• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Job
  • Kontakt
  • Da
  • En
RelationsPeople

Influencerstrategi
der giver langvarige
resultater

by Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

En influencer-strategi sikrer retning og resultater i marked med stort opbud.

At arbejde med influencers står højt på listen hos mange virksomheder. Flere bokser dog med at få greb om den bagvedliggende strategi samt den praktiske udførsel, så indsatsen ikke blot ender med at blive et simpelt samplingprogram.

RelationsPeople har udarbejdet influencerstrategien bag Nespressos arbejde med influencers, der både tager fat i de overordnede leveregler for indsatsen, niveauerne af influencers, KPI’er for indsatserne samt de tematiske områder, der brandmæssigt giver mening at aktivere via influencers.

Resultatet er en fokuseret tilgang med tydeligere mål, der er let at eksekvere for alle de personer, der er involveret i influenceraktiveringen hos Nespresso. Samtidig tracker det taktiske setup på erfaring med de enkelte influencers og deres resultater i forhold til brandet, så indsatsen nemt kan justeres og videreudvikles.

Influencers giver en unik mulighed for at skabe branded indhold, der bliver udfoldet med en personlig tilgang hos den enkelte influencer. Alt for ofte ender det dog med, at virksomhederne bliver for styrende og ikke tør give slip på den traditionelle annoncetilgang. Og sda vil vores anbefaling være fx at købe en annonce i et magasin i stedet, for så udnytter man ikke kanalen med de favorable muligheder, den giver – det kan en influencerstrategi blandt andet være med til at modvirke.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesPublic relations
Artikel
Måler du værdien af din kommunikation?
by Sofie Desmareth Riemann
AnalysePublic relations
Selvom du måske har styr på begreber som share of search, PR-score og visibility score, så er du måske stadig grundlæggende i tvivl om, hvordan du måler værdien af din kommunikationsindsats for virksomheden? Vi har taget en snak med ekspert i kommunikationsmåling Jesper Andersen for at tage temperaturen på k-måling anno 2022.
Artikel
To tips til at undgå den sproglige ”metervarestil”
by Anita Østergaard Sørensen
KommunikationsstrategiPublic relations
Når du som kommunikationsrådgiver skriver klummer, taler eller fx debatindlæg på vegne af andre, så kan det være en udfordring at tilpasse teksten til afsenderens personlige stil. At kommunikere på vegne af andre er en faglighed med en høj grad af praktiske præmisser og overvejelser, der har stor betydning for personens samlede autenticitet og troværdighed. Her får du to tips til, hvordan du lettere kan finde frem til en autentisk og vedkommende stil og samtidig undgå sproglige ”metervarer”.
Artikel
Månedens profil: Pandora
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Vita Clausen, der er PR og Influencer Director hos smykkevirksomheden Pandora, har særligt fokus på troværdigheden i samarbejdet med influencere. Hun har lagt strategien for det, der i dag er et verdensomspændende ambassadørprogram, som ud over at forbedre salgstallene også giver øget tillid og loyalitet til smykkebrandet.
Artikel
Månedens profil: True Gum hitter på TikTok
Influencer marketingPublic relations
True Gum-rejsen startede i en lille lejlighed i København, og på bare fire år er virksomheden vokset til en succesfuld dansk producent af plastikfrit tyggegummi. Missionen er at positionere sig hos de unge klimabevidste forbrugere, og TikTok er blevet vejen dertil.
Artikel
Kreatør-økonomien er landet – og den buldrer derudad
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Kreatør-hvafornoget? Det, vi tidligere beskrev som influencerøkonomien eller influencermarketing, er internationalt set udvidet som begreb til kreatør-økonomien. Flere og flere influencere foretrækker at identificere sig som kreative content-udviklere snarere end udelukkende influencere. En ny rapport kortlægger kreatør-økonomien.
Artikel
Webinar: Markedsføring på TikTok
Influencer marketingKampagnerPublic relationsWebinar
Vi oplever en stigende interesse for markedsføring på TikTok. Platformen giver mulighed for stort reach og engagement, hvis du lærer de rigtige greb at kende. Tjek vores webinar ud, hvor vi giver en masse tips.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér