• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople

Lancering af virtuel
YouTube-stjerne og ny
undervisningsplatform

Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

CP3-Origins på Syddansk Universitet skulle lancere en ny stor satsning, KvanteKarina, en virtuel YouTubeer, samt en ny undervisningsportal for at få flere børn og unge til at interesse sig for kvantefysik. De nye tiltag var en videreudvikling af et eksisterende koncept, Kvantebanditter.

KvanteKarina har sin egen YouTube-kanal, hvor hun giver et indblik i fysikkens store spørgsmål i et sprog, der er til at forstå. Hun er en ganske almindelig teenager, men hendes viden om kvantefysik er unik, og hun tager børn og unge med ind i sit spændende univers med formidling i øjenhøjde. Universet bag KvanteKarina blev skabt i samarbejde med We Love People – herfra nogle af folkene, som også stod bag Terkel i Knibe.

Sammen med den nye undervisningsportal var lanceringen af KvanteKarina med til at markere en ny pædagogisk tilgang, hvor de unge blev tænkt ind helt fra start for at sikre, at de var med på ideen og kunne relatere til universet og se noget sjovt og spændende i kvantefysikken.

RelationsPeople stod for at skabe national og regional omtale i forbindelse med lanceringen af undervisningsplatformen og KvanteKarinas YouTube-kanal. Det lykkedes ved at få professorerne bag undervisningsmaterialet i tale sammen med skaberne af KvanteKarina og skolelever, der rent faktisk havde testet materialet. Ved hjælp af en vedvarende indsats lykkedes det at skabe omtale i TV, radio, fagmedier og regionale medier, så endnu flere lærere og elever bliver nysgerrige på kvantefysikkens forunderlige verden fremadrettet.

Udvalgte resultater seks måneder efter lanceringen:

  • 200.800 visninger af KvanteKarinas 12 YouTube-videoer
  • 5.953 følgere på YouTube
  • 10.000+ besøg på Kvantebanditter.dk
  • 5.000 spil spillet på Kvantebanditter.dk
  • 300 downloads af undervisningsmaterialet
  • Samlet reach for PR-omtale (opgjort to uger efter lancering): 2.804.910
Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesPublic relations
Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Artikel
Tre råd til at udnytte globale data til lokal PR
by Bjørn Andreassen
Public relationsThought Leadership
Kan virksomheder kommunikere troværdigt på det danske marked, når deres data og budskaber bliver udviklet uden for Danmark? Mulighederne er gode, hvis du tager udgangspunkt i lokale talspersoner.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
Finansiel kommunikationPublic relations
Mediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér