• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
RelationsPeople Kommunikationsbureau
+ Tilmeld nyhedsbrev

Influencerstrategi
der giver langvarige
resultater

Sofie
Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

En influencer-strategi sikrer retning og resultater i marked med stort opbud.

At arbejde med influencers står højt på listen hos mange virksomheder. Flere bokser dog med at få greb om den bagvedliggende strategi samt den praktiske udførsel, så indsatsen ikke blot ender med at blive et simpelt samplingprogram.

RelationsPeople har udarbejdet influencerstrategien bag Nespressos arbejde med influencers, der både tager fat i de overordnede leveregler for indsatsen, niveauerne af influencers, KPI’er for indsatserne samt de tematiske områder, der brandmæssigt giver mening at aktivere via influencers.

Resultatet er en fokuseret tilgang med tydeligere mål, der er let at eksekvere for alle de personer, der er involveret i influenceraktiveringen hos Nespresso. Samtidig tracker det taktiske setup på erfaring med de enkelte influencers og deres resultater i forhold til brandet, så indsatsen nemt kan justeres og videreudvikles.

Influencers giver en unik mulighed for at skabe branded indhold, der bliver udfoldet med en personlig tilgang hos den enkelte influencer. Alt for ofte ender det dog med, at virksomhederne bliver for styrende og ikke tør give slip på den traditionelle annoncetilgang. Og sda vil vores anbefaling være fx at købe en annonce i et magasin i stedet, for så udnytter man ikke kanalen med de favorable muligheder, den giver – det kan en influencerstrategi blandt andet være med til at modvirke.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesPublic relations
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
ArtikelRelationsPeople-prisen
Hvad er potentialet i outdoor marketing?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relations
Gennem de sidste ni år, har vi hos RelationsPeople uddelt en pris for det bedste cand.merc.(kom.)-speciale i samarbejde med Copenhagen Business School. Det er et samarbejde, der har til formål at rette fokus på og hylde de studerende, der har formået at levere et værdifuldt kommunikationsspeciale, som afslutning på deres lange uddannelse.
Artikel
LinkedIn har fået en ny annoncefunktion – og den kan sætte fut i jeres thought leadership positionering
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Anita Østergaard Sørensen
Public relationsThought Leadership
LinkedIn er et oplagt sted for virksomheder, ledere og medarbejdere at positionere sig, rekruttere, sælge, brande sig og interagere med en målgruppe. Den gode nyhed er, at det nu er blevet en hel del nemmere vha. LinkedIns nye annonceformat, ’thought leader’-annoncer. Og det er heldigvis ikke svært at gøre brug af.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin