• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Museerne Helsingør
+ Tilmeld nyhedsbrev

Stakeholderanalyse kvalificerer
strategisk beslutning i kommune

Kristian RelationsPeople
Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Kultur- og Turismeudvalget i Helsingør Kommune skulle beslutte, hvordan de kommunale museer bedst muligt kunne understøtte kommunens Vision 2030 og turismepolitik.

Turismeindsatsen i kommunen var allerede båret af et stærkt kulturliv, men Kultur- og Turismeudvalget var opmærksom på, at potentialet var endnu større. En af flere forudsætninger for at realisere det potentiale var at skabe en større sammenhæng i kulturlivet med en overordnet fortælling om de kommunale museer, der kunne differentiere dem fra andre museer.

RelationsPeople blev tilknyttet for at udvikle et inspirationsoplæg til Kultur- og Turismeudvalgets om museernes fremtid. Som led i det arbejde gennemførte RelationsPeople interviews med centrale stakeholdere i kommunen med betydning for museernes udvikling. Desuden fandt RelationsPeople, inspiration gennem desk research af andre kommuners løsninger for at skabe en samlende fortælling om kommunale museer.

Tilmeld nyhedsbrevKristian EibergCasesAnalyse
Undersøgelse
Ny rapport om ESG-kommunikation
ESG-undersøgelse blandt kommunikationschefer
by Eva Harpøth Skjoldborg
AnalyseESG
Hvad er de fem kritiske opgaver lige nu? Skal ESG skrives ind i virksomhedens kernefortælling eller have sin egen? Hvilken rolle kan kommunikationschefen spille ift. ESG-kommunikation? Får vi brug for nye formater og kanaler?
Case
Superligaen A/S: Årlig tilskuerundersøgelse
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Analyse
Superligaen stod i 2011 med en udfordring med svigtende tilskuertal og var interesserede i en kommunikationsindsats, der kunne trække flere tilskuere til de danske fodboldstadioner.
Case
Dansk Byggeri: Medlemsanalyse skal inspirere strategisk proces
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Analyse
Dansk Byggeri havde gennemført den årlige kvantitative medlemsundersøgelse og ønskede at få dybere indsigter fra medlemmerne som bidrag til en strategisk proces.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
Artikel
Virksomhedernes dom over tre hypede tendenser
Audience
by Sofie Desmareth Riemann
AnalyseKampagner
På tærsklen til et nyt år har RelationsPeople spurgt Arla, Auping, Lakrids by Johan Bülow og Nespresso, hvilken fremtid de spår tre udvalgte – og noget hypede – tendenser i 2019.
Artikel
Måler du værdien af din kommunikation?
Kommunikationsmåling RelationsPeople
by Sofie Desmareth Riemann
AnalysePublic relations
Selvom du måske har styr på begreber som share of search, PR-score og visibility score, så er du måske stadig grundlæggende i tvivl om, hvordan du måler værdien af din kommunikationsindsats for virksomheden? Vi har taget en snak med ekspert i kommunikationsmåling Jesper Andersen for at tage temperaturen på k-måling anno 2022.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin