• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople

Undgå, at krisen vokser

Vil du vide mere?
Kontakt:

Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

En krise i medierne kan få pulsen op hos selv den mest rolige CEO, for kriser påvirker potentielt både aktiekurs, omsætning og fastholdelse af medarbejdere. Derfor skal kriser tages seriøst, og der skal handles hurtigt – især i lyset af at sociale medier har accelereret tempoet, hvormed krisen kan udvikle sig. Det kræver det rette kriseberedskab og kendskab til kanalerne. Og selvom din virksomhed ikke kan forberede sig præcist på en konkret krise, så findes der en række effektive redskaber, som vi har god erfaring med.

Sådan arbejder vi med krisekommunikation

Når virksomhedens CEO toner frem på TV til et interview, så vil det typisk være på baggrund af timers intens medietræning, velstrukturerede budskabsdokumenter, scenariebeskrivelser og så videre, som er udarbejdet i samarbejde med virksomhedens jurister, den kommunikationsansvarlige, eksterne kommunikationsrådgivere og ledelsen. Og det hele har kunnet lade sig gøre på meget kort tid, fordi alle de involverede i virksomheden har prioriteret udfordringen og skubbet det meste andet arbejde til side. Eller sådan bør det være. Det er dog langt fra altid tilfældet i virkeligheden.

Vores erfaring med krisekommunikation i virksomheder er, at den væsentligste tilgang for et godt resultat er den nødvendige prioritering fra virksomhedens interne stakeholders, og her er forberedelsen med en afstemt kriseplan og et krisekommunikationsteam afgørende.

Når vi hos RelationsPeople arbejder med virksomheder om krisekommunikation, så vil meget af det forberedende arbejde foregå i det faste løbende samarbejde fx gennem årlige medie- og budskabstræninger, budskabsdokumenter inden for kerneområder for virksomheden samt beredskaber inden for særligt sensitive områder og et fast overvågningssetup, der giver et overblik over relevante emner, som kan udvikle sig både i traditionelle medier og på sociale medier. Således bygger vi sammen med vores kunder en solid platform for deres krisekommunikation, så de har mulighed for at reagere effektivt, hvis der skulle opstå en sag.

Se eksempler på vores arbejde med krisekommunikation: Privat: Rådgivning i kritiske medier og ‘Live’ kriseøvelse. 

Kristian Eiberg
Artikel
Covid-19: Intern kommunikation har aldrig været vigtigere
by Anders Monrad Rendtorff
ForandringskommunikationKrisekommunikationLederkommunikation
Der er mange iagttagelser, læringer og refleksioner i landets organisationer i denne corona-tid. Intern kommunikation har sjældent været vigtigere, og både små og store organisationer kan med fordel bruge denne periode til at få kommunikationen mellem medarbejdere og ledere i en retning, som på sigt kan være til stor gavn for både forretning og trivsel. Vi har samlet seks perspektiver om en forandret intern kommunikation
Artikel
Fire tips til kommunikatører i en Corona-tid
by Anders Monrad Rendtorff og Kenneth Grothe Toustrup
KrisekommunikationLederkommunikation
Som de fleste andre faggrupper, er vi, der arbejder med kommunikation, også sprittet grundigt af og sendt hjem på ubestemt tid. Hvad er det for en kommunikationssituation, vi er havnet i, og hvilke redskaber kan vi trække på? Her kommer fire tips til dig, der arbejder med kommunikation.
Case
Beredskab for offshoring
Krisekommunikation
En international produktionsvirksomhed skulle lukke en fabrik i Danmark og flytte produktionen til udlandet.
Case
’Live’ kriseøvelse
Krisekommunikation
En international energivirksomhed havde regler om, at alle datterselskaber hvert andet år skal vise, at de kan håndtere alvorlige kriser.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér