Kommunikationsstrategi
for Procesindustrien
Kristian Eiberg
Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk
Procesindustrien er en stor medlemsforening i DI, der tæller nogle af de største produktionsvirksomheder i Danmark, og ønsket var at skærpe profilen over for medlemmer og andre interessenter.
Medlemmerne kommer fra flere forskellige industrier – fødevarer, ingredienser, kemi, byggematerialer med videre – og derfor har de også interesser i meget forskellige dele af DI. Men selvom der er meget, der skiller dem ad, har de især det til fælles, at driften af deres procesanlæg kræver meget energi.
Bestyrelsen i Procesindustrien havde vedtaget en ny strategi, der blandt andet havde som mål at skærpe foreningens profil over for medlemmer, potentielle medlemmer og andre interessenter.
RelationsPeople udviklede sammen med sekretariat og bestyrelse Procesindustriens første kommunikationsstrategi samt en stærk kernefortælling, der understregede det særlige og differentierende ved Procesindustrien. For at understøtte eksekveringen af kommunikationsstrategi og kernefortælling udviklede RelationsPeople i samarbejde med sekretariatschefen og medlemmerne blandt andet position papers, en strategi for sociale medier, et nyt format for medlemsmøder og medlemsanalyser. Desuden udviklede RelationsPeople i samarbejde med den grafiske designvirksomhed Punktum Design en ny visuel identitet for Procesindustrien.