• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
+ Tilmeld nyhedsbrev

Digital gimmick skræddersyet
til målgruppen

En ny digital platform var omdrejningspunkt for en målrettet PR-indsats og influencer-kampagne, der taler til serie- og filmelskere.

Samsung ønskede at sætte fokus på deres QLED TV, og de mange muligheder for at få adgang til et bredt udvalg af film og serier via Samsungs Smart TV-platform. I den forbindelse valgte forbrugerelektronikbrandet at knytte an til et af tidens mest populære tidsfordriv – bingewatching. Eller nærmere bestemt drømmen om at få mulighed for at gense hele ens yndlingsserie som var det første gang.

Samsungs svenske PR-leadbureau, Wenderfalck, udviklede derfor i fællesskab med to anerkendte hypnotisører en digital hypnosetjeneste, Unspoil Me, som giver film- og serieelskere mulighed for at glemme hele eller dele af deres yndlingsserie eller -film for at kunne se den igen, som var det første gang.

Relationspeople drev PR-indsatsen for kampagnen i Danmark og strategien bag blev til på baggrund af data fra en YouGov-undersøgelse af TV-og serievaner i Sverige og Danmark, der blandt andet viste, at hver femte dansker (18 pct.) i gennemsnit bruger 6-10 timer om ugen på at se serier, og at 65 pct. bingewatcher serier. Samtidig har 42 pct. af danskerne været udsat for såkaldte spoilers, der afslører hele eller dele af handlingen i den serie, man ser.

Relationspeople aktiverede kampagnen i Danmark gennem en traditionel PR-indsats og via influencer-samarbejder med bloggeren Mette Marie Lei Lange fra Twinpeaks.dk og Instagrammeren Mads Emil Grove Møller @madsdamind.

Den digitale hypnosetjeneste vakte massiv interesse hos de traditionelle medier – både online, på TV og i radio – og skabte samtidig positiv engagement på sociale medier gennem samarbejdet med de to influencers.

Udvalgte resultater

  • Massiv omtale online, i radio og på tv
  • Total reach via traditionelle medier: 7,5 millioner
  • Total reach via influencersamarbejder: 232,800
  • 9,772 prøvede den digitale hypnose: http://www.samsung.com/dk/unspoilme/
Tilmeld nyhedsbrevCasesPublic relations
Artikel
Hvor svært kan det være at få en forsideartikel i Børsen?
by Vita Clausen
KampagnerMarkedsføringPublic relations
Hvorfor har journalisten ikke vinklet historien, som vi ønskede det? Og hvorfor endte hele vores social media kampagne i en shitstorm? Det er blot nogle af de spørgsmål, som virksomhedens marketingafdeling ofte står med, når kampagnen ruller – og man måske ikke lige har fået involveret PR-afdelingen i tide, eller måske ikke helt har styr på, hvad PR i grunden er for en disciplin.
Artikel
Disse tre spørgsmål skal du stille dig selv, hvis du vil lykkes med at lave effektive influencer kampagner
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingPublic relations
Influencer marketing er blevet et fast begreb i de danske marketing - og kommunikationsafdelinger, og ifølge Influencer Marketing Hub er den globale værdi af influencer marketing næsten tidoblet på syv år til 16,4 milliarder dollars i sin markedsstørrelse. Men for mange virksomheder kan det stadig være en jungle, hvordan man laver en influencer kampagne, der skaber effektive og målbare resultater.
Artikel
Influencer marketing artikelsamling
ArtikelsamlingInfluencer marketingPublic relations
Artikelsamlingen giver dig en indføring i, hvordan du anvender influencer marketing til at forstærke dine budskaber og bygge troværdighed om dit brand.
Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Gem & Acceptér