• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Medietræning hjælpe verdens største kemivirksomhed
+ Tilmeld nyhedsbrev

Medietræning hjælper BASF med at formidle komplekse budskaber

Sofie
Sofie Desmareth Riemann

Director, Partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

Uanset hvor rutineret en leder eller talsperson man er, kræver det øvelse og en masse træning at kunne levere budskaber i øjenhøjde til en journalist. Det ved verdens største kemivirksomhed, og derfor bliver deres talspersoner medietrænet løbende.

Talspersoner kan være afgørende for opbygning af et stærkt omdømme eller thought leadership position, og i den forbindelse kan gode medietræninger gøre en forskel. Behovet intensiveres blot, når budskaberne bliver mere komplicerede eller fagligt krævende, hvilket er tilfældet for BASF, der producerer kemi til stort set alle de produkter, vi omgiver os med – lige fra vindmøller og løbesko til batterier og solcreme.

I medietræningen af talspersonerne hos BASF tager vi udgangspunkt i det centrale, nemlig det budskab, som de ønsker skal eksponeres, eller som alle talspersoner skal kunne forklare i øjenhøjde.

De løbende medietræninger er med til at holde talspersonerne skarpe på alt fra dialogen med journalisten til indholdet i faglige budskaber og citater. Formålet er, at de føler sig mere forberedte til de interviewmuligheder, som vi løbende skaber i fællesskab, og at budskaberne træder tydeligt frem. Det kunne fx være, når de skal afgive et interview til Ingeniøren om kemisk genanvendelse, eller hvordan de har arbejdet med at sætte scope 3.1-mål inden for ESG.

Medietræningerne og et proaktivt samarbejde med medierne har gennem de seneste år bidraget til at give BASF en tydelig position inden for en række strategiske nøgleområder.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesMedietræningThought Leadership
Artikel
Få mikrofonen til at elske dig: De bedste råd fra vores medietræninger
Medietræning
by Sofie Desmareth Riemann
Medietræning
Organisationer kommer ofte i tanke om medietræning, når der opstår en krise eller en mulighed med et oplagt medie. Og selvom en enkelt træning kan gøre underværker, så er medietræning ligesom en muskel, der skal holdes ved lige og udfordres for at holde sig stærk og klar. Selv talspersoner med det største talent for at tale med journalister og levere budskaber har brug for at øve og udvikle sig med en vis kadence.
Case
BASF: thought leadership åbner døre til nøglemålgrupper
Thought leadership
Thought Leadership
Verdens største kemivirksomhed har ikke behov for at være kendt i den brede befolkning, men fokuserer i stedet på nogle få udvalgte målgrupper. En strategisk funderet thought leadership-indsats giver kendskab og dialog med nøglemålgrupperne.
Case
Samsung: Nordisk thought leadership program for verdens største elektronikproducent
Thought Leadership Program Samsung Brand Voices
Thought Leadership
RelationsPeople har udviklet et thought leadership program - Samsung Brand Voices - for at styrke Samsungs brand som en pioner inden for fremtidsteknologi i de nordiske lande.
Case
Samsung: Medietræning af talspersoner
Medietræning i Samsung
Medietræning
Medietræning af talspersoner i Samsung til at formidle tekniske budskaber på en simpel måde for den almindelige danske forbruger.
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
CONCITO: Medietræning i bæredygtige budskaber
RelationsPeople Kommunikationsbureau
ESGMedietræning
Selvom man er dybt inde i sit faglige stof, kan det være en udfordring at formidle sine pointer effektivt til en journalist. Det samme gælder en konference eller en anden anledning, hvor ens pointer helst skal opleves som relevant af et publikum. Det hjalp vi CONCITO med.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin