Superligaen A/S:
Årlig tilskuerundersøgelse
Superligaen stod i 2011 med en udfordring med svigtende tilskuertal og var interesserede i en kommunikationsindsats, der kunne trække flere tilskuere til de danske fodboldstadioner.
Sammen med kunden designede RelationsPeople et to-dagsseminar for de kommercielle afdelinger i hver klub, hvor de blev inspireret til anvendelse af sociale medier, branding og udvikling af tilskueroplevelsen. Et konkret resultat af seminaret blev også beslutningen om at gennemføre en årlig tilskuerundersøgelse blandt alle klubbers tilhængere.
RelationsPeople har siden da årligt udviklet og gennemført tilskuerundersøgelsen sammen med en ekstern partner. Undersøgelsen har haft op mod 10.000 årlige respondenter, hvilket betyder, at hver Superliga-klub kan få en unik og valid klubrapport, der viser deres egne tilskueres input og sammenligner dem med de øvrige klubbers resultater.
Siden 2011 er Superligaens tilskuertal steget støt og har slået flere rekorder. Klubberne anvender rapporterne i deres arbejde med markedsføring og forretningsudvikling, og Superligaen som helhed anvender undersøgelsen til at pege på behov for fælles initiativer, der kan styrke ligaen.