Accenture: thought leadership-platform for ledere
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Den internationale teknologi- og konsulentvirksomhed Accenture arbejder med en thought leadership-platform for en række ledere for at sikre større synlighed og understøtte salg.
Platformen indeholder tre strategiske temaer for hver leder, som understøtter forretningsstrategien, og som også har et personligt præg i forhold til den enkelte leder.
I tillæg til platformen blev der udarbejdet aktiveringsplaner på tværs af de mest relevante kanaler ift. den enkelte leders målgruppe, fx oplæg ved konferencer, udvalgte medier, deltagelse i strategiske netværk etc.
En række af talspersonerne har sidenhen fået faste klummer i de medier, som er relevante for netop deres forretningsområde, fx Finanswatch, Finans, Computerworld, Itwatch, Markedsføring etc. Det giver et afsæt for relevant kommunikation mod målgruppen, som kan anvendes i øvrige kanaler. Herunder LinkedIn som i stigende grad er et væsentligt afsæt for dialog med ledernes vigtigste interessenter.
Platformen har givet lederne en tydeligere stemme inden for deres forretningsområder, og de oplever at få flere henvendelser fra både kunder og samarbejdspartnere.
Læs også: LinkedIns annoncefunktion kan styrke jeres thought leadership