• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

Medietræning med fokus på det skarpe budskab

Øvelse gør mester

Dygtige talspersoner kan være afgørende for opbygning af et stærkt omdømme eller thought leadership position, og i den forbindelse kan gode medietræninger gøre en forskel. I vores rådgivning og træning tager vi altid udgangspunkt i det centrale, nemlig det budskab, som virksomheden eller organisationen ønsker skal eksponeres. Vi målretter vores medietræning til den aktuelle situation, den enkelte virksomhed og/eller de individuelle talspersoner befinder sig i.

Nedenfor ser du eksempler på typer af træninger

Forberedelse til en konkret begivenhed

Forberedelse til en konkret begivenhed

Formålet med denne træning er at talpersonen bliver forberedt på en konkret forestående kommunikationssituation som fx et interview, en præsentation eller en konference. Træningen vil tage udgangspunkt i det konkrete materiale, der skal kommunikeres og afhængig af kommunikationssituationen, kan træningen fx inkludere videooptagelse eller simulering af spørgsmål som en journalist ville stille. Der vil ligeledes være fokus på kropssprog, retoriske virkemidler og skærpelse af budskaber.

Antallet at træninger afhænger af behovet og tiden op til selve kommunikationssituationen. Vi kender alt til, at tiden kan være knap og træningen kan derfor afvikles inden for en kort tidsramme.

  • Format: Konkret gennemgang af materiale
  • Som udgangspunkt vil tidsrammen for træningen være 1-2 timer. Der kan aftales flere sessioner.
  • Sprog: Dansk eller engelsk
  • Sted: Hos jer eller off-site

Kontakt Kristoffer Kej på telefon +45 22 65 52 56 eller e-mail kristoffer@relationspeople.dk eller kontakt Jens Harder Højbjerg på telefon +45 40 11 19 11 eller e-mail jens@relationspeople.dk.

Medieforståelse for uøvede

Medieforståelse for uøvede

Denne træning er særligt relevant for dig, der er uøvet ift. samarbejde med medierne og skal have opbygget grundlæggende medieforståelse eller for dig, der kender til arbejdet med medierne men som har behov for at få skærpet samarbejdet med medierne.

Formålet med træningen er at opnå grundlæggende kendskab til nyhedskriterierne, mediernes spilleregler samt hvilke forholdsregler, muligheder og faldgruber pressearbejdet indeholder.

Træningen vil være en kombination af teoretisk og konkret casebaseret gennemgang og diskussion og gerne med udgangspunkt i konkrete opgaver eller udfordringer, som er relevante for dig.

  • Format: Teoretisk og praktisk gennemgang
  • Tidsramme: 2-4 timers gennemgang og diskussion. Der kan aftales flere sessioner efter behov.
  • Deltagere: Fra 1-10 personer
  • Sprog: Dansk eller engelsk
  • Sted: Hos jer eller off-site

Kontakt Kristoffer Kej på telefon +45 22 65 52 56 eller e-mail kristoffer@relationspeople.dk eller kontakt Jens Harder Højbjerg på telefon +45 40 11 19 11 eller e-mail jens@relationspeople.dk.

Budskabstræning og -udvikling

Budskabstræning og -udvikling

Vores budskabstræning har til formål at hjælpe dig med levere tydelige, klare og vigtige budskaber, der vækker genlyd blandt modtagerne. Det kan være budskaber, der skal leveres til en journalist, en gruppe medarbejdere eller som en del af en præsentation eller konference.

Træningen vil tage udgangspunkt i eksisterende materiale eller budskaber på idéniveau. Med andre ord, kan træningen ske både i starten eller undervejs i udarbejdelsen af kommunikationen.

Træningen vil være en kombination af teoretisk og praktisk gennemgang.

  • Format: Workshop
  • Tidsramme: 2-4 timers gennemgang. Der kan aftales flere workshops efter behov.
  • Deltagere: Fra 1-4 personer
  • Sprog: Dansk eller engelsk
  • Sted: Hos jer eller off-site

Kontakt Kristoffer Kej på telefon +45 22 65 52 56 eller e-mail kristoffer@relationspeople.dk eller kontakt Jens Harder Højbjerg på telefon +45 40 11 19 11 eller e-mail jens@relationspeople.dk.

Interviewtræning for talspersoner

Interviewtræning for talspersoner

Uanset om du har været interviewet flere gange før eller skal opleve det for første gang, bliver resultatet bedst, hvis du er forberedt og har øvet dig i at levere dine budskaber. Formålet med vores interviewtræning er både at give dig overblik over den forestående interviewsituation og hjælpe med at skærpe dine budskaber og din fremtoning som vil hjælpe dig og kan give ro i maven.

Træningen vil komme omkring budskabstræning, evnen til at bygge bro fra spørgsmål til egne budskaber, træning i at undgå faldgruber og at demonstrere godt kropssprog.

Træningen vil tilpasse sig interviewsituationen og kan fx efterligne et tv-interview vha. kamera og videooptagelser eller tilpasses rammerne for et radiointerview, telefoninterview mm. Der vil ligeledes være fokus på evaluering, læring og udvikling.

  • Format: Øvelsesbaseret workshop
  • Tidsramme: 2-3 timer pr. deltager. Der kan aftales flere workshops efter behov.
  • Deltagere: Maksimalt 3-4 deltagere på en 8-timers dag
  • Sprog: Dansk eller engelsk
  • Sted: Hos jer eller off-site

Kontakt Kristoffer Kej på telefon +45 22 65 52 56 eller e-mail kristoffer@relationspeople.dk eller kontakt Jens Harder Højbjerg på telefon +45 40 11 19 11 eller e-mail jens@relationspeople.dk.

Case
Udviklingsforløb for kommunikationsrådgivere
Træning
For at etablere og styrke et moderne mind-set og stærkere rådgivningskompetencer, udviklede RelationsPeople et træningsforløb for rådgiverne på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet.
Case
Kommunikationstræning for lokale ledere
LederkommunikationTræning
For en stor virksomhed som Securitas kan det være en udfordring at kommunikere relevant og nærværende til alle de lokale afdelinger. RelationsPeople udviklede derfor et kursus målrettet mellemlederne, så de påtog sig større ansvar for kommunikationen og gjorde afstanden mellem hovedkvarter og lokale afdelinger mindre.
Case
Aktivering af værdier i international ledergruppe
LederkommunikationTræning
Efter ekspansiv udvikling og tæt på en fordobling i antallet af medarbejdere, havde Inter IKEA Centre Group A/S brug for at få styrket den værdibaserede ledelse i virksomheden.
Workshop
Workshop: Styrk brandet gennem ledelsens LinkedIn-profiler
by Kristoffer Kej
Employer BrandingLinkedInTræning
Får dine ledere nok ud af mulighederne på LinkedIn? Vi tager ledergruppen gennem en praktisk orienteret workshop og viser på to-tre timer, hvilken værdi LinkedIn kan skabe for jeres virksomhed, hvordan den enkelte leder kan udkomme og positionere sig, og hvordan LinkedIn kan understøtte salg, branding og rekruttering.
Workshop
Workshop: Sådan bliver du en bedre kommunikationsrådgiver for din topleder
ForandringskommunikationLederkommunikationTræning
Der har aldrig tidligere været større krav til de øverste ledere om at kommunikere klart og engagerende både internt og eksternt. Det skaber nye muligheder for de kommunikationsafdelinger, der rådgiver toplederne, men det stiller også nye krav.
Case
Træning af mellemledere i forandringskommunikation
ForandringskommunikationTræning
En international, dansk produktionsvirksomhed ønskede, at alle mellemledere i deres indkøbsafdeling skulle blive bedre til at kommunikere i forbindelse med interne forandringer.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér