• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

Influencerstrategi
der giver langvarige
resultater

by Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

En influencer-strategi sikrer retning og resultater i marked med stort opbud.

At arbejde med influencers står højt på listen hos mange virksomheder. Flere bokser dog med at få greb om den bagvedliggende strategi samt den praktiske udførsel, så indsatsen ikke blot ender med at blive et simpelt samplingprogram.

RelationsPeople har udarbejdet influencerstrategien bag Nespressos arbejde med influencers, der både tager fat i de overordnede leveregler for indsatsen, niveauerne af influencers, KPI’er for indsatserne samt de tematiske områder, der brandmæssigt giver mening at aktivere via influencers.

Resultatet er en fokuseret tilgang med tydeligere mål, der er let at eksekvere for alle de personer, der er involveret i influenceraktiveringen hos Nespresso. Samtidig tracker det taktiske setup på erfaring med de enkelte influencers og deres resultater i forhold til brandet, så indsatsen nemt kan justeres og videreudvikles.

Influencers giver en unik mulighed for at skabe branded indhold, der bliver udfoldet med en personlig tilgang hos den enkelte influencer. Alt for ofte ender det dog med, at virksomhederne bliver for styrende og ikke tør give slip på den traditionelle annoncetilgang. Og sda vil vores anbefaling være fx at købe en annonce i et magasin i stedet, for så udnytter man ikke kanalen med de favorable muligheder, den giver – det kan en influencerstrategi blandt andet være med til at modvirke.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesMarketing PR
Artikel
Kan virtuelle influencers være troværdige?
by Gunilla Neergaard Freiesleben
Influencer marketingMarketing PR
Virtuelle influencers vundet indpas inden for de sidste par år, og de fiktive personligheder oplever stor succes som reklamesøjler for nogle af de største fashion brands som Prada, Supreme og Nike. Men hvordan bliver opdigtede karakterer troværdige, og hvilke fordele kan der være ved at benytte sig af dem?
Artikel
De virtuelle influencere kommer
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingMarketing PR
En ny tendens har set dagens lys – virtuelle influencere, eller avatar influencere. Og de er populære. Det rejser spørgsmålet: er det en afgørende kvalitet, at en influencer er et rigtigt menneske? Vi tager et kig på tendensen.
Artikel
Skal jeg bruge mit marketingbudget på influencer marketing?
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingMarketing PR
Nej, det skal du ikke. I hvert fald ikke, hvis du aldrig har overvejet pointerne i denne artikel. Influencer marketing er en kanal i dit samlede marketing-miks, behandler du den på lige vilkår?
Artikel
TikTok TakTik
by Gunilla Neergaard Freiesleben
Influencer marketingMarketing PR
Vi kan ikke længere komme uden om TikTok, når vi taler om sociale medier. Den kinesiske app deler vandene, og der er efterhånden mange aspekter af den, man kan have en mening om. Ikke desto mindre er der stort potentiale i den omdiskuterede app. Men kan man overhovedet bruge TikTok kommercielt? Her er vores bud på, hvordan man kan bruge den populære videoplatform som kommunikationsværktøj.
Event
Sådan arbejder du med integreret influencer marketing
Influencer marketingMarketing PRTræning
Hvordan kan du få mere ud af dine influencer-kampagner? Kom og hør, hvordan Plantorama bruger influencersamarbejder på tværs af deres platforme, og hvordan de sikrer, at en kampagne ikke bliver en enlig svale men i stedet en skattekiste af content med lang levetid.
Artikel
Månedens Profil: Gyldendal Uddannelse
by Monica Wass
Marketing PR
Månedens profil er Linda Frøkjær, som er marketingchef i Gyldendal Uddannelse. Sammen med sine kollegaer, har hun navigeret Gyldendal Uddannelse gennem en tid, hvor fyldte klasselokaler er byttet ud med virtuel undervisning og tomme skolegårde. Vi har talt med Linda om, hvordan Gyldendal Uddannelse har ændret markedsføringsstrategier for at tilpasse sig nye og turbulente tider.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér