Samsung: Medietræning af talspersoner
Medietræning af talspersoner i Samsung til at formidle tekniske budskaber på en simpel måde for den almindelige danske forbruger.
I forbindelse med globale produktlanceringer, konferencer og kampagner, bliver talspersoner i Samsung medietrænet i corporate budskaber. Et løbende fokus på budskabs- og medietræning sikrer stærke medieoptrædener og trygge talspersoner, der ved, hvordan de skal levere deres budskaber til en journalist.
Ofte er der fokus på at formidle komplekst stof og teknisk viden på en simpel og forståelig måde, så den almindelige danske forbruger kan få større forståelse af ny teknologi. Særligt har vi arbejdet med at gøre tech forståeligt for danskerne ved at koge budskaber om bits and bytes ned til konkrete eksempler, som alle kan relatere til. Alt efter ekspertiseområde kan der enten være tale om træning i konkrete produktbudskaber inden for forskellige produktkategorier eller større temaer som kunstig intelligens, bæredygtighed og sikkerhed.
RelationsPeople har gennemført både mindre og større medietræninger af en til flere personer ad gangen – både i virkelighedstro setup med kameraer, lys og mikrofoner og i mere intime rådgivningsset-up, hvor vi nørder konkrete formulering af budskaber og præsentationsteknik.