• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
RelationsPeople Kommunikationsbureau
+ Tilmeld nyhedsbrev

Kommunikationsstrategi
for nyt bykvarter

Kristian RelationsPeople
Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Udviklingsselskabet Carlsberg Byen skulle revidere sin kommunikationsstrategi og manglede indsigter om en række interessenter.

Udviklingsselskabet Carlsberg Byen blev etableret i 2012 for at udvikle et nyt bykvarter med boliger, erhverv, butikker, uddannelses- og kulturinstitutioner på grænsen mellem Vesterbro og Valby. RelationsPeople og den grafiske designvirksomhed Punktum Design udviklede navn og corporate branding platform for både bykvarteret og udviklingsselskabet.

Efterhånden som udviklingen af bykvarteret skred frem, skulle udviklingsselskabet revidere sin kommunikationsstrategi. Kendskabet til Carlsberg Byen havde indtil dette tidspunkt primært været drevet af de mange kultur- og fritidstilbud i bydelen, men nu skulle selskabet ind i en afgørende salgsfase. Samtidig opstod der nye bykvarterer i København, så det blev i stigende grad nødvendigt at have en klar position.

RelationsPeople gennemførte i samarbejde med udviklingsselskabet interessentanalyser og kendskabsmålinger for at få indsigter om, hvordan interessenter og potentielle beboerne så på det nye bykvarter på bryggerigrunden i sammenligning med andre bykvarterer. Disse indsigter dannede grundlag for udviklingen af en ny kommunikationsstrategi og et kommunikationsregnskab.

Tilmeld nyhedsbrevKristian EibergCasesKommunikationsstrategi

Tilmeld dig RelationsPeoples nyhedsbrev

var ss_form = {'account': 'MzawMDEztzAzAwA', 'formID': 'BcGBCQAwCAOwiwquKqXvCPr_CUsc8uUTzDmUouF1Y0mtqZyuDw'}; ss_form.width = '100%'; ss_form.height = '460'; ss_form.domain = 'app-3QNEJKKU60.marketingautomation.services';
ArtikelUncategorized @da
Fem myter om træning i lederkommunikation
by Kristian Eiberg
ForandringskommunikationKommunikationsstrategiLederkommunikation
Myter om kommunikationstræning står ofte i vejen for, at organisationer får trænet deres ledere i lederkommunikation. Men sådan behøver det ikke være. Vi har sammenfattet den typiske modstand, som kommunikationsafdelinger møder, når de vil gøre ledere bedre til at kommunikere. Og givet bud på de argumenter, der kan hjælpe med at bane vejen.
Artikel
Toplederkommunikation har aldrig været sværere
RelationsPeople kommunikations bureau
by Kristian Eiberg
ESGKommunikationsstrategiLederkommunikationtoplederkommunikation
Når noget er svært, er det fristende at lade være. Denne tilgang duer ikke, når det drejer sig om toplederens kommunikation. ’Den der lever stille’ er ikke længere en farbar vej. Der er ingen vej udenom at navigere den kompleksitet, usikkerhed og tvetydighed, der skaber dilemmaer for toplederens kommunikation. Uanset hvor svært det er, er et stærkt narrativ en god start.
Artikel
Budskabsplatformen: Skab rød tråd i din kommunikation
Billede af en rød tråd
by Kristian Eiberg
KommunikationsstrategiLederkommunikation
Budskabsplatforme er muligvis old school, men de er nogle af de vigtigste kommunikationsværktøjer, hvis man vil arbejde struktureret med toplederkommunikation, corporate kommunikation, employer branding eller navigere sikkert gennem en krise. I RelationsPeople begyndte vi at bruge budskabsplatforme for 20 år siden, og i denne artikel har vi samlet nogle af vores erfaringer, der måske kan inspirere andre rådgivere.
Artikel
Brand-blikket skal vendes indad
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Kristoffer Kej
Employer BrandingKommunikationsstrategi
Den vigtigste målgruppe for et stærkt brand er virksomhedens egne medarbejdere. Purposekommunikation og intern employer branding smelter sammen. Og den stærke CEO skal prioritere de indre kanaler over TV 2 news og Børsen. Det er blandt pointerne i en ny global rapport om trends inden for branding og kommunikation.
Case
Roskilde Kongrescenter: Udvikling af grundhistorie og content-model
Kernefortælling for Roskilde Kongrescenter
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Roskilde Kongrescenter ønskede at få større glæde af den ledige kapacitet, de oplevede mellem koncerter og sportsbegivenheder. RelationsPeople hjalp derfor med et forløb designet til at identificere målgrupper og arbejde strategisk med redaktionsplaner.
Case
BASF: Nordisk kommunikationsfunktion for verdens største kemivirksomhed
BASF
ESGKommunikationsstrategiPublic relationsSociale medier
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at synliggøre deres mange videnstunge forretningsområder i Norden, hvor de også oplevede udfordringer med at kommunikere om deres bæredygtighedsagenda.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin