• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
To mennesker
+ Tilmeld nyhedsbrev

Digital gimmick skræddersyet
til målgruppen

En ny digital platform var omdrejningspunkt for en målrettet PR-indsats og influencer-kampagne, der taler til serie- og filmelskere.

Samsung ønskede at sætte fokus på deres QLED TV, og de mange muligheder for at få adgang til et bredt udvalg af film og serier via Samsungs Smart TV-platform. I den forbindelse valgte forbrugerelektronikbrandet at knytte an til et af tidens mest populære tidsfordriv – bingewatching. Eller nærmere bestemt drømmen om at få mulighed for at gense hele ens yndlingsserie som var det første gang.

Samsungs svenske PR-leadbureau, Wenderfalck, udviklede derfor i fællesskab med to anerkendte hypnotisører en digital hypnosetjeneste, Unspoil Me, som giver film- og serieelskere mulighed for at glemme hele eller dele af deres yndlingsserie eller -film for at kunne se den igen, som var det første gang.

Relationspeople drev PR-indsatsen for kampagnen i Danmark og strategien bag blev til på baggrund af data fra en YouGov-undersøgelse af TV-og serievaner i Sverige og Danmark, der blandt andet viste, at hver femte dansker (18 pct.) i gennemsnit bruger 6-10 timer om ugen på at se serier, og at 65 pct. bingewatcher serier. Samtidig har 42 pct. af danskerne været udsat for såkaldte spoilers, der afslører hele eller dele af handlingen i den serie, man ser.

Relationspeople aktiverede kampagnen i Danmark gennem en traditionel PR-indsats og via influencer-samarbejder med bloggeren Mette Marie Lei Lange fra Twinpeaks.dk og Instagrammeren Mads Emil Grove Møller @madsdamind.

Den digitale hypnosetjeneste vakte massiv interesse hos de traditionelle medier – både online, på TV og i radio – og skabte samtidig positiv engagement på sociale medier gennem samarbejdet med de to influencers.

Udvalgte resultater

  • Massiv omtale online, i radio og på tv
  • Total reach via traditionelle medier: 7,5 millioner
  • Total reach via influencersamarbejder: 232,800
  • 9,772 prøvede den digitale hypnose
Tilmeld nyhedsbrevCasesPublic relations
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
ArtikelRelationsPeople-prisen
Hvad er potentialet i outdoor marketing?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relations
Gennem de sidste ni år, har vi hos RelationsPeople uddelt en pris for det bedste cand.merc.(kom.)-speciale i samarbejde med Copenhagen Business School. Det er et samarbejde, der har til formål at rette fokus på og hylde de studerende, der har formået at levere et værdifuldt kommunikationsspeciale, som afslutning på deres lange uddannelse.
Artikel
LinkedIn har fået en ny annoncefunktion – og den kan sætte fut i jeres thought leadership positionering
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Anita Østergaard Sørensen
Public relationsThought Leadership
LinkedIn er et oplagt sted for virksomheder, ledere og medarbejdere at positionere sig, rekruttere, sælge, brande sig og interagere med en målgruppe. Den gode nyhed er, at det nu er blevet en hel del nemmere vha. LinkedIns nye annonceformat, ’thought leader’-annoncer. Og det er heldigvis ikke svært at gøre brug af.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin