• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

Lancering af virtuel
YouTube­stjerne og ny
undervisningsplatform

by Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

CP3-Origins på Syddansk Universitet skulle lancere en ny stor satsning, KvanteKarina, en virtuel YouTubeer, samt en ny undervisningsportal for at få flere børn og unge til at interesse sig for kvantefysik. De nye tiltag var en videreudvikling af et eksisterende koncept, Kvantebanditter.

KvanteKarina har sin egen YouTube-kanal, hvor hun giver et indblik i fysikkens store spørgsmål i et sprog, der er til at forstå. Hun er en ganske almindelig teenager, men hendes viden om kvantefysik er unik, og hun tager børn og unge med ind i sit spændende univers med formidling i øjenhøjde. Universet bag KvanteKarina blev skabt i samarbejde med We Love People – herfra nogle af folkene, som også stod bag Terkel i Knibe.

Sammen med den nye undervisningsportal var lanceringen af KvanteKarina med til at markere en ny pædagogisk tilgang, hvor de unge blev tænkt ind helt fra start for at sikre, at de var med på ideen og kunne relatere til universet og se noget sjovt og spændende i kvantefysikken.

RelationsPeople stod for at skabe national og regional omtale i forbindelse med lanceringen af undervisningsplatformen og KvanteKarinas YouTube-kanal. Det lykkedes ved at få professorerne bag undervisningsmaterialet i tale sammen med skaberne af KvanteKarina og skolelever, der rent faktisk havde testet materialet. Ved hjælp af en vedvarende indsats lykkedes det at skabe omtale i TV, radio, fagmedier og regionale medier, så endnu flere lærere og elever bliver nysgerrige på kvantefysikkens forunderlige verden fremadrettet.

Udvalgte resultater seks måneder efter lanceringen:

  • 200.800 visninger af KvanteKarinas 12 YouTube-videoer
  • 5.953 følgere på YouTube
  • 10.000+ besøg på Kvantebanditter.dk
  • 5.000 spil spillet på Kvantebanditter.dk
  • 300 downloads af undervisningsmaterialet
  • Samlet reach for PR-omtale (opgjort to uger efter lancering): 2.804.910
Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesMarketing PR
Artikel
Kan virtuelle influencers være troværdige?
by Gunilla Neergaard Freiesleben
Influencer marketingMarketing PR
Virtuelle influencers vundet indpas inden for de sidste par år, og de fiktive personligheder oplever stor succes som reklamesøjler for nogle af de største fashion brands som Prada, Supreme og Nike. Men hvordan bliver opdigtede karakterer troværdige, og hvilke fordele kan der være ved at benytte sig af dem?
Artikel
De virtuelle influencere kommer
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingMarketing PR
En ny tendens har set dagens lys – virtuelle influencere, eller avatar influencere. Og de er populære. Det rejser spørgsmålet: er det en afgørende kvalitet, at en influencer er et rigtigt menneske? Vi tager et kig på tendensen.
Artikel
Skal jeg bruge mit marketingbudget på influencer marketing?
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingMarketing PR
Nej, det skal du ikke. I hvert fald ikke, hvis du aldrig har overvejet pointerne i denne artikel. Influencer marketing er en kanal i dit samlede marketing-miks, behandler du den på lige vilkår?
Artikel
TikTok TakTik
by Gunilla Neergaard Freiesleben
Influencer marketingMarketing PR
Vi kan ikke længere komme uden om TikTok, når vi taler om sociale medier. Den kinesiske app deler vandene, og der er efterhånden mange aspekter af den, man kan have en mening om. Ikke desto mindre er der stort potentiale i den omdiskuterede app. Men kan man overhovedet bruge TikTok kommercielt? Her er vores bud på, hvordan man kan bruge den populære videoplatform som kommunikationsværktøj.
Event
Sådan arbejder du med integreret influencer marketing
Influencer marketingMarketing PRTræning
Hvordan kan du få mere ud af dine influencer-kampagner? Kom og hør, hvordan Plantorama bruger influencersamarbejder på tværs af deres platforme, og hvordan de sikrer, at en kampagne ikke bliver en enlig svale men i stedet en skattekiste af content med lang levetid.
Artikel
Månedens Profil: Gyldendal Uddannelse
by Monica Wass
Marketing PR
Månedens profil er Linda Frøkjær, som er marketingchef i Gyldendal Uddannelse. Sammen med sine kollegaer, har hun navigeret Gyldendal Uddannelse gennem en tid, hvor fyldte klasselokaler er byttet ud med virtuel undervisning og tomme skolegårde. Vi har talt med Linda om, hvordan Gyldendal Uddannelse har ændret markedsføringsstrategier for at tilpasse sig nye og turbulente tider.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér