Medietræning med fokus på det skarpe budskab
Kontakt Sofie, hvis du vil vide mere.
Sofie Desmareth Riemann
Øvelse gør mester
Dygtige talspersoner kan være afgørende for opbygning af et stærkt omdømme eller thought leadership position, og i den forbindelse kan gode medietræninger gøre en forskel. I vores rådgivning og træning tager vi altid udgangspunkt i det centrale, nemlig det budskab, som virksomheden eller organisationen ønsker skal eksponeres. Vi målretter vores medietræning til den aktuelle situation, den enkelte virksomhed og/eller de individuelle talspersoner befinder sig i.
Nedenfor ser du eksempler på typer af træninger
Forberedelse til en konkret begivenhed
Forberedelse til en konkret begivenhed
Formålet med denne træning er at talpersonen bliver forberedt på en konkret forestående kommunikationssituation som fx et interview, en præsentation eller en konference. Træningen vil tage udgangspunkt i det konkrete materiale, der skal kommunikeres og afhængig af kommunikationssituationen, kan træningen fx inkludere videooptagelse eller simulering af spørgsmål som en journalist ville stille. Der vil ligeledes være fokus på kropssprog, retoriske virkemidler og skærpelse af budskaber.
Antallet at træninger afhænger af behovet og tiden op til selve kommunikationssituationen. Vi kender alt til, at tiden kan være knap og træningen kan derfor afvikles inden for en kort tidsramme.
- Format: Konkret gennemgang af materiale
- Som udgangspunkt vil tidsrammen for træningen være 1-2 timer. Der kan aftales flere sessioner.
- Sprog: Dansk eller engelsk
- Sted: Hos jer eller off-site
Er du interesseret i medietræning? Kontakt Kristoffer Kej på telefon +45 22 65 52 56 eller e-mail kristoffer@relationspeople.dk
Medieforståelse for uøvede
Medieforståelse for uøvede
Denne træning er særligt relevant for dig, der er uøvet ift. samarbejde med medierne og skal have opbygget grundlæggende medieforståelse eller for dig, der kender til arbejdet med medierne men som har behov for at få skærpet samarbejdet med medierne.
Formålet med træningen er at opnå grundlæggende kendskab til nyhedskriterierne, mediernes spilleregler samt hvilke forholdsregler, muligheder og faldgruber pressearbejdet indeholder.
Træningen vil være en kombination af teoretisk og konkret casebaseret gennemgang og diskussion og gerne med udgangspunkt i konkrete opgaver eller udfordringer, som er relevante for dig.
- Format: Teoretisk og praktisk gennemgang
- Tidsramme: 2-4 timers gennemgang og diskussion. Der kan aftales flere sessioner efter behov.
- Deltagere: Fra 1-10 personer
- Sprog: Dansk eller engelsk
- Sted: Hos jer eller off-site
Er du interesseret i medietræning? Kontakt Kristoffer Kej på telefon +45 22 65 52 56 eller e-mail kristoffer@relationspeople.dk
Budskabstræning og -udvikling
Budskabstræning og -udvikling
Vores budskabstræning har til formål at hjælpe dig med levere tydelige, klare og vigtige budskaber, der vækker genlyd blandt modtagerne. Det kan være budskaber, der skal leveres til en journalist, en gruppe medarbejdere eller som en del af en præsentation eller konference.
Træningen vil tage udgangspunkt i eksisterende materiale eller budskaber på idéniveau. Med andre ord, kan træningen ske både i starten eller undervejs i udarbejdelsen af kommunikationen.
Træningen vil være en kombination af teoretisk og praktisk gennemgang.
- Format: Workshop
- Tidsramme: 2-4 timers gennemgang. Der kan aftales flere workshops efter behov.
- Deltagere: Fra 1-4 personer
- Sprog: Dansk eller engelsk
- Sted: Hos jer eller off-site
Er du interesseret? Kontakt Kristoffer Kej på telefon +45 22 65 52 56 eller e-mail kristoffer@relationspeople.dk
Interviewtræning for talspersoner
Interviewtræning for talspersoner
Uanset om du har været interviewet flere gange før eller skal opleve det for første gang, bliver resultatet bedst, hvis du er forberedt og har øvet dig i at levere dine budskaber. Formålet med vores interviewtræning er både at give dig overblik over den forestående interviewsituation og hjælpe med at skærpe dine budskaber og din fremtoning som vil hjælpe dig og kan give ro i maven.
Træningen vil komme omkring budskabstræning, evnen til at bygge bro fra spørgsmål til egne budskaber, træning i at undgå faldgruber og at demonstrere godt kropssprog.
Træningen vil tilpasse sig interviewsituationen og kan fx efterligne et tv-interview vha. kamera og videooptagelser eller tilpasses rammerne for et radiointerview, telefoninterview mm. Der vil ligeledes være fokus på evaluering, læring og udvikling.
- Format: Øvelsesbaseret workshop
- Tidsramme: 2-3 timer pr. deltager. Der kan aftales flere workshops efter behov.
- Deltagere: Maksimalt 3-4 deltagere på en 8-timers dag
- Sprog: Dansk eller engelsk
- Sted: Hos jer eller off-site
Er du interesseret? Kontakt Kristoffer Kej på telefon +45 22 65 52 56 eller e-mail kristoffer@relationspeople.dk