Kommunikationsstrategi
for nyt bykvarter
Kristian Eiberg
Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk
Udviklingsselskabet Carlsberg Byen skulle revidere sin kommunikationsstrategi og manglede indsigter om en række interessenter.
Udviklingsselskabet Carlsberg Byen blev etableret i 2012 for at udvikle et nyt bykvarter med boliger, erhverv, butikker, uddannelses- og kulturinstitutioner på grænsen mellem Vesterbro og Valby. RelationsPeople og den grafiske designvirksomhed Punktum Design udviklede navn og corporate branding platform for både bykvarteret og udviklingsselskabet.
Efterhånden som udviklingen af bykvarteret skred frem, skulle udviklingsselskabet revidere sin kommunikationsstrategi. Kendskabet til Carlsberg Byen havde indtil dette tidspunkt primært været drevet af de mange kultur- og fritidstilbud i bydelen, men nu skulle selskabet ind i en afgørende salgsfase. Samtidig opstod der nye bykvarterer i København, så det blev i stigende grad nødvendigt at have en klar position.
RelationsPeople gennemførte i samarbejde med udviklingsselskabet interessentanalyser og kendskabsmålinger for at få indsigter om, hvordan interessenter og potentielle beboerne så på det nye bykvarter på bryggerigrunden i sammenligning med andre bykvarterer. Disse indsigter dannede grundlag for udviklingen af en ny kommunikationsstrategi og et kommunikationsregnskab.