• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Superligaen
+ Tilmeld nyhedsbrev

Superligaen A/S:
Årlig tilskuerundersøgelse

Kristoffer
Kristoffer Kej

Direktør og partner
+45 22 65 52 56
kristoffer@relationspeople.dk

Superligaen stod i 2011 med en udfordring med svigtende tilskuertal og var interesserede i en kommunikationsindsats, der kunne trække flere tilskuere til de danske fodboldstadioner.

Sammen med kunden designede RelationsPeople et to-dagsseminar for de kommercielle afdelinger i hver klub, hvor de blev inspireret til anvendelse af sociale medier, branding og udvikling af tilskueroplevelsen. Et konkret resultat af seminaret blev også beslutningen om at gennemføre en årlig tilskuerundersøgelse blandt alle klubbers tilhængere.

RelationsPeople har siden da årligt udviklet og gennemført tilskuerundersøgelsen sammen med en ekstern partner. Undersøgelsen har haft op mod 10.000 årlige respondenter, hvilket betyder, at hver Superliga-klub kan få en unik og valid klubrapport, der viser deres egne tilskueres input og sammenligner dem med de øvrige klubbers resultater.

Siden 2011 er Superligaens tilskuertal steget støt og har slået flere rekorder. Klubberne anvender rapporterne i deres arbejde med markedsføring og forretningsudvikling, og Superligaen som helhed anvender undersøgelsen til at pege på behov for fælles initiativer, der kan styrke ligaen.

Tilmeld nyhedsbrevKristoffer KejCasesAnalyse
Undersøgelse
Ny rapport om ESG-kommunikation
ESG-undersøgelse blandt kommunikationschefer
by Eva Harpøth Skjoldborg
AnalyseESG
Hvad er de fem kritiske opgaver lige nu? Skal ESG skrives ind i virksomhedens kernefortælling eller have sin egen? Hvilken rolle kan kommunikationschefen spille ift. ESG-kommunikation? Får vi brug for nye formater og kanaler?
Case
Helsingør Kommune: Stakeholderanalyse kvalificerer strategisk beslutning i kommune
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Analyse
Kultur- og Turismeudvalget i Helsingør Kommune skulle beslutte, hvordan de kommunale museer bedst muligt kunne understøtte kommunens Vision 2030 og turismepolitik.
Case
Dansk Byggeri: Medlemsanalyse skal inspirere strategisk proces
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Analyse
Dansk Byggeri havde gennemført den årlige kvantitative medlemsundersøgelse og ønskede at få dybere indsigter fra medlemmerne som bidrag til en strategisk proces.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
Artikel
Virksomhedernes dom over tre hypede tendenser
Audience
by Sofie Desmareth Riemann
AnalyseKampagner
På tærsklen til et nyt år har RelationsPeople spurgt Arla, Auping, Lakrids by Johan Bülow og Nespresso, hvilken fremtid de spår tre udvalgte – og noget hypede – tendenser i 2019.
Artikel
Måler du værdien af din kommunikation?
Kommunikationsmåling RelationsPeople
by Sofie Desmareth Riemann
AnalysePublic relations
Selvom du måske har styr på begreber som share of search, PR-score og visibility score, så er du måske stadig grundlæggende i tvivl om, hvordan du måler værdien af din kommunikationsindsats for virksomheden? Vi har taget en snak med ekspert i kommunikationsmåling Jesper Andersen for at tage temperaturen på k-måling anno 2022.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin