Influencerstrategi
der giver langvarige
resultater
En influencer-strategi sikrer retning og resultater i marked med stort opbud.
At arbejde med influencers står højt på listen hos mange virksomheder. Flere bokser dog med at få greb om den bagvedliggende strategi samt den praktiske udførsel, så indsatsen ikke blot ender med at blive et simpelt samplingprogram.
RelationsPeople har udarbejdet influencerstrategien bag Nespressos arbejde med influencers, der både tager fat i de overordnede leveregler for indsatsen, niveauerne af influencers, KPI’er for indsatserne samt de tematiske områder, der brandmæssigt giver mening at aktivere via influencers.
Resultatet er en fokuseret tilgang med tydeligere mål, der er let at eksekvere for alle de personer, der er involveret i influenceraktiveringen hos Nespresso. Samtidig tracker det taktiske setup på erfaring med de enkelte influencers og deres resultater i forhold til brandet, så indsatsen nemt kan justeres og videreudvikles.
Influencers giver en unik mulighed for at skabe branded indhold, der bliver udfoldet med en personlig tilgang hos den enkelte influencer. Alt for ofte ender det dog med, at virksomhederne bliver for styrende og ikke tør give slip på den traditionelle annoncetilgang. Og sda vil vores anbefaling være fx at købe en annonce i et magasin i stedet, for så udnytter man ikke kanalen med de favorable muligheder, den giver – det kan en influencerstrategi blandt andet være med til at modvirke.