et tag med information om indsatsen. Huen blev udsolgt på to uger.

Alle aktiviteterne var linket op til et kampagnesite, der fungerede som visitkort for indsatsen. Indsatsen sluttede med en auktion af de enkelte refleks-showpieces, hvor indtægterne gik til Børneulykkesfondens arbejde.

Kampagnen opnåede dækning i bærende landsdækkende medier som Go’ Morgen Danmark, Politiken, Børsen, Euroman m.fl. og på tværs af sociale kanaler.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesKampagnerPublic relations
Artikel
Tre greb fra PR-værktøjskassen til din produktlancering
by Nikoline Meincke Larsen
Kampagner
Hvis du arbejder med kommunikation og marketing, er du nok vant til, at produktlanceringer er en tilbagevendende opgave i årshjulet. Igen og igen handler det om at få nye produkter til at fange kundernes opmærksomhed — og her gør god kommunikation hele forskellen. Det er nemlig ikke nok at have skabt et stærkt produkt, hvis målgruppen aldrig opdager det. Presseomtale kan være en af de mest effektive veje til både synlighed og troværdighed. Men hvordan arbejder man strategisk med presse, så indsatsen ikke bare skaber støj, men reel værdi?
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
Artikel
Virksomhedernes dom over tre hypede tendenser
Audience
by Sofie Desmareth Riemann
AnalyseKampagner
På tærsklen til et nyt år har RelationsPeople spurgt Arla, Auping, Lakrids by Johan Bülow og Nespresso, hvilken fremtid de spår tre udvalgte – og noget hypede – tendenser i 2019.
ArtikelRelationsPeople-prisen
Hvad er potentialet i outdoor marketing?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relations
Gennem de sidste ni år, har vi hos RelationsPeople uddelt en pris for det bedste cand.merc.(kom.)-speciale i samarbejde med Copenhagen Business School. Det er et samarbejde, der har til formål at rette fokus på og hylde de studerende, der har formået at levere et værdifuldt kommunikationsspeciale, som afslutning på deres lange uddannelse.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin