BASF: thought leadership åbner døre til nøglemålgrupper
Verdens største kemivirksomhed har ikke behov for at være kendt i den brede befolkning, men fokuserer i stedet på nogle få udvalgte målgrupper. En strategisk funderet thought leadership-indsats giver kendskab og dialog med nøglemålgrupperne.
BASF udvikler og producerer mere end 45.000 produkter, og selvom virksomheden ikke er kendt hos de fleste forbrugere, så indgår produkterne fra BASF i mange af hverdagens produkter. Det gælder fx solcreme, løbesko og de plastposer, vi pakker vores grøntsager ind i. BASFs kunder er virksomheder, som producerer de varer, der lander ude hos forbrugerne, og dermed er den primære målgruppe ikke forbrugerne, men andre virksomheder, myndigheder og samarbejdspartnere.
Udgangspunktet for arbejdet mod målgrupperne er en thought leadership-indsats med fokus på en række strategiske temaer, der er valgt, så de understøtter de største forretningsområder i Norden. Hvert tema er yderligere underbygget af budskaber og fakta fra hovedkontoret i Tyskland.
Den konkrete indsats består af formater som debatindlæg, klummer, interview og nyhedshistorier. Indsatsen etablerer kendskab til BASF i de udvalgte målgrupper og bliver en døråbner for de samtaler, som virksomheden har med industrien og partnere.