• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Træning
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Thought leadership
+ Tilmeld nyhedsbrev

Accenture: thought leadership-platform for ledere

Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.

Den internationale teknologi- og konsulentvirksomhed Accenture arbejder med en thought leadership-platform for en række ledere for at sikre større synlighed og understøtte salg.

Platformen indeholder tre strategiske temaer for hver leder, som understøtter forretningsstrategien, og som også har et personligt præg i forhold til den enkelte leder.

I tillæg til platformen blev der udarbejdet aktiveringsplaner på tværs af de mest relevante kanaler ift. den enkelte leders målgruppe, fx oplæg ved konferencer, udvalgte medier, deltagelse i strategiske netværk etc.

En række af talspersonerne har sidenhen fået faste klummer i de medier, som er relevante for netop deres forretningsområde, fx Finanswatch, Finans, Computerworld, Itwatch, Markedsføring etc. Det giver et afsæt for relevant kommunikation mod målgruppen, som kan anvendes i øvrige kanaler. Herunder LinkedIn som i stigende grad er et væsentligt afsæt for dialog med ledernes vigtigste interessenter.

Platformen har givet lederne en tydeligere stemme inden for deres forretningsområder, og de oplever at få flere henvendelser fra både kunder og samarbejdspartnere.

Læs også: LinkedIns annoncefunktion kan styrke jeres thought leadership

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesPublic relationsThought Leadership
Case
BASF: thought leadership åbner døre til nøglemålgrupper
Thought leadership
Thought Leadership
Verdens største kemivirksomhed har ikke behov for at være kendt i den brede befolkning, men fokuserer i stedet på nogle få udvalgte målgrupper. En strategisk funderet thought leadership-indsats giver kendskab og dialog med nøglemålgrupperne.
Case
Samsung: Nordisk thought leadership program for verdens største elektronikproducent
Thought Leadership Program Samsung Brand Voices
Thought Leadership
RelationsPeople har udviklet et thought leadership program - Samsung Brand Voices - for at styrke Samsungs brand som en pioner inden for fremtidsteknologi i de nordiske lande.
Case
BASF: Medietræning hjælper verdens største kemivirksomhed med at formidle komplekse budskaber
Budskaber
MedietræningThought Leadership
Uanset hvor rutineret en leder eller talsperson man er, kræver det øvelse og en masse træning at kunne levere budskaber i øjenhøjde til en journalist. Det ved verdens største kemivirksomhed, og derfor bliver deres talspersoner medietrænet løbende.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin