• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

Employer branding
Stå stærkt i kampen om de
bedste medarbejdere

Kristoffer Kej

Direktør og partner
+45 22 65 52 56
kristoffer@relationspeople.dk

Vi har 15 års erfaring med rådgivning om employer branding. Vi har udviklet employer brands for en række danske og internationale virksomheder og organisationer, og vi har hjulpet dem med at få et employer brand ud over rampen i form af kampagner, jobannoncer, video, indhold på sociale medier, jobsites, ambassadørprogrammer, messestande, med videre.

Hvordan RelationsPeople arbejder med employer branding
Et employer brand skal være autentisk og hænge tæt sammen med virksomhedens øvrige positionering. Derfor arbejder vi altid med en solid analyse og strategi som afsæt. Vi er nødt til at kende udfordringerne i dybden, og vi skal have indsigter fra både ledere og medarbejdere om, hvad der kendetegner arbejdspladsen.

Vi tror på, at fængende budskaber, en distinkt kreativ platform og smart brug af digitale medier er nøglen til et godt employer brand. Derfor arbejder vi sammen med kreative og digitale kompetencer fra den øverste hylde, når vi udvikler employer brand platforme og kampagner.
Vi har gennem mange år udviklet metoder og koncepter, men vores rådgivning og processer er altid tilpasset kundens unikke problemstilling og ressourcer. Nogen har blot behov for rådgivning eller en analyse. Andre har selv analysen på plads men skal have den omsat til strategi eller en employer branding platform – eller måske have orkestreret udrulningen af et nyt employer brand på tværs af flere markeder.

Hvad er employer branding?
Jeres employer brand er den opfattelse, nuværende og potentielle medarbejdere har af jeres organisation som arbejdsplads. Det bliver skabt af mange faktorer, som for eksempel jeres medieomtale, hvordan jeres ledere og specialister kommunikerer på sociale medier, jeres jobsite, om jeres medarbejdere er gode ambassadører på sociale medier og meget andet.

Selvfølgelig betyder det allermest, hvordan det rent faktisk er at være medarbejder. Om der er interessante jobs. Hvilke udviklingsmuligheder og karriereveje der er. Og en dårlig arbejdsplads kan ikke få et godt employer brand.

Hvad er formålet med employer branding?
Et stærkt employer brand hjælper jer med at tiltrække de rigtige medarbejdere – og med at holde på dem, I helst ikke vil miste. Det kan have stor værdi, for omkostningerne ved et ubesat job eller ved at miste de dygtige folk kan være store – særligt når det gælder ledere og specialister – og det kan koste konkurrencekraft ikke at have de bedste folk på vigtige poster.

Employer brandet sikrer, at I fortæller den samme historie på tværs af organisationen. Og det forpligter både den øverste ledelse, linjeledere og HR til at leve op til, at fortællingen rent faktisk holder, når nye medarbejdere møder virkeligheden i hverdagen.

Hvem er employer branding for?
Employer branding er ikke kun for store virksomheder med mange rekrutteringer. De fleste virksomheder kan have gavn af at fortælle en appellerende og sammenhængende historie om, hvad de gerne vil stå for som arbejdsplads. Det skaber klarhed og sammenhæng fra jobannoncer over onboarding til den daglige ledelse, at både potentielle og nuværende medarbejdere ved, hvad de kan forvente af arbejdspladsen.

Tilmeld nyhedsbrevKristoffer KejKompetenceside
Artikel
Et stærkt employer brand kan ikke bygges på kommunikation alene
by Kristoffer Kej
Employer Branding
En fire dages arbejdsuge, mulighed for at vælge sin egen leder eller hjemmearbejde ad libitum. Der er hos mange virksomheder et stort pres for at udvikle sig som arbejdsplads for både at tiltrække medarbejdere og for at styrke tilknytningen hos de gode folk, der allerede er ansat. Arbejdspladsen skal i sig selv være attraktiv, og her kommer vi som kommunikatører til kort. Vi kan hjælpe med at formidle styrkerne til potentielle kandidater, men kan ikke alene forandre arbejdspladser og organisationer. Derfor skabes gode employer brands oftest i et samspil mellem kommunikation, HR og den øverste ledelse.
Artikel
Ny undersøgelse: De bløde værdier batter i employer brandingen
by Kristoffer Kej
Employer Branding
Der er kamp om medarbejderne, og virksomhedernes employer brands skal stå skarpt, hvis det skal lykkes at finde de bedste talenter og specialister. RelationsPeople har sammen med Marketminds gennemført en undersøgelse, der viser, at de bløde værdier bør have mere fokus.
Artikel
Guide: Tiltræk de rigtige kandidater med organiske jobopslag på LinkedIn
by Anita Østergaard Sørensen
Employer Branding
Arbejder du med jeres employer branding eller rekruttering, ved du sikkert, at LinkedIn rummer gode muligheder for at komme i kontakt med relevante kandidater. Men du har måske også oplevet forskellig grad af succes, når du publicerer jobopslag for at gøre opmærksom på en åben stilling. Derfor får du her et par gode råd til, hvordan du får mest muligt ud af dit jobopslag på LinkedIn– og hvordan du helt praktisk bærer dig ad.
Artikel
Rekruttering og betalt annoncering på LinkedIn: Sådan rammer du de rigtige kandidater
by Anita Østergaard Sørensen
Employer Branding
Arbejder du med din virksomheds employer branding og rekruttering, ved du formentlig, at jobopslaget på LinkedIn er et grundlæggende værktøj. Men leder du efter kandidater med en speciel profil, og vil du være helt sikker på, at du når ud til dem, så bør du kaste dig ud i betalt annoncering på LinkedIn. Her får du en praktisk guide, der hjælper dig med at komme godt i gang med din annoncering af jeres åbne stilling på LinkedIn.
Artikel
Tiltræk medarbejdere med employer branding
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Ledigheden falder fortsat, og der er kamp om at tiltrække medarbejdere. Det gælder ikke mindst de unge, der er i høj kurs. Her kommer en række råd og indsigter, der kan hjælpe med at få den ombejlede gruppe i tale.
Artikel
Employer branding på LinkedIn
by Anita Østergaard Sørensen og Kristoffer Kej
Employer BrandingLinkedIn
Uanset om organisationer generelt har et godt tag om employer branding eller ej, så møder vi stort set altid de samme spørgsmål og udfordringer fra vores kunder, når deres employer branding skal ud at leve på LinkedIn. Her giver vi en praktisk lynguide til, hvordan I kan få sat jeres arbejde med employer branding på LinkedIn i system.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér