• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Da
  • En
RelationsPeople

Digital gimmick skræddersyet
til målgruppen

En ny digital platform var omdrejningspunkt for en målrettet PR-indsats og influencer-kampagne, der taler til serie- og filmelskere.

Samsung ønskede at sætte fokus på deres QLED TV, og de mange muligheder for at få adgang til et bredt udvalg af film og serier via Samsungs Smart TV-platform. I den forbindelse valgte forbrugerelektronikbrandet at knytte an til et af tidens mest populære tidsfordriv – bingewatching. Eller nærmere bestemt drømmen om at få mulighed for at gense hele ens yndlingsserie som var det første gang.

Samsungs svenske PR-leadbureau, Wenderfalck, udviklede derfor i fællesskab med to anerkendte hypnotisører en digital hypnosetjeneste, Unspoil Me, som giver film- og serieelskere mulighed for at glemme hele eller dele af deres yndlingsserie eller -film for at kunne se den igen, som var det første gang.

Relationspeople drev PR-indsatsen for kampagnen i Danmark og strategien bag blev til på baggrund af data fra en YouGov-undersøgelse af TV-og serievaner i Sverige og Danmark, der blandt andet viste, at hver femte dansker (18 pct.) i gennemsnit bruger 6-10 timer om ugen på at se serier, og at 65 pct. bingewatcher serier. Samtidig har 42 pct. af danskerne været udsat for såkaldte spoilers, der afslører hele eller dele af handlingen i den serie, man ser.

Relationspeople aktiverede kampagnen i Danmark gennem en traditionel PR-indsats og via influencer-samarbejder med bloggeren Mette Marie Lei Lange fra Twinpeaks.dk og Instagrammeren Mads Emil Grove Møller @madsdamind.

Den digitale hypnosetjeneste vakte massiv interesse hos de traditionelle medier – både online, på TV og i radio – og skabte samtidig positiv engagement på sociale medier gennem samarbejdet med de to influencers.

Udvalgte resultater

  • Massiv omtale online, i radio og på tv
  • Total reach via traditionelle medier: 7,5 millioner
  • Total reach via influencersamarbejder: 232,800
  • 9,772 prøvede den digitale hypnose: http://www.samsung.com/dk/unspoilme/
Tilmeld nyhedsbrevCasesPublic relations
Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Artikel
Tre råd til at udnytte globale data til lokal PR
by Bjørn Andreassen
Public relationsThought Leadership
Kan virksomheder kommunikere troværdigt på det danske marked, når deres data og budskaber bliver udviklet uden for Danmark? Mulighederne er gode, hvis du tager udgangspunkt i lokale talspersoner.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
Finansiel kommunikationPublic relations
Mediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Gem & Acceptér