Medlemsanalyse skal inspirere
strategisk proces
Kristian Eiberg
Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk
Dansk Byggeri havde gennemført den årlige kvantitative medlemsundersøgelse og ønskede at få dybere indsigter fra medlemmerne som bidrag til en strategisk proces.
Konkret var Dansk Byggeri interesseret i medlemmernes bud på, hvad interesseorganisationen skulle have fokus på for at forblive relevant og attraktiv for medlemmerne.
RelationsPeople gennemførte en omfattende kvalitativ interviewundersøgelse blandt 46 respondenter. Undersøgelsen omfattede ikke blot ledere blandt medlemmerne af Dansk Byggeri, men også politiske ordførere inden for erhverv, klima og energi og arbejdsmarked, embedsmænd inden for relevante direktorater, styrelser og ministerier, borgmestre fra større kommuner og fagjournalister.
De konsulenter, som havde foretaget alle interviews, præsenterede konklusionerne af undersøgelsen på forskellige workshops med direktion og bestyrelse, og havde mulighed for at svare uddybende på konklusionerne i rapporten.